
Låt oss få din maskin att fungera
Dyson Pure Hot + Cool™ (Generation 2020) luftrenare/fläkt/värmefläkt
-
-
Byta kolfiltren
-
Så här byter du kolfiberfilter – steg för steg
-
Mer hjälp behövs
-
Det är ett problem med maskinen
-
Dyson Link-appen och anslutning
-
Felsökning efter anslutning
-
Anslutningen bryts ofta
-
Problemet kunde inte lösas. Vänd dig till vårt kundtjänstteam.
-
Anslutningsprocess
-
Logga in på ditt Dyson-konto
-
Lägg till en maskin
-
Kan inte se din apparat
-
Problem att hitta din luftrenare
-
Vi har hittat de här Dyson-maskinerna
-
Upptäcker din enhet
-
Aktivera parkopplingsprocessen
-
Parkopplar maskinen
-
Har maskinen kopplats ihop?
-
Lösenord
-
Bekräftar anslutning
-
Apparaten ej ansluten
-
Anslutningsproblem
-
Problem med parkoppling av apparat
-
Anslutningsprocess
-
Lägg till en maskin
-
Kan inte se din apparat
-
Problem att hitta din luftrenare
-
Apparaten syns inte vid användning av Bluetooth
-
Lokalisera kod
-
Kontrollerar Wi-Fi
-
Vi har hittat de här Dyson-maskinerna
-
Maskinen ansluten
-
Använder bara
-
Välj rum
-
Välj plats i hemmet
-
Inköpsdatum
-
Aktivera automatiska uppdateringar
-
Ställ in plats i världen
-
Konfigurering slutförd
-
Problemet löst
-
Ny ägare
-
Apparaten är inte parkopplad
-
Parkoppling löst
-
Apparaten syns inte vid användning av Bluetooth
-
Lokalisera din luftrenares kod
-
Kontrollerar Wi-Fi
-
Vi har hittat de här Dyson-maskinerna
-
Upptäcker din enhet
-
Parkopplar maskinen
-
Har maskinen kopplats ihop?
-
Lösenord
-
Bekräftar anslutning
-
Apparaten ej ansluten
-
Anslutningsproblem
-
Maskinen ansluten
-
Använder bara
-
Välj rum
-
Välj plats i hemmet
-
Inköpsdatum
-
Automatisk uppdatering
-
Ställ in plats i världen
-
Konfigurering slutförd
-
Problemet kunde inte lösas. Vänd dig till vårt kundtjänstteam.
-
Löst
-
Ny ägare
-
Apparaten är inte parkopplad
-
Parkoppling löst
-
Vi har hittat de här Dyson-maskinerna
-
Logga in på ditt Dyson-konto
-
Problemet kunde inte lösas. Vänd dig till vårt kundtjänstteam.
-
Anslutningen kunde inte upprättas
-
Problemet kunde inte lösas. Vänd dig till vårt kundtjänstteam.
-
Använda luftrenaren och Dyson Link-appen
-
Apparatens luftinformation
-
Mer hjälp behövs
-
Problemet löst
-
App-kontroller
-
Luftflödets riktning
-
På/Av
-
Automatiskt läge
-
Fläkthastighet
-
Nattläge
-
Oscillering
-
Timer
-
Byte och återställning av filter
-
Byta kolfiltren
-
Byta HEPA-glasfiltret
-
Schemaläggning
-
Problemet löst
-
Schemaläggning fungerar inte
-
Problemet löst
-
Startplats
-
Programvaruinformation
-
Användargränssnittet, visningsskärmar
-
Aktivitet
-
Luftkvalitet
-
Produktguide
-
Appfjärrstyrning
-
Siri-genvägar
-
Aktivera Siri
-
Problemet är löst
-
Problemet kunde inte lösas. Vänd dig till vårt kundtjänstteam.
