Hoppa över navigering
Dina inställningar har nu sparats.
Du kan uppdatera dina kontaktinställningar när som helst under rubriken Keep in touch på My Dyson. Om du har ett My Dyson-konto kan du logga in nedan för att hantera alla kontaktalternativ (däribland telefonnummer, sms och postadress).

Dyson 360 Eye-robotdammsugare Låt oss få din maskin att fungera

Se alla steg

Vanliga problem

Välj lämpligt alternativ

Tvätta filtren – video

Följ stegen i videon.

Tvätta filtren

Tryck på knappen högst upp på maskinen för att lossa behållaren och cyklonen.

Dra ut föravskiljaren från behållarens baksida.

Tryck in och håll ned filterfrigöringsknappen och för ut efterfilterluckan.

Rengör båda filtren och efterfilterluckan i enbart kallt vatten.

  • VARNING! Använd inte rengöringsmedel och tvätta inte i diskmaskinen eller tvättmaskinen.
  • Skaka lätt på filtret för att avlägsna smuts och överflödigt vatten.
  • Upprepa stegen/skaka tills vattnet är klart.

Låt det lufttorka i minst 24 timmar.

Finns det något annat vi kan hjälpa till med?

Vi är glada att höra det.

Tack för att du använder Dysons onlinesupport.

Finns det något annat vi kan hjälpa till med?

Rengöringslägen

Robotdammsugaren kan starta en städning antingen från dockan eller utanför dockan.

Börja från dockningsstationen

Se till att behållaren är tom och ställ maskinen i dockningsstationen.

Tryck på startknappen så börjar maskinen rengöra det intilliggande området.

Om det behövs återvänder robotdammsugaren automatiskt till dockningsstationen för att ladda under städningen.

Du kan pausa städningen genom att trycka på startknappen. Tryck på den en gång till för att återuppta städningen.

Finns det något annat vi kan hjälpa till med?

Reservdelen är inte tillgänglig

Det verkar som om du behöver byta ut en reservdel till din apparat. Tyvärr tillhandahåller vi inte längre den eller de reservdelarna, eller utför service eller reparationer för den här modellen.

Kontakta oss. Vår hjälplinje i Sverige kommer att försöka reparera din apparat eller erbjuda dig alternativ.

Börja utanför dockan (ingen automatisk laddning)

Se till att behållaren är tom, ställ maskinen på golvet i det rum som ska städas.

Tryck på startknappen så börjar maskinen rengöra det intilliggande området.

När batterinivån är låg återvänder maskinen till sin startpunkt och stängs av.

Du kan pausa städningen genom att trycka på startknappen. Tryck på den en gång till för att återuppta städningen.

Finns det något annat vi kan hjälpa till med?

Mer information om robotdammsugaren – ovandelen

Startknapp.

USB-port (bakom efterfiltret).

Cyklonens utlösningsknapp.

Unikt 360o visionssystem.

Sensorer.

Fingergrepp.

Infraröd lampa.

Cyklon och genomskinlig behållare.

Välj nästa område

Mer information om robotdammsugaren – basdelen

Borste med kolfiberborst.

Laddningskontakter

Spår.

Välj nästa område

Mer information om robotdammsugaren – dockan och laddaren

Laddare

Stickkontakt

Strömindikator

Laddningskontakter

Välj nästa område

Mer information om robotdammsugaren – filtren

Föravskiljare

Efterfilter

Kontrollera och tvätta filtren regelbundet enligt anvisningarna för att bibehålla robotdammsugarens prestanda.

Välj nästa område

Laddningstid – 2 timmar och 45 minuter

Laddningstiden är ungefärlig och kan bero på flera faktorer, bl.a. resterande batteriladdning, driftstemperaturen och om laddningen sker före eller under städningen.

Om batterinivån blir låg under städningen återvänder robotdammsugaren till dockningsstationen för uppladdning. När den är fulladdad återupptas städningen. Du måste starta maskinen i dockningsstationen för att den automatiska laddningen ska ske. Om du startar maskinen utanför dockningsstationen återvänder den inte automatiskt till dockningsstationen när den behöver laddas.

Drifttid – 45 minuter

Körtiden är ungefärlig. Den kan påverkas av flera faktorer, bland annat hur länge robotdammsugaren har laddats och i vilken miljö den används.

Finns det något annat vi kan hjälpa till med?

Snabbstartsguide

Den här videon är en snabbguide för att komma igång med Dyson 360 eye robotdammsugare.

Finns det något annat vi kan hjälpa till med?

Serienumrets och lösenordets placering

Du hittar serienumret och lösenordet på baksidan av manualen eller på apparatens huvuddel, bakom behållaren.

OBS! Robotdammsugarens lösenord består av siffror och små bokstäver, så ”0” är definitivt siffran noll. Siffran ”1” och bokstaven ”l” (L) kan likna varandra, likaså bokstäverna ”j” (J) och ”i” (I).
Serienumret står med i listan över alla enheter som är anslutna till ditt nätverk via routerinställningarna på datorn, telefonen eller surfplattan.

Serienumret kan även hittas i appen om du har registrerat det.

Finns det något annat vi kan hjälpa till med?

Öppna PDF-filen med manualen.

Finns det något annat vi kan hjälpa till med?

Koppla in laddaren

Fäll upp laddningsdockan i 90° och ställ den mot väggen.

Sätt i laddaren och vira den del av kabeln som inte behövs runt kontakten.

Laddaren kan anslutas på var sida om dockningsstationen.

Se till att inga föremål befinner sig inom 50 cm från laddningsstationen.

Ställ maskinen på stationen.

En blå pulserande lampa anger att maskinen laddar.

En blå lampa med fast ljus anger att batteriet är fulladdat.

Om batterinivån blir låg under städningen återvänder robotdammsugaren till dockningsstationen för uppladdning. När den är fulladdad återupptas städningen. Du måste starta maskinen i dockningsstationen för att den automatiska laddningen ska ske. Om du startar maskinen utanför dockningsstationen återvänder den inte automatiskt till dockningsstationen när den behöver laddas.

Laddningstiden är ungefärlig och kan bero på flera faktorer, bl.a. resterande batteriladdning, driftstemperaturen och om laddningen sker före eller under städningen.

Om batterinivån blir låg under städningen återvänder robotdammsugaren till dockningsstationen för uppladdning. När den är fulladdad återupptas städningen. Du måste starta maskinen i dockningsstationen för att den automatiska laddningen ska ske. Om du startar maskinen utanför dockningsstationen återvänder den inte automatiskt till dockningsstationen när den behöver laddas.

Körtiden är ungefärlig. Den kan påverkas av flera faktorer, bland annat hur länge robotdammsugaren har laddats och i vilken miljö den används.

Finns det något annat vi kan hjälpa till med?

Ta med maskinen utanför ursprungslandet

Vi gör allt vi kan för att hjälpa dig om du väljer att ta med din maskin utomlands, men vi rekommenderar det inte av följande skäl:

  1. Maskinen har endast testats för att uppfylla säkerhetsföreskrifterna i ursprungslandet
  2. Vissa länder kan ha andra typer av elektriska uttag.
  3. Olika kontakter kan användas i olika länder, och Dyson avråder dig från att använda en transformator eller adapter.
  4. Vi tycker att det är viktigt att erbjuda utmärkt eftermarknadssupport. Det är inte alla Dyson-områden som kan erbjuda support inom alla produktserier och kanske därför inte kan tillhandahålla reservdelar eller reparera dessa produkter.

Det är av dessa skäl som det uttryckligen framgår av garantin att maskinen endast ska användas i ursprungslandet.

Finns det något annat vi kan hjälpa till med?

Förpackningens innehåll

Robotdammsugare

Dockningsstation

Laddare

Instruktionspaket

Finns det något annat vi kan hjälpa till med?

Startknapp

Sätt på genom att trycka på startknappen till de blåa lamporna tänds.

