Leveransuppgifter

Observera att det finns ett litet antal postnummer, vanligen på avlägset belägna platser, dit vi kanske inte klarar av att leverera inom avtalad tid. Se avsnittet "Leveransundantag" för mer information. Leveranstiderna kan variera mellan olika kampanjer – läs igenom villkoren för varje kampanj för mer information. Vid frågor angående din beställning ber vi dig kontakta help@dyson.se

Produkter kan skickas från flera olika platser och kan därför nå dig vid olika tidpunkter, men det innebär inga extrakostnader för dig till följd av detta.

Om du har beställ varor som kommer in om mer än en vecka, kommer de att skickas iväg i enlighet med den metod du väljer när de väl finns i lager. Vi skickar en bekräftelse med e-post så snart din beställning har skickats iväg.

Observera att vi förbehåller oss rätten att inte leverera en beställning om vi bedömer att adressen är osäker, t.ex. en kommunal postadress eller PO-box. Om det här påverkar en beställning som du lägger kommer vi att underrätta dig så snart som möjligt.

I sällsynta fall kan somliga varor levereras utanför den publicerade tidsperioden. Om ingen är hemma vid leveransen lämnar speditören ett kort där det står att har man försökt leverera din maskin. Då måste du följa anvisningarna på kortet. Dyson betalar inte för en omleverans.

Om det behövs en säkerhetskod för tillgång till din byggnad/egendom ber vi dig kontakta help@dyson.se för att diskutera leveransalternativen.

När vi har godkänt din beställning är det vår målsättning att leverera produkterna enligt följande tidsplaner, med reservation för tillgänglighet.

UPS-leverans.

UPS-leverans. Alla beställningar skickas iväg inom två arbetsdagar från vårt lager i Tyskland. Leverans inom 2-3 arbetsdagar, med reservation för tillgänglighet.

Leveransundantag

Det finns ett litet antal postnummer, vanligen på avlägset belägna platser, dit vi inte kan garantera leverans inom vår vanliga tidsram för leverans påföljande arbetsdag. Vi ber dig räkna med upp till 10 arbetsdagar för leveransen.

Returer

Endast dammsugare, fläktar och värmefläktar

Du kan avboka din beställning när du vill upp till 30 dagar efter att du har mottagit försändelsen genom att kontakta oss antingen via:

Vi ordnar med upphämtning av din maskin efter tidsöverenskommelse med dig, med reservation för förartillgänglighet hos UPS. Du erhåller full återbetalning inom 5-7 arbetsdagar när vi har fått tillbaka maskinen på vårt lager. Räkna med 14 dagar för återbetalningen att nå ditt konto.

Om du måste byta en vara på grund av defekter ber vi dig kontakta Dyson för mer information på 0200125871

Beställning av tillbehör eller reservdelar

Dyson har ett stort utbud av äkta tillbehör och reservdelar för din Dyson-dammsugare som är enkla att beställa:

Du kan beställa via vår webbplats med kort eller via Paypal.

För att köpa reservdelar ber vi dig kontakta våra oss på 0200125871

Observera att om du använder reservdelar som inte är äkta Dyson-reservdelar slutar din garanti att gälla.