Leveransuppgifter | Dyson.se





Leveransuppgifter

Produkter kan skickas från flera olika platser och kan därför nå dig vid olika tidpunkter, men det innebär inga extrakostnader för dig till följd av detta.

Om du har beställ varor som kommer in om mer än en vecka, kommer de att skickas iväg i enlighet med den metod du väljer när de väl finns i lager. Vi skickar en bekräftelse med e-post så snart din beställning har skickats iväg.

Observera att vi förbehåller oss rätten att inte leverera en beställning om vi bedömer att adressen är osäker, t.ex. en kommunal postadress eller PO-box. Om det här påverkar en beställning som du lägger kommer vi att underrätta dig så snart som möjligt.

I sällsynta fall kan somliga varor levereras utanför den publicerade tidsperioden. Om ingen är hemma vid leveransen lämnar speditören ett kort där det står att har man försökt leverera din maskin. Då måste du följa anvisningarna på kortet. Dyson betalar inte för en omleverans.

Om det behövs en säkerhetskod för tillgång till din byggnad/egendom ber vi dig kontakta help@dyson.se för att diskutera leveransalternativen.

När vi har godkänt din beställning är det vår målsättning att leverera produkterna enligt följande tidsplaner, med reservation för tillgänglighet.

PostNord-leverans.

PostNord-leverans. Alla beställningar skickas iväg inom två arbetsdagar från vårt lager i Norrköping. Leverans inom 2-3 arbetsdagar, med reservation för tillgänglighet.

Leveransundantag

Det finns ett litet antal postnummer, vanligen på avlägset belägna platser, dit vi inte kan garantera leverans inom vår vanliga tidsram för leverans påföljande arbetsdag. Vi ber dig räkna med upp till 10 arbetsdagar för leveransen.

Returer

Du kan lämna tillbaka din beställning upp till 30 dagar* efter att du har mottagit försändelsen genom att kontakta oss antingen via:

*Utan att påverka dina lagliga rättigheter att lämna tillbaka en beställning enligt våra villkor, erbjuder Dyson möjligheten att lämna tillbaka vissa produkter upp till 100 dagar efter att de har fått produkten levererad. Gäller alla luftrenare och sladdlösa dammsugare när du beställer på dyson.se.

För att lämna tillbaka en produkt kan du använda retursedeln som kommer med din order eller skriva/ringa oss och boka upphämtning inom 30* (eller 100) dagar efter att du mottagit produkten som ska lämnas tillbaka tillsammans köpbeviset. Om du har köpt produkten på dyson.se så kommer Dyson ordna en upphämtning av produkten med PostNord, du kan även använda retursedeln som kom med i din ursprungliga leverans. Återbetalningen kommer sedan att behandlas inom 14 dagar efter upphämtningen med samma betalningsmetod som användes vid köpet av produkten.

Om du måste byta en vara på grund av defekter ber vi dig kontakta Dyson för mer information på 0200125871

Beställning av tillbehör eller reservdelar

Dyson har ett stort utbud av originaltillbehör och reservdelar för din Dyson-dammsugare som är enkla att beställa:

Du kan beställa via vår webbplats med kort eller via Paypal.

För att köpa reservdelar ber vi dig kontakta oss på 0200125871

Observera att om du använder reservdelar som inte är äkta Dyson-reservdelar slutar din garanti att gälla.