Tryck på startknappen om du vill pausa eller återuppta en rengöring.

När robotdammsugaren är pausad blinkar paussymbolen.

När robotdammsugaren rengör lyser paussymbolen med fast sken.

Stäng av genom att trycka på knappen tills lamporna slocknar.

Finns det något annat vi kan hjälpa till med?

Förbereder rummet

Smala kablar och tyg som kan komma i kläm i borsten eller tankens skenor.

Heltäckningsmattor och andra mattor som är extra tunna eller med djup lugg, samt golvdekorationer med tofsar.

Lätt, löst material såsom tidskrifter, papper och vassa föremål som kan sugas in i robotdammsugaren.

Spill från vätskor som kan orsaka skador på robotdammsugaren.

Påsar, skor eller andra föremål som döljer höjdskillnader i rummet.

Ömtåliga föremål som kan skadas om robotdammsugaren stöter i dem.

OBS! Robotdammsugaren rengör med hjälp av ett visionssystem. Se därför till att det är tillräcklig belysning i rummet, så att den kan jobba effektivt.

Har det här löst problemet?

Vi är glada att höra det.

Tack för att du använder Dysons onlinesupport.

Dockans placering

Robotdammsugaren städar i rutor på 5 × 5 meter, med dockningsstationen som utgångspunkt. Maskinen städar varje område på 5 × 5 meter innan den går vidare till nästa område.

Placera dockan mot en vägg, minst 50 cm från möbler eller andra föremål.

Maskinen måste ha en klar bild av rummet från dockningsstationen. Ställ den inte under ett bord, en krukväxt eller något annat överhängande föremål.

Har det här löst problemet?

Hur robotdammsugaren navigerar

Robotdammsugaren rengör med hjälp av ett visionssystem. Se därför till att det är tillräcklig belysning i rummet, så att den kan jobba effektivt.

Robotdammsugaren kör 1 meter ut i rummet med borsten avstängd.

Robotdammsugaren städar sedan i rutor på 5 × 5 meter, med dockningsstationen i centrum. Maskinen städar varje område på 5 × 5 meter innan den går vidare till nästa område.

Den kommer att ta sig runt alla hinder i varje område till dess att alla golvytor har rengjorts, innan den återvänder till dockningsstationen.

OBS! Om du startar maskinen utanför dockningsstationen skapas den första städrutan med startplatsen som mittpunkt. Den kommer också att utgöra slutpunkten för städpasset.

Finns det något annat vi kan hjälpa till med?

Dyson Link-appen och anslutning

Om det är första gången du ansluter apparaten, välj "Anslutningsprocess".

Om du har problem med anslutningen, välj "Anslutningen misslyckades".

Om du redan har anslutit apparaten men har problem med appen, välj ”Felsökning efter anslutning”.

App-version

Kontrollera att du har den senaste versionen av Dyson Link-appen installerad på din enhet.

För att kontrollera att du har den senaste versionen installerad på din enhet, hämta senaste uppdateringen från App-butiken. Om det inte finns någon väntande uppdatering, så har din app redan den senaste versionen.

Välj lämpligt alternativ

Om meddelandet ”robotdammsugaren är offline” eller ”robotdammsugaren är avstängd” visas i appen men du tror att apparaten är uppkopplad, prova att göra så här:

  • Klicka på uppdateringsknappen i appen.
  • Stäng appen och starta om.

Stäng appen helt i iOS genom att dubbelklicka på enhetens startknapp och svep appen uppåt.

På en Android-enhet kan du stänga appen helt i menyn för nyligen använda applikationer.

När du försöker ansluta din robotdammsugare på nytt, se till att den är påslagen och att Wi-Fi har aktiverats och fungerar.

Testa din Wi-Fi-anslutning genom att öppna ett webbläsarfönster på din enhet och kontrollera att du har en fungerande internetuppkoppling. Om inte, kontrollera routern och ditt hemnätverk och fixa Wi-Fi-anslutningen innan du kontrollerar robotdammsugarens anslutning till din app igen.

Om robotdammsugaren tycks vara offline, kan det bero på en svag Wi-Fi-uppkoppling. Se till att din router och dockningsstationen med robotdammsugaren är nära varandra. Om du försöker städa rum som är för långt ifrån din router, måste du eventuellt flytta robotdammsugaren manuellt för att städa utan uppkoppling.

För att göra detta, anslut dockningsstationen till elnätet i det rum du vill städa, placera roboten i dockningsstationen och tryck på startknappen. Roboten städar då rummet och när den är klar återvänder den till dockningsstationen för laddning.

Om robotdammsugaren börjar städa från en dockningsstation i ett område med Wi-Fi och under städningen hamnar utanför Wi-Fi-området, bör detta inte ställa till problem med städningen. Robotdammsugaren återvänder till dockningsstationen när städningen är färdig. Var dock medveten om att om robotdammsugaren hamnar utanför Wi-Fi-området under städningen, kan du inte styra den på avstånd via Dyson Link-appen.

Stänga av och sätta på strömmen

Du kan starta om robotdammsugaren för att återställa Wi-Fi. För att göra detta, placera robotdammsugaren i dockningsstationen och se till att batterilampan tänds.

Lyft bort robotdammsugaren från dockningsstationen i 10 sekunder och sätt tillbaka den och starta om Dyson Link-appen.

Om du har gått igenom ovanstående kontroller och rekommendationer och robotdammsugaren nu syns online, välj "Problemet löst".

Om inte, och du är säker på att ovanstående kriterier och rekommendationer redan har följts och problemet ändå kvarstår, välj "Problemet inte löst".

Det verkar som om vi inte kan hitta en lösning online.

Tala med vårt kundtjänstteam om du behöver mer hjälp.

Vi är glada att höra det.

Tack för att du använder Dysons onlinesupport.

Välj den typ av enhet som du använder

Problem med att sätta upp appen

Se till att enheten (t.ex. iPhone eller Android) har en stabil internetanslutning och att du har laddat ned den senaste versionen för Dyson Link-appen från Google Play-butiken eller Apple iTunes.

Dyson Link-appen är endast kompatibel med Apple iPhone, Apple iPod touch, Apple iPad och Android-telefoner.

Du kan inte hämta appen om du inte har en kompatibel version av din telefons operativsystem installerad. Gå till Google Play-butiken eller Apple iTunes-butiken för att se en lista över kompatibla enheter.

Kontrollera att du har tillräckligt med utrymme för appen på din enhet.

Har du lyckats sätta upp appen?

Det verkar som om vi inte kan hitta en lösning online.

Tala med vårt kundtjänstteam om du behöver mer hjälp.

Klicka på ”Lägg till en maskin” för att starta anslutningsprocessen.

Är detta första gången som apparaten ansluts?

<p>Dyson Link-appen använder Wi-Fi för att ansluta till din maskin.</p>

Dockans placering

Öppna dockningsstationen 90 grader och placera den mot en vägg, minst 50 cm från möbler eller andra föremål.

Apparaten måste ha tydlig sikt över rummet från dockningsstationen. Ställ den inte under ett bord, en krukväxt eller något annat överhängande föremål.

Anslut laddaren och vira överflödig sladd runt stickkontakten. Laddaren kan anslutas på båda sidor av dockningsstationen.

Se till att stickkontakten är ordentligt isatt i dockningsstationen.

Indikatorn för ”ström på” ska lysa med en blå lampa på dockningsstationens basdel.

Slå på eller sätt på laddning

Slå på robotdammsugaren och sätt den på laddning för att börja. Apparaten behöver strömtillförsel under hela anslutningsprocessen.

Se till att enhetens flygplansläge är avstängt.

Välj apparat genom att välja ”Robotdammsugare” och sedan din robotdammsugares modell.

Ta bort och sätt tillbaka robotdammsugaren

Avlägsna och sätt tillbaka robotdammsugaren i dockningsstationen.

