Hoppa över navigering
Dina inställningar har nu sparats.
Du kan uppdatera dina kontaktinställningar när som helst under rubriken Keep in touch på My Dyson. Om du har ett My Dyson-konto kan du logga in nedan för att hantera alla kontaktalternativ (däribland telefonnummer, sms och postadress).
Support-hem-hur-kan-vi-hjälpa-dig

Att köpa från Dyson.

Leverans och betalning

Leveransinformation

När vi accepterar din beställning har vi som mål att leverera din produkt/dina produkter enligt tidslinjen nedan. Till vissa postnummer kan vi inte garantera att denna tidslinje följs – se "Undantag från typisk tidslinje för leverans" för mer information.

När du handlar online kan du begära att produkterna levereras till en Click & Collect-plats, eller till en adress som du själv väljer, under en viss leveranstid. När du har valt ett leveransdatum kommer vi att ge dig båda valen om de är tillgängliga, eller endast ett val om omständigheterna kräver detta.

Vissa erbjudanden och kampanjer kan ha olika tidslinjer för leverans, vilka kommer anges i de villkor som gäller för varje kampanj. Om du har några frågor angående din beställning, kan du kontakta oss på orderenquiries@dyson.co.uk.

Det kan hända att produkter ibland levereras separat, men detta innebär inte att du kommer behöva betala några extra fraktkostnader. Om du har beställt en vara som inte kommer finnas tillgänglig på över en vecka, kommer den att skickas med din valda metod när den är tillgänglig. Vi kommer att bekräfta via e-post när din beställning har skickats.

Vi förbehåller oss rätten att inte leverera en beställning om vi inte tror att adressen är säker (t.ex. en kommunal postadress eller postbox). Om detta påverkar din beställning, meddelar vi dig så snart som möjligt.

Ibland kan artiklar levereras utanför de angivna tidsramarna. Om ingen är på plats när leverantören ringer, kommer de att lämna ett kort med information om vad man ska göra härnäst. Du är skyldig att betala eventuella kostnader som uppkommer på grund av ett nytt leveransförsök.

För att läsa mer, gå till vår sida med Leveransinformation.

Villkor och bestämmelser för webbplats

Villkor gäller när du köper från Dyson-webbplatsen. 

För att läsa mer, se vår sida för Försäljningsvillkor.

Dyson-garanti

Alla Dyson v8-maskiner täcks av två års garanti (villkor gäller).

Dyson-garanti – fullständiga villkor

Att äga en Dyson-maskin

Hur kontraktet upprättas mellan dig och oss

Vår beställningsprocess låter dig kontrollera och ändra eventuella fel innan du skickar din beställning till oss. Ta dig tid att läsa igenom och kontrollera din beställning på varje sida i beställningsprocessen.

Om du är en konsument

Följande klausul 5 gäller endast om du är konsument.

Om du är en konsument, får du endast köpa produkter från vår webbplats om du är 18 år eller äldre.

Som konsument har du lagliga rättigheter i förhållande till produkter som är felaktiga eller felbeskrivna. Råd om dina lagstadgade rättigheter kan du få från konsumentverket eller din lokala tillsynsmyndighet. Ingen del av dessa villkor påverkar dessa lagstadgade rättigheter.

Hur vi använder dina personuppgifter

Vi använder endast dina personuppgifter i enlighet med vår Integritetspolicy. Ta dig tid att läsa denna, eftersom den innehåller viktig information som gäller även för dig.

Din integritet

Våra sekretessprinciper

Din integritet är en del av allt vi gör. Integritetspolicyer kan vara komplicerade. Vi har försökt att göra vårt så tydlig som möjligt, och har sammanfattat hur Dyson hanterar dina personuppgifter i våra sekretessprinciper nedan.

Ger dig kontroll

Vi ger dig kontroll över de personuppgifter vi har lagrat om dig, för att säkerställa att de är korrekta och stämmer överens med dina preferenser.

Dyson integritetsåtagande

Ingenjörerna på Dyson har fokus på att få hårdvara och mjukvara att arbeta tillsammans, för att utveckla högpresterande teknik som förstår miljön den befinner sig i och hur man kan förbättra den. Våra maskiner blir alltmer intelligenta, men med kunskap kommer ett stort ansvar. Vi begränsar medvetet den mängd data vi samlar in, och hanterar dem med stor respekt. Vi ser det som en prioritet att skydda din integritet, och skydda och säkert lagra dina data.

Dysons expertsupport

Kontakta oss

Vår hjälplinje i Storbritannien är tillgänglig under följande timmar:

  • Mån–fre: 08:00 – 20:00
  • Lördag–söndag: 8:00 – 18:00
  • Telefon 0800 298 0298
  • E-post askdyson@dyson.co.uk
  • Postadress Dyson Ltd, Tetbury Hill, Malmesbury, Wiltshire SN16 0RP

Få experthjälp

Hjälp och support för alla Dyson-maskiner. Ladda ner bruksanvisningar, titta på supportvideor och mer.

För att komma igång, berätta först vilken maskin du äger.  Detta kan du antingen göra genom att välja din maskin från bilder på Dyson-produkter, eller genom att ange ditt serienummer.