Robotdammsugarens Wi-Fi-lampa lyser blått och det visar att den sänder. Efter 30 sekunder kan den anslutas.

Fortsätt till nästa skärm genom att välja ”Okej, jag förstår”

Har Wi-Fi-lampan tänts och lyser med ett fast sken?

Hemmanätverkets lösenord

Ha hemmanätverkets Wi-Fi-lösenord nära till hands. Du kanske behöver det senare.

Kontrollera att det nätverk som visas på din skärm är ditt hemmanätverk, så att det inte hör till din Dyson-produkt eller är ett offentligt nätverk.

Du måste ansluta din Dyson-produkt till samma Wi-Fi-nätverk som din enhet är ansluten till.

Är du uppkopplad till hemmanätverket?

Wi-Fi-inställningar

För att ändra vilket Wi-Fi-nätverk du är ansluten till ska du lämna Dyson Link-appen och öppna din telefons inställningar.

När du har öppnat enhetens inställningar, välj Wi-Fi och ditt hemnätverk.

Du måste ansluta din Dyson-produkt till samma Wi-Fi-nätverk som din enhet är ansluten till.

Se till att din enhets Wi-Fi är aktiverad och att flygplansläget är avstängt.

När du har anslutit till ditt hemmanätverk ska du återvända till Dyson Link-appen och tryck ”Kom igång”.

Är du nu ansluten till ditt hemmanätverk?

Lägg till en maskin

Välj ”Kom igång” i Dyson Link-appen.

Dyson Link-appen kommer att söka efter produkter via Wi-Fi.

Välj den typ av enhet som du använder

Följ nästa steg.

Aktivera Wi-Fi

Apparaten har en egen Wi-Fi-signal som måste aktiveras för att slutföra anslutningen.

Robotdammsugarens Wi-Fi-lampa lyser blått och det visar att den sänder.

Om detta inte längre är fallet, avlägsna och sätt tillbaka robotdammsugaren i dockningsstationen.

Robotens Wi-Fi-lampa lyser blått och det visar att den sänder. Efter 30 sekunder kan den anslutas.

Lösenordets placering

Du hittar serienumret och lösenordet på baksidan av manualen eller på apparatens huvuddel, bakom behållaren.

Ange lösenord

När du har hittat apparatens lösenord, gå vidare till nästa sida genom att välja ”Okej, jag förstår”.

Dyson Link-appen kommer att be dig att ange apparatens lösenord.

Lösenordet består av endast små bokstäver. Siffran ”1” och bokstaven ”L” kan likna varandra, likaså bokstäverna ”j” och ”i”.

Välj ”Lägg till en maskin” längst ned på skärmen för att starta anslutningsprocessen.

Har din enhet upptäckt din apparat?

Apparaten kräver en stark och stabil Wi-Fi-signal i hemmet.

Om möjligt, försök placera apparaten närmare din Wi-Fi-router. Om det finns mer än en router i hemmet, se till att du flyttar apparaten närmare routern som du ska använda för anslutning av både apparaten och din enhet.

Se till att enheten är nära din Wi-Fi-router under hela parkopplingsprocessen och att apparaten är ansluten till elnätet och påslagen.

Pröva att ansluta på nytt

Press the retry button to make your device scan again for your machine.

Om ett felmeddelande syns på din enhet, måste anslutningsprocessen startas om. Välj ”Aktivera Wi-Fi”.

Om du fortfarande har problem, välj "Problemet inte löst".

Välj lämpligt alternativ

Dyson Link-appen kommer att be dig att ange apparatens lösenord.

Lösenordet består av endast små bokstäver. Siffran ”1” och bokstaven ”L” kan likna varandra, likaså bokstäverna ”j” och ”i”.

Fortsätt genom att trycka på ”Skicka” längst ned på skärmen.

Följ nästa steg.

Ange Wi-Fi-lösenordet

Ange lösenordet för ditt Wi-Fi-nätverk.

Välj ”Lägg till en maskin” längst ned på skärmen för att starta anslutningsprocessen.

Följ nästa steg.

Bekräftar anslutning

Medan din anslutning bekräftas kommer din app att visa information om din produkt, inklusive hur du styr din produkt, vilken information du kan få från din produkt och hur du får ut så mycket som möjligt från Dyson-tekniken.

Har maskinen anslutits?

Du kan behöva sätta av extra tid för att enheten ska ladda.

Om det tar längre tid att väntat, tryck på "Fortsätt".

Fel lösenord

Om du får ett meddelande som säger ”Kontrollera att lösenordet är korrekt”, skriv in lösenordet bestående av åtta bokstäver och var noggrann med hur det skrivs.

Om det finns några specialtecken i Wi-Fi-lösenordet, t.ex. utropstecken, punkt eller frågetecken, så måste du ändra lösenordet och ta bort dessa. Detta kan göras via routerns inställningar.

Du hittar Wi-Fi-lösenordet antingen under routern eller på baksidan av routern på en löstagbar platta. Det står kanske också på den kartong som routern levererades i. Var noggrann när du skriver in bokstäver och siffror, eftersom en del kan likna varandra, som t.ex. "I" och "1", eller "O" och "0".

Din enhet kommer att fortsätta att be dig ange det åttasiffriga lösenordet för din apparat till dess att det har angetts korrekt.

Om ovanstående kriterier och rekommendationer redan har åtgärdats och problemet kvarstår, välj "Problemet ej löst".

Har maskinen anslutits?

Om uppkopplingen inte lyckas visas ett felmeddelande på enhetens display.

Ser du något felmeddelande?

Anslutningen kunde inte upprättas

Svarar långsamt

Wi-Fi-signal

Apparaten kräver en stark och stabil Wi-Fi-signal i hemmet.

Om möjligt, försök placera apparaten närmare din Wi-Fi-router. Om det finns mer än en router i hemmet, se till att du flyttar apparaten närmare routern som du ska använda för anslutning av både apparaten och din enhet.

Se till att enheten är nära din Wi-Fi-router under hela parkopplingsprocessen och att apparaten är ansluten till elnätet och påslagen.

Närhet till enheten

Enheten du använder kräver en stark och stabil Wi-Fi-anslutning till apparaten.

Se till att enheten är nära apparaten under hela anslutningsprocessen och att apparaten är ansluten till elnätet och påslagen.

Avlägsna och sätt tillbaka robotdammsugaren i dockningsstationen.

Robotdammsugarens Wi-Fi-lampa lyser blått och det visar att den sänder. Efter 30 sekunder kan den anslutas.

Stäng appen och starta om den.

Stäng appen helt i iOS genom att dubbelklicka på enhetens startknapp och svep appen uppåt.

På en Android-enhet kan du stänga appen helt på appmenyn.

Vad visar apparatens Wi-Fi-lampa?

Klicka på ”Lägg till en maskin” för att starta anslutningsprocessen.

Visas apparaten i listan över synliga produkter?

Klicka på apparaten för att välja den.

Serienumret står nedanför apparatens namn.

Följ nästa steg.

Lösenordets plats

Du hittar serienumret och lösenordet på baksidan av manualen eller på apparatens huvuddel, bakom behållaren.

Ange lösenord

När du har hittat apparatens lösenord, gå vidare till nästa sida genom att välja ”Okej, jag förstår”.

Dyson Link-appen kommer att be dig att ange apparatens lösenord.

Lösenordet består av endast små bokstäver. Siffran ”1” och bokstaven ”L” kan likna varandra, likaså bokstäverna ”j” och ”i”.

Följ nästa steg.

Bekräftar anslutning

Medan din anslutning bekräftas kommer din app att visa information om din produkt, inklusive hur du styr din produkt, vilken information du kan få från din produkt och hur du får ut så mycket som möjligt från Dyson-tekniken.

Har maskinen anslutits?

Svarar långsamt

Du kan behöva sätta av extra tid för att enheten ska ladda.

Om det tar längre tid att väntat, tryck på "Fortsätt".

Är robotdammsugaren ansluten nu?

Prova att ansluta på nytt

Om det är första gången det här problemet har uppstått med enheten, välj ”Pröva igen”.

Se till att korrekt lösenord har angetts och se till att det har angetts på rätt sätt.

Lösenordet innehåller enbart små bokstäver. Siffran ”1” och bokstaven ”L” kan likna varandra, likaså bokstäverna ”j” och ”i”.

Om du har startat om anslutningsprocessen och fortfarande har problem, välj "Problemet ej löst".

Välj lämpligt alternativ

Se till att din enhet har en stark och stabil anslutning till ditt hemnätverk.

Visas apparaten i listan över synliga produkter?

Återställ robotdammsugarens Wi-Fi

Robotdammsugaren är automatiskt inställd på att regelbundet skicka ut en Wi-Fi-signal som kan upptäckas som ett lokalt nätverk (kallas ”Wi-Fi-läge”). Om så önskas, kan detta läge återställas genom att följa instruktionerna nedan:

Hämta programmet ”Återställ Wi-Fi” från Dysons webbplats och spara det på ett USB-minne utan att ändra namnet. USB-minnet måste ha minst 256MB ledigt utrymme och det får inte finnas andra filer eller mappar på det.

USB-minnet måste vara krypterat och formaterat för FAT32 eller MS-DOS (FAT).

Obs! I vissa webbläsare syns filen i webbläsaren i stället för att du blir ombedd att ladda ned den. Om detta inträffar, välj ”Akriv” och sedan ”Spara som” (eller motsvarande steg i din webbläsare) för att spara filen på ditt USB-minne.

Avlägsna efterfiltret från dammsugaren och sätt i USB-minnet i USB-porten baktill på apparaten.

Placera robotdammsugaren i en ansluten dockningsstation och se till att den laddas. Tryck och håll ned startknappen till dess att en rosa ljusring börjar blinka, vilket indikerar att robotdammsugaren har påbörjat uppgraderingen.

Programvaran återställer automatiskt Wi-Fi-läget.

Robotdammsugaren stängs av när det är klart.

Avlägsna USB-minnet och sätt tillbaka filtret och filterlocket. Robotdammsugaren är nu klar att användas som vanligt.

Om du återställer apparaten, måste du börja om med uppkopplingen. Starta om anslutningsprocessen.

Om du redan har återställt apparaten och problemet kvarstår, välj "Problemet ej löst".

Dyson Link-appen

Du kan ladda ned den senaste versionen från Google Play-butiken eller Apple iTunes.

Ditt Min Dyson-konto

När du har hämtat och uppdaterat Dyson Link-appen ska du logga in eller registrera ett ”Din Dyson”-konto.

Om du vill registrera ett konto behöver du en giltig e-postadress och ett lösenord.

Har du lyckats logga in på appen?

Maskinen ansluten

Din apparat är nu ansluten till din Dyson Link-app.

Följ resten av stegen för att slutföra konfigureringsprocessen.

Åsidosätta ägande?

Apparatens ägare har fortsatt åtkomst till den, kan styra den och se alla data.

Om du godtar detta, tryck på "OK" nedan.

Har Dyson Link-appen installerats korrekt?

Anslutningsproblem

Om du har haft problem efter genomförd konfiguration, gör följande:

Stäng Dyson Link-appen och radera den från dina nyligen använda appar.

Flytta apparaten och dockningsstationen närmare din Wi-Fi-router för att få en starkare, stabilare signal. Detta ska vara den som apparaten tidigare var ansluten till.

Anslut dockningsstationen till elnätet igen, placera apparaten i dockningsstationen och gå ur vänteläget. Wi-Fi-lampan på apparaten lyser nu med ett fast blått sken, vilket indikerar en stabil anslutning.

Öppna Dyson Link-appen på nytt och avvakta att en anslutning syns på startskärmen.

Är du nu ansluten till ditt hemmanätverk?

Övertag av ägarskap

Om produkten inte är ny, kommer den tidigare ägaren att informeras och kan inte längre använda apparaten med sin Dyson Link-app.

Följ nästa steg.

Namngivning av robotdammsugaren

Ge luftrenaren ett namn eller ställ in en position som ska användas med röststyrning.

Följ nästa steg.

Välj plats

Välj en plats från listan som visas på din enhet innan du skickar och bekräftar ditt val.

Alternativt, om du vill välja en egen plats, skrolla ned och klicka på ”redigera”.

Följ nästa steg.

Välj datum

Välj ”välj datum” (välj datum) och klicka på datumet då du köpte apparaten. Detta behövs för din garanti.

Vi rekommenderar att du spar kvittot.

Följ nästa steg.

Automatisk uppdatering

Kontrollera att ”Automatisk uppdatering” är påslagen.

Detta ser till att du automatiskt får de senaste funktionerna och att appen fungerar korrekt.

Har Dyson Link-appen installerats korrekt?

En fast lysande blå Wi-Fi-lampa anger att apparaten sänder och väntar på en uppkoppling.

Klicka på ”Lägg till en maskin” för att starta anslutningsprocessen.

Är du uppkopplad till hemmanätverket?

Laddningsstapel

The Dyson Link app will display a loading bar, indicating the overall progress of connection.

Should the connection fail, please refer to the bar's overall progress and select the appriopriate option to proceed.

Vid vilket steg misslyckades anslutningsprocessen?

Routerinställningar

The appliance will only connect to the 2.4 GHz network.

Your device will need to be connected to the same network as the appliance for initial set up.

To switch your router from 5GHz to 2.4GHz, please refer to your routers user guide, or visit the manufacturer’s website.You will need to check that any other devices you have connected to your router will not be affected before changing this.

The router will need to be set to WPA or WPA2. Dyson connective products are not compatible for WEP encryption.

Fel lösenord

Please ensure that the home WiFi password has been entered correctly.

If there are any special characters in the home WiFi password, such as excalmation, punctuation or question marks, you may need to change the password and remove these from it. This can be done via the router settings.

Your WiFi password should be printed either underneath the router, on the back, of the router on a removable tab, which can be removed from the router. Additionally, it may also be printed on the box your router came in. Take care to enter the correct characters, as some letters and numbers look similar, such as 'I' and '1', and 'O' and '0'.

Wi-Fi-signal

Apparaten kräver en stark och stabil Wi-Fi-signal i hemmet.

Om möjligt, försök placera apparaten närmare din Wi-Fi-router. Om det finns mer än en router i hemmet, se till att du flyttar apparaten närmare routern som du ska använda för anslutning av både apparaten och din enhet.

Se till att enheten är nära din Wi-Fi-router under hela parkopplingsprocessen och att apparaten är ansluten till elnätet och påslagen.

Avlägsna och sätt tillbaka robotdammsugaren i dockningsstationen.

Robotdammsugarens Wi-Fi-lampa lyser blått och det visar att den sänder. Efter 30 sekunder kan den anslutas.

Stäng appen och starta om den.

Stäng appen helt i iOS genom att dubbelklicka på enhetens startknapp och svep appen uppåt.

På en Android-enhet kan du stänga appen helt på appmenyn.

Om du startar om appen, måste du börja om med uppkopplingen. Välj "Anslutningsprocess".

I annat fall, om ovanstående kriterier och rekommendationer har åtgärdats och problemet kvarstår, välj "Problemet ej löst".

Connection issues

Se till att enheten är nära din Wi-Fi-router under hela parkopplingsprocessen och att apparaten är ansluten till elnätet och påslagen.

Fortsätt ansluta

Anslutningen kan ändå ta längre tid än väntat. Tryck på "Fortsätt" igen.

Är robotdammsugaren ansluten nu?

Avlägsna och sätt tillbaka robotdammsugaren i dockningsstationen.

Robotdammsugarens Wi-Fi-lampa lyser blått och det visar att den sänder. Efter 30 sekunder kan den anslutas.

Stäng appen och starta om den.

Stäng appen helt i iOS genom att dubbelklicka på enhetens startknapp och svep appen uppåt.

På en Android-enhet kan du stänga appen helt på appmenyn.

Syns apparaten på startskärmen i Dyson Link-appen?

Kontrollerar Wi-Fi-lampa

Kontrollera att Wi-Fi-lampan tänds.

Vad visar apparatens Wi-Fi-lampa?

Anslutningen lyckades

Apparaten är nu ansluten till Dyson Link-appen.

Konfigurera

Om du vill bekanta dig med produkten och konfigurera inställningarna, välj "Använd Dyson Link-appen".

Alternativt, välj "Problemet löst".

Följ nästa steg.

Vi är glada att höra det.

Tack för att du använder Dysons onlinesupport.

Följ nästa steg.

Ange Wi-Fi-lösenordet

Please enter the WiFi password for the home network you are connected to.

Fortsätt genom att trycka på ”Skicka” längst ned på skärmen.

Följ nästa steg.

Aktivera Wi-Fi

Apparaten har en egen Wi-Fi-signal som måste aktiveras för att slutföra anslutningen.

Robotdammsugarens Wi-Fi-lampa lyser blått och det visar att den sänder.

Om detta inte längre är fallet, avlägsna och sätt tillbaka robotdammsugaren i dockningsstationen.

Robotens Wi-Fi-lampa lyser blått och det visar att den sänder. Efter 30 sekunder kan den anslutas.

Lösenordets plats

Du hittar serienumret och lösenordet på baksidan av manualen eller på apparatens huvuddel, bakom behållaren.

Ange lösenord

När du har hittat apparatens lösenord, gå vidare till nästa sida genom att välja ”Okej, jag förstår”.

Dyson Link-appen kommer att be dig att ange apparatens lösenord.

Lösenordet består av endast små bokstäver. Siffran ”1” och bokstaven ”L” kan likna varandra, likaså bokstäverna ”j” och ”i”.

Fortsätt genom att trycka på ”OK, got it” längst ned på skärmen.

Apparaten bör synas som ett nätverk i din enhets Wi-Fi-inställningar.

Öppna enhetens Wi-Fi-inställningar och välj din apparat från nätverkslistan. Du kommer att behöva ditt Wi-Fi-lösenord för produkten för att slutföra detta steg.

När din enhet är ansluten till din produkts Wi-Fi-nätverk kommer ett meddelande från Dyson Link-appen att be dig att fortsätta med anslutningsprocessen.

Tryck på meddelandet för att fortsätta.

Om meddelanden är avstängda i Dyson Link-appen eller om inget meddelande syns, måste du öppna Dyson Link-appen på nytt manuellt.

Har apparaten påbörjat parkopplingsprocessen?

Fel lösenord

Om du ser ett meddelande om ett inkorrekt lösenord, skriv in lösenordet bestående av åtta bokstäver på nytt och var noggrann med hur det skrivs.

Lösenordet består enbart av små bokstäver. Siffran ”1” och bokstaven ”L” kan likna varandra, likaså bokstäverna ”j” och ”i”.

Du hittar serienumret och lösenordet på baksidan av manualen eller på apparatens huvuddel, bakom dammbehållaren.

Din enhet kommer att fortsätta att be dig ange det åttasiffriga lösenordet för din apparat till dess att det har angetts korrekt.

När det har lyckats fortsätter parkopplingsprocessen.

Det enda tillfället då ett meddelande inte genereras är om du har lämnat Dyson Link-appen innan du har ombetts att göra det. I så fall måste du starta om anslutningsprocessen.

Välj "Nej" i nästa steg.

Har apparaten nu påbörjat parkopplingsprocessen?

Om du har följt rekommendationerna i föregående steg och ändå inte kunnat fortsätta parkopplingen, starta om anslutningsprocessen genom att välja "Anslutningsprocess".

Om du har startat om anslutningsprocessen och fortfarande har problem, välj "Problemet ej löst".

Vänta tills apparaten har slutfört den automatiska parkopplingen.

Har hopkopplingen med maskinen genomförts?

Bekräftar anslutning

Medan din anslutning bekräftas kommer din app att visa information om din produkt, inklusive hur du styr din produkt, vilken information du kan få från din produkt och hur du får ut så mycket som möjligt från Dyson-tekniken.

Har maskinen anslutits?

Svarar långsamt

Du kan behöva sätta av extra tid för att enheten ska ladda.

Om det tar längre tid att väntat, tryck på "Fortsätt".

Se till att Wi-Fi-lösenordet för hemnätverket har angetts korrekt.

Om det finns några specialtecken i Wi-Fi-lösenordet, t.ex. utropstecken, punkt eller frågetecken, så måste du ändra lösenordet och ta bort dessa. Detta kan göras via routerns inställningar.

Du hittar Wi-Fi-lösenordet antingen under routern eller på baksidan av routern på en löstagbar platta. Det står kanske också på den kartong som routern levererades i. Var noggrann när du skriver in bokstäver och siffror, eftersom en del kan likna varandra, som t.ex. "I" och "1", eller "O" och "0".

Din enhet kommer att fortsätta att be dig ange lösenordet för ditt Wi-Fi-hemmanätverk till dess att det har angetts korrekt.

Är robotdammsugaren ansluten nu?

Laddningsstapel

The Dyson Link app will display a loading bar, indicating the overall progress of connection.

Should the connection fail, please refer to the bar's overall progress and select the appriopriate option to proceed.

Fortsätt ansluta

Anslutningen kan ändå ta längre tid än väntat. Tryck på "Fortsätt" igen.

Är robotdammsugaren ansluten nu?

Connection issues

Apparaten kräver en stark och stabil Wi-Fi-signal i hemmet.

Om möjligt, försök placera apparaten närmare din Wi-Fi-router. Om det finns mer än en router i hemmet, se till att du flyttar apparaten närmare routern som du ska använda för anslutning av både apparaten och din enhet.

Se till att enheten är nära din Wi-Fi-router under hela parkopplingsprocessen och att apparaten är ansluten till elnätet och påslagen.

Avlägsna och sätt tillbaka robotdammsugaren i dockningsstationen.

Robotdammsugarens Wi-Fi-lampa lyser blått och det visar att den sänder. Efter 30 sekunder kan den anslutas.

Stäng appen och starta om den.

Stäng appen helt i iOS genom att dubbelklicka på enhetens startknapp och svep appen uppåt.

På en Android-enhet kan du stänga appen helt på appmenyn.

Syns apparaten på startskärmen i Dyson Link-appen?

Routerinställningar

The appliance will only connect to the 2.4 GHz network.

Your device will need to be connected to the same network as the appliance for initial set up.

To switch your router from 5GHz to 2.4GHz, please refer to your routers user guide, or visit the manufacturer’s website.You will need to check that any other devices you have connected to your router will not be affected before changing this.

The router will need to be set to WPA or WPA2. Dyson connective products are not compatible for WEP encryption.

Fel lösenord

Please ensure that the home WiFi password has been entered correctly.

If there are any special characters in the home WiFi password, such as excalmation, punctuation or question marks, you may need to change the password and remove these from it. This can be done via the router settings.

Your WiFi password should be printed either underneath the router, on the back, of the router on a removable tab, which can be removed from the router. Additionally, it may also be printed on the box your router came in. Take care to enter the correct characters, as some letters and numbers look similar, such as 'I' and '1', and 'O' and '0'.

Wi-Fi-signal

Apparaten kräver en stark och stabil Wi-Fi-signal i hemmet.

Om möjligt, försök placera apparaten närmare din Wi-Fi-router. Om det finns mer än en router i hemmet, se till att du flyttar apparaten närmare routern som du ska använda för anslutning av både apparaten och din enhet.

Se till att enheten är nära din Wi-Fi-router under hela parkopplingsprocessen och att apparaten är ansluten till elnätet och påslagen.

Avlägsna och sätt tillbaka robotdammsugaren i dockningsstationen.

Robotdammsugarens Wi-Fi-lampa lyser blått och det visar att den sänder. Efter 30 sekunder kan den anslutas.

Stäng appen och starta om den.

Stäng appen helt i iOS genom att dubbelklicka på enhetens startknapp och svep appen uppåt.

På en Android-enhet kan du stänga appen helt på appmenyn.

Om du startar om appen, måste du börja om med uppkopplingen. Välj "Anslutningsprocess".

I annat fall, om ovanstående kriterier och rekommendationer har åtgärdats och problemet kvarstår, välj "Problemet ej löst".

Wi-Fi-signal

Apparaten kräver en stark och stabil Wi-Fi-signal i hemmet.

Om möjligt, försök placera apparaten närmare din Wi-Fi-router. Om det finns mer än en router i hemmet, se till att du flyttar apparaten närmare routern som du ska använda för anslutning av både apparaten och din enhet.

Se till att enheten är nära din Wi-Fi-router under hela parkopplingsprocessen och att apparaten är ansluten till elnätet och påslagen.

Närhet till enheten

Enheten du använder kräver en stark och stabil Wi-Fi-anslutning till apparaten.

Se till att enheten är nära apparaten under hela anslutningsprocessen och att apparaten är ansluten till elnätet och påslagen.

Avlägsna och sätt tillbaka robotdammsugaren i dockningsstationen.

Robotdammsugarens Wi-Fi-lampa lyser blått och det visar att den sänder. Efter 30 sekunder kan den anslutas.

Stäng appen och starta om den.

Stäng appen helt i iOS genom att dubbelklicka på enhetens startknapp och svep appen uppåt.

På en Android-enhet kan du stänga appen helt på appmenyn.

Vad visar apparatens Wi-Fi-lampa?

Håll dig nära apparaten

Se till att enheten är nära apparaten under hela parkopplingsprocessen och att apparaten är placerad i en laddad dockningsstation och att batteriet lyser blått.

Om meddelandet ”Anslutningen kunde inte upprättas” syns på din enhet, måste anslutningsprocessen startas om.

Innan du startar om anslutningsprocessen, stäng av apparaten genom att dra ur kontakten ur eluttaget.

Anslut dockningsstationen till elnätet igen, placera apparaten i dockningsstationen och gå ur vänteläget. Wi-Fi-lampan på apparaten lyser nu med ett fast blått sken, vilket indikerar att den sänder och väntar på en uppkoppling.

Om du har startat om anslutningsprocessen och fortfarande har problem, välj "Problemet ej löst".

Ta bort och sätt tillbaka på nytt

Avlägsna och sätt tillbaka robotdammsugaren i dockningsstationen.

Robotdammsugarens Wi-Fi-lampa lyser blått och det visar att den sänder. Efter 30 sekunder kan den anslutas.

Fortsätt till nästa skärm genom att välja ”Okej, jag förstår”

Har Wi-Fi-lampan tänts och lyser med ett fast sken?

Dockans placering

Öppna dockningsstationen 90 grader och placera den mot en vägg, minst 50 cm från möbler eller andra föremål.

Apparaten måste ha tydlig sikt över rummet från dockningsstationen. Ställ den inte under ett bord, en krukväxt eller något annat överhängande föremål.

Anslut laddaren och vira överflödig sladd runt stickkontakten. Laddaren kan anslutas på båda sidor av dockningsstationen.

Se till att stickkontakten är ordentligt isatt i dockningsstationen.

Indikatorn för ”ström på” ska lysa med en blå lampa på dockningsstationens basdel.

Slå på eller sätt på laddning

Slå på robotdammsugaren och sätt den på laddning för att börja. Apparaten behöver strömtillförsel under hela anslutningsprocessen.

Se till att enhetens flygplansläge är avstängt.

Välj apparat genom att välja ”Robotdammsugare” och sedan din robotdammsugares modell.

Ta bort och sätt tillbaka robotdammsugaren

Avlägsna och sätt tillbaka robotdammsugaren i dockningsstationen.

Robotdammsugarens Wi-Fi-lampa lyser blått och det visar att den sänder. Efter 30 sekunder kan den anslutas.

Fortsätt till nästa skärm genom att välja ”Okej, jag förstår”

Vad visar apparatens Wi-Fi-lampa?

Det kommer att vara det nätverk som din mobila enhet redan är ansluten till.

Stäng appen och starta om den.

Stäng appen helt i iOS genom att dubbelklicka på enhetens startknapp och svep appen uppåt.

På en Android-enhet kan du stänga appen helt på appmenyn.

Klicka på 'Add machine'-knappen i din Dyson Link-app.

Visas apparaten i listan över synliga produkter?

En fast lysande blå Wi-Fi-lampa anger att apparaten sänder och väntar på en uppkoppling.

Hemmanätverkets lösenord

Ha hemmanätverkets Wi-Fi-lösenord nära till hands. Du kanske behöver det senare.

Kontrollera att det nätverk som visas på din skärm är ditt hemmanätverk, så att det inte hör till din Dyson-produkt eller är ett offentligt nätverk.

Du måste ansluta din Dyson-produkt till samma Wi-Fi-nätverk som din enhet är ansluten till.

Är du uppkopplad till hemmanätverket?

Dyson Link-appen

Du kan ladda ned den senaste versionen från Google Play-butiken eller Apple iTunes.

Ditt Min Dyson-konto

När du har hämtat och uppdaterat Dyson Link-appen ska du logga in eller registrera ett ”Din Dyson”-konto.

Om du vill registrera ett konto behöver du en giltig e-postadress och ett lösenord.

Har du lyckats logga in på appen?

Välj lämpligt alternativ

Ljudet från motorn kan variera beroende på vilket effektläge som är aktiverat.

Tyst

For tystare rengöring och längre drifttid.

Max

För maximal sugeffekt.

Använd Dyson Link-appen för att kontrollera effektläget och ändra om nödvändigt.

Kunde problemet lösas genom att effektläget kontrollerades?

Efterfilterkontroller

Detta kan lösas genom att kontrollera om efterfiltret är korrekt monterat.

Tryck på efterfilterluckans runda knapp för att avlägsna det från maskinen.

Dra ut efterfiltret och sätt i det igen.

Sätt tillbaka efterfilterlocket och prova igen.

Kunde problemet lösas genom att kontrollera efterfiltret?

Kontrollera borsten

Följ stegen i videon.

Kunde problemet lösas genom att kontrollera borsten?

Vi är glada att höra det.

Tack för att du använder Dysons onlinesupport.

Kontrollera borsten och spåren

Tryck på cyklonblockets spärrknapp och avlägsna cyklonblocket.

Använd ett mynt för att lossa borstens ändskydd genom att vrida det ett kvarts varv motsols.

Avlägsna borsten och avlägsna eventuellt hår, trådar och skräp från borsten.

Lägg maskinen upp och ned och se till kameran ligger på en mjuk, slät yta.

Kontrollera om kanalen inuti borstens kåpa är igensatt och avlägsna eventuella hinder.

Kontrollera om borsten eller ändskyddet är skadade.

Montera ihop maskinen och prova den

Kunde problemet lösas genom att kontrollera borsten?

Kontrollera borsten

Följ stegen i videon.

Visas det några lampor på maskinen?

Anslutningsproblem

Robotdammsugaren har upptäckt att den inte kan logga in på nätverket.

Se till att routern är ansluten till vägguttaget och att signalstyrkan och internetanslutningen är bra på en plats där robotdammsugarens dockningsstation befinner sig.

Kontrollera att den senaste versionen av ett kompatibelt operativsystem körs på mobiltelefonen/surfplattan.

Hämta den senaste versionen av Dyson Link-appen från din enhets appbutik eller marknadsplats.

Ansluter till Wi-Fi

Wi-Fi-lampan på robotdammsugaren blinkar medan anslutningen upprättas.

När robotdammsugaren har anslutits slocknar lampan. Om anslutningen inte kan upprättas börjar den lysa med fast sken igen.

Har det här löst problemet?

Robotdammsugaren rengör

Detta tyder på att robotdammsugaren städar.

Har det här löst problemet?

Robotdammsugaren är pausad

Tryck på startknappen för att sätta på robotdammsugaren igen.

Återupptar robotdammsugaren städningen när du trycker på startknappen?

Starta om maskinen

Ställ maskinen på dockningsstationen för att återställa maskinen.

En blå lampa ska tändas för att ange att maskinen laddas.

Då startar maskinens städningsprogram om ifall det inträffade ett fel vid rengöringen.

Om maskinen bara var klar med en del av städningen, tryck på på/av-knappen för att starta en städning för att säkerställa att problemet har lösts.

Har det här löst problemet?

Reservdelen är inte tillgänglig

Det verkar som om du behöver byta ut en reservdel till din apparat. Tyvärr tillhandahåller vi inte längre den eller de reservdelarna, eller utför service eller reparationer för den här modellen.

Kontakta oss. Vår hjälplinje i Sverige kommer att försöka reparera din apparat eller erbjuda dig alternativ.

Robotdammsugaren laddad

Detta tyder på att maskinen är fulladdad.

Robotdammsugaren är redo att starta städningen.

Sätt på genom att trycka på startknappen till de blåa lamporna tänds.

OBS! Robotdammsugaren rengör med hjälp av ett visionssystem. För att maskinen ska fungera måste det finnas tillräcklig belysning på alla områden.

Har det här löst problemet?

Reservdelen är inte tillgänglig

Det verkar som om du behöver byta ut en reservdel till din apparat. Tyvärr tillhandahåller vi inte längre den eller de reservdelarna, eller utför service eller reparationer för den här modellen.

Kontakta oss. Vår hjälplinje i Sverige kommer att försöka reparera din apparat eller erbjuda dig alternativ.

Låg batterinivå

Detta tyder på att batterinivån är låg och att maskinen är på väg tillbaka för laddningen eller att maskinen håller på att laddas på dockan.

När batteriet är fulladdat lyser lampan med fast sken och robotdammsugaren kan börja städa igen.

OBS! Robotdammsugaren rengör med hjälp av ett visionssystem. Se därför till att det är tillräcklig belysning på alla områden, så att den kan jobba effektivt.

Har det här löst problemet?

Kontrollera miljön

Det krävs tillräcklig belysning för att robotdammsugaren ska kunna förflytta sig runt i rummet.

Kontrollera att rummet har god belysning och försök igen.

I direkt solljus bör du försöka med en annan plats, t.ex. mitt i rummet.

Kontrollera alla sensorskydd och 360-graderskameran efter smuts, fingeravtryck eller fläckar.

Torka av med en mjuk, torr mikrofiberduk för att rengöra.

Kunde problemet lösas genom att kontrollera miljön och sensorskydden?

Kontrollera maskinen på en plan yta

Ställ maskinen på en plan golvyta och tryck på startknappen för att börja städa.

Kunde problemet lösas genom att kontrollera maskinen på en plan yta?

En röd fellampa visas

Robotdammsugaren använder en digital Dyson-motor med inbyggt blockeringsskydd. När motorn upptäcker en blockering pulserar den några gånger för att testa blockeringen.

Vissa golvtyper såsom mattor med gummibeläggning, lösa linoleummattor och badrumsmattor kan få maskinen att pulsera.

Prova på en annan golvtyp

Ställ robotdammsugaren på en annan yta utan hinder och testa maskinen igen.

Följ stegen i videon.

Kunde problemet lösas genom att kontrollera golvytan?

Kontrollera luftvägarna

Tryck på cyklonblockets spärrknapp och avlägsna cyklonblocket.

Använd ett mynt för att lossa borstens ändskydd genom att vrida det ett kvarts varv motsols.

Avlägsna borsten och avlägsna eventuellt hår, trådar och skräp från borsten.

Lägg maskinen upp och ned och se till kameran ligger på en mjuk, slät yta.

Kontrollera om kanalen inuti borstens kåpa är igensatt och avlägsna eventuella hinder.

Kontrollera om borsten eller ändskyddet är skadade.

Riv sönder lite papper i småbitar (inte större än 1 cm × 1 cm) och strö dem runt maskinen.

Starta maskinen och om pappret syns i den genomskinliga behållaren så är maskinen inte igensatt.

Kontrollera behållaren och cyklonen – video

Följ stegen i videon.

Kontrollera behållaren och cyklonen

Tryck på cyklonblockets spärrknapp och avlägsna cyklonblocket.

Lyft upp cyklonen ur den genomskinliga behållaren och töm ut innehållet i en sophink.

Rengör höljet med en torr trasa eller mjuk borste.

Kontrollera att inget täpper till inuti cyklonen och avlägsna eventuella hinder.

Kontrollera att inget täpper till inuti cyklonen och avlägsna eventuella hinder.

Följ nästa steg.

Tvätta filtren – video

Följ stegen i videon (CA).

Kunde problemet lösas genom att tvätta filtren?

Starta om maskinen

Ställ maskinen på dockningsstationen för att återställa maskinen.

En blå lampa ska tändas för att ange att maskinen laddas.

En blå lampa ska tändas för att ange att maskinen laddas.

Om maskinen bara var klar med en del av städningen, tryck på på/av-knappen för att starta en städning för att säkerställa att problemet har lösts.

Kunde problemet lösas genom att ställa maskinen i dockan?

Det verkar som om vi inte kan hitta en lösning online.

Tala med vårt kundtjänstteam om du behöver mer hjälp.

VARNING! Det är viktigt att inga delar av cyklonen eller behållaren blir fuktiga eller våta.

Tvätta filtren

Tryck på knappen högst upp på maskinen för att lossa behållaren och cyklonen.

Dra ut föravskiljaren från behållarens baksida.

Tryck in och håll ned filterfrigöringsknappen och för ut efterfilterluckan.

Rengör båda filtren och efterfilterluckan i enbart kallt vatten.

  • VARNING! Använd inte rengöringsmedel och tvätta inte i diskmaskinen eller tvättmaskinen.
  • Skaka lätt på filtret för att avlägsna smuts och överflödigt vatten.
  • Upprepa stegen/skaka tills vattnet är klart.

Låt det lufttorka i minst 24 timmar.

Kunde problemet lösas genom att tvätta filtren?

Två röda fellampor visas

Kontrollera borsten och spåren

Tryck på cyklonblockets spärrknapp och avlägsna cyklonblocket.

Använd ett mynt för att lossa borstens ändskydd genom att vrida det ett kvarts varv motsols.

Avlägsna borsten och avlägsna eventuellt hår, trådar och skräp från borsten.

Lägg maskinen upp och ned och se till kameran ligger på en mjuk, slät yta.

Kontrollera om kanalen inuti borstens kåpa är igensatt och avlägsna eventuella hinder.

Avlägsna eventuell smuts från spåren för hand.

Kontrollera om borsten eller ändskyddet är skadade.

Montera ihop maskinen och prova den.

När du testar maskinen ska du ställa en på en plan golvyta där den redan har varit i bruk.

Om ingen del är igensatt och felet återkommer ska du välja alternativet ”Maskinen har kört fast”.

Kunde problemet lösas genom att kontrollera borsten/spåren?

Testa maskinen på nytt

Robotdammsugaren klarar inte skillnader i golvhöjd (t.ex. upphöjd härd runt kamin) eller upphöjda kanter som är högre än 20–30 mm.

Obs! Robotdammsugaren kan klättra upp på golv med en höjdskillnad på 20–25 mm.

Se till att laddningsdockan inte är placerad på en upphöjd yta, till exempel en matta.

Ställ maskinen på en plan golvyta där den redan har varit i bruk och aktivera den på nytt.

Robotdammsugaren rengör med hjälp av ett visionssystem. Se därför till att det är tillräcklig belysning i rummet, så att den kan jobba effektivt.

Robotdammsugaren kan köra fast om något är 1,5 cm eller högre om spåren inte är i kontakt med golvet.

Spärra av sådana områden i rummet med hjälp av ett 4–5 cm högt hinder.

Kunde problemet lösas genom att testa maskinen på nytt?

Om det lyser 5 blinkande lampor ska du ringa hjälplinjen.

Är lamporna röda eller rosa?

En sekvens med rosa ljus anger när en programuppdatering (manuell eller automatisk) pågår. Detta händer när på/av-knappen har tryckts ned och hållits inne i 10 sekunder.

Tändes de rosa lamporna när du tryckte på startknappen?

Programvaruuppdatering pågår

En sekvens med rosa ljus anger när en programuppdatering (manuell eller automatisk) pågår. Detta händer när på/av-knappen har tryckts ned och hållits inne i 10 sekunder.

VARNING! Avlägsna inte batteriet eller USB-minnet (om ett sådant är anslutet) från maskinen medan de rosa lamporna är tända – det kan leda till skador som är omöjliga att reparera.

När uppdateringen är klar slocknar lamporna och robotdammsugaren är klar att använda igen.

Vi rekommenderar att du använder Dyson Link-appen för att registrera dig för automatiska programuppdateringar.

Finns det något annat vi kan hjälpa till med?

Det verkar som om vi inte kan hitta en lösning online.

Tala med vårt kundtjänstteam om du behöver mer hjälp.

Reservdelen är inte tillgänglig

Det verkar som om du behöver byta ut en reservdel till din apparat. Tyvärr tillhandahåller vi inte längre den eller de reservdelarna, eller utför service eller reparationer för den här modellen.

Kontakta oss. Vår hjälplinje i Sverige kommer att försöka reparera din apparat eller erbjuda dig alternativ.

Reservdelen är inte tillgänglig

Det verkar som om du behöver byta ut en reservdel till din apparat. Tyvärr tillhandahåller vi inte längre den eller de reservdelarna, eller utför service eller reparationer för den här modellen.

Kontakta oss. Vår hjälplinje i Sverige kommer att försöka reparera din apparat eller erbjuda dig alternativ.

Kontroller

Detta kan orsakas av följande faktorer:

Mycket låg batterinivå

Vilse

Programvaran har kraschat

Maskinen har försökt att docka men utan att lyckas

Sätt tillbaka maskinen på laddningsstationen.

Starta om maskinen så startar ett nytt städpass.

Har det här löst problemet?

Rengöra sensorerna

Kontrollera alla sensorskydd och navigeringskameran efter smuts, fingeravtryck eller fläckar.

Torka av med en mjuk, torr mikrofiberduk för att rengöra. Använd inte någon form av rengöringsmedel, vätskor eller sprejer.

Har det här löst problemet?

Rengöra sensorerna

Kontrollera alla sensorskydd och navigeringskameran efter smuts, fingeravtryck eller fläckar.

Torka av med en mjuk, torr mikrofiberduk för att rengöra. Använd inte någon form av rengöringsmedel, vätskor eller sprejer.

Har det här löst problemet?

Det verkar som om vi inte kan hitta en lösning online.

Tala med vårt kundtjänstteam om du behöver mer hjälp.

.

Omöjligt att dockningsstationen

Tryck på cyklonblockets spärrknapp och avlägsna cyklonblocket.

Lägg maskinen upp och ned och se till kameran ligger på en mjuk, slät yta.

Kontrollera att kontakterna på robotdammsugaren inte är igensatta och torka av dem med en torr trasa.

Kontrollera att kontakterna på dockan inte är igensatta och torka av dem med en torr trasa.

Kontrollera att laddningsstationen får ström. Indikatorn för ”ström på” ska lysa med en blå lampa på dockningsbasen. Se till att kontakten är helt instucken i uttaget.

Se till att målen är utvikta – parallella med väggen och riktade ut mot rummet.

Se till att dockan är placerad på en plats med god belysning och att maskinens sensorer är rena.

Tryck på pausknappen, så gör maskinen ett nytt dockningsförsök.

Har det här löst problemet?

Ställ robotdammsugaren på laddningsstationen

Ställ maskinen på dockningsstationen för att återställa maskinen.

En blå lampa ska tändas för att ange att maskinen laddas.

Då startar maskinens städningsprogram om ifall det inträffade ett fel vid rengöringen. Om maskinen bara var klar med en del av städningen, tryck på på/av-knappen för att starta en städning för att säkerställa att problemet har lösts.

Har det här löst problemet?

Reservdelen är inte tillgänglig

Det verkar som om du behöver byta ut en reservdel till din apparat. Tyvärr tillhandahåller vi inte längre den eller de reservdelarna, eller utför service eller reparationer för den här modellen.

Kontakta oss. Vår hjälplinje i Sverige kommer att försöka reparera din apparat eller erbjuda dig alternativ.

Optikkontroller

Kontrollera alla sensorskydd och navigeringskameran efter smuts, fingeravtryck eller fläckar.

Torka av med en mjuk, torr mikrofiberduk för att rengöra.

VARNING! Använd inte någon form av rengöringsmedel, vätskor eller sprejer.

Testa maskinen på nytt.

Kunde problemet lösas genom att kontrollera optiken?

Kontrollera laddningsstationen

Kontrollera att laddningsstationen får ström. Indikatorn för ”ström på” ska lysa med en blå lampa på dockningsbasen. Se till att kontakten är helt instucken i uttaget.

Se till att dockningsmålen är ordentligt uppvikta och inte blockerade. Målen ska vara parallella med väggen och riktade ut mot rummet.

Försök att koppla in laddningskabeln i andra änden av dockningsstationen.

Lyser lamporna på dockningsstationen nu?

Dockningsstation

Ställ maskinen på stationen.

Tänds lampan på maskinen?

Dockningsproblem

Detta tyder på att maskinen håller på att laddas och att dockan fungerar korrekt, men att det kan vara något fel på dockans lampor.

Är dockans lampor tända?

Det verkar som om vi inte kan hitta en lösning online.

Tala med vårt kundtjänstteam om du behöver mer hjälp.

Dockningsstation

Se till att robotdammsugaren är rätt placerad i dockningsstationens mitt, så att kontakterna är i rätt läge.

Tryck varsamt nedåt på maskinen.

Visas batteriikonen på maskinen nu?

Ändra dockningsstationens position

Detta tyder på att dockan fungerar korrekt, men att ytan som dockan och robotdammsugaren står på inte är plan. Ändra dockningsstationens position.

OBS! Kan beror på ojämn golvnivå, tjocka heltäckningsmattor eller andra mattor osv.

Tänds det en batterilampa nu på maskinen utan att du trycker på den?

Kontrollera laddningsstationen och kontakterna

Tryck på cyklonblockets spärrknapp och avlägsna cyklonblocket.

Kontrollera att kontakterna på robotdammsugaren och dockan inte är igensatta och torka av dem med en torr trasa.

Har det här löst problemet?

Det verkar som om vi inte kan hitta en lösning online.

Tala med vårt kundtjänstteam om du behöver mer hjälp.

Du kanske behöver en reservdel.

Det verkar som om Dockningsstation inte fungerar. Du kan lösa problemet genom att beställa en ny här nedan.

Dockningsstation

Reservdelsnr 968065-01

En plats där din Dyson-robot kan ladda mellan två användningstillfällen.

906 kr

Dockningsstation

Dockningsstation

Reservdelsnr 968065-01

En plats där din Dyson-robot kan ladda mellan två användningstillfällen.

906 kr

Tillfälligt slutsåld

906 kr

Bevaka produkt