-
Skapa Siri-genvägar
-
Raderar Siri-genvägar
-
Siri-genvägar - beskrivning
-
Kontrollera flera apparater
-
Siri-genvägar - region
-
Använda Siri-genvägar
-
Siri-genvägar - version
-
röststyrning
-
Hjälp och support för Alexa
-
Ansluter till Alexa
-
Styr en maskin med Alexa
-
Skillnader på olika skills
-
Koppla bort en maskin från Alexa
-
Problem med Alexa
-
Alexa svarade inte på mitt kommando
-
Alexa svarar fortfarande inte
-
Problemet löst
-
Problemet kunde inte lösas. Vänd dig till vårt kundtjänstteam.
-
Jag kan inte logga in med mitt Dyson-konto
-
Alexa upptäcker inte min maskin
-
Alexa upptäcker inte min maskin
-
Alexa gjorde något oväntat med min maskin
-
Felaktiga kommandon
-
Vad kan jag fråga Alexa?
-
Google Assistant Help and Support
-
How do I connect my Dyson machine to my Google Assistant-enabled device?
-
Controlling a machine with your Google Assistant
-
How do I disconnect my machine from the Google Home app?
-
I'm having problems with Google Assistant
-
Google Assistant didn't respond to my command
-
The Google Assistant is still not responding
-
I’m not able to log into my Dyson account when linking the Dyson Action
-
The Google Home app isn't discovering my machine
-
Google Home isn't discovering my machine
-
My Dyson machine didn’t respond to Google Assistant as expected
-
Felaktiga kommandon
-
What voice commands can I use with my Dyson machine?
-
Prestanda
-
Luftflödets hastighet ändras inte
-
Testa fjärrkontrollen
-
Byta fjärrkontrollens batteri
-
Luftflödesstyrning via appen
-
Problemet kunde inte lösas. Vänd dig till vårt kundtjänstteam.
-
Det krävs en reservdel
-
Omöjligt att använda appen
-
Övriga knappar på fjärrkontrollen fungerar
-
Kontrollera appen
-
Maskinen är bara varm på ena sidan
-
Maskinen värmer inte upp
-
Problem med strömmen eller elen
-
Maskinens drifttid
-
Ingen ström
-
Luftflöde men ingen oscillering
-
Fjärrkontrollen fungerar inte
-
Kontrollera Dyson Link-appen
-
Ingen ström till maskinen
-
Problemet kunde inte lösas. Vänd dig till vårt kundtjänstteam.
-
Problemet kunde inte lösas. Vänd dig till vårt kundtjänstteam.
-
Tryck på knappen
-
Kontrollera fjärrkontrollen
-
Kontrollera Dyson Link-appen
-
Kontrollera appen
-
Ovanlig lukt
-
Problemet kunde inte lösas. Vänd dig till vårt kundtjänstteam.
-
Dammig
-
Det krävs en reservdel
-
Filtret behöver bytas
-
Byta kolfiltren
-
Så här byter du kolfiberfilter – steg för steg
-
Byta HEPA-glasfiltret
-
Så här byter du HEPA-filtret av glas – steg för steg
-
Ovanligt oljud
-
Klickande ljud
-
Det klickar när apparaten oscillerar
-
Problemet kunde inte lösas. Vänd dig till vårt kundtjänstteam.
-
Lågt surrande ljud när den är avstängd
-
Gnisslande eller visslande ljud
-
Avlägsna båda filtren
-
Det krävs en reservdel
-
Avlägsna båda filtren
-
Det krävs en reservdel
-
Synligt problem
-
Det är ett problem med displayen
-
Avläsningarna visas i olika färger
-
Displayen stannar inte på min valda skärm
-
Skärmen visar grönt men fläkten kör på hög hastighet
-
Ansluter maskinen
-
Nattläget fungerar inte
-
Skärmen visas inte som den ska
-
Det är ett problem med displayen
-
Flytta maskinen
-
Avläsningarna för VOC och/eller NO2 visas inte
-
Mindre än en timme
-
Mer än en timme
-
Det är ett problem med oscilleringen
-
Oscilleringen går inte att stänga av
-
Kontrollera övriga fjärrfunktioner
-
Byta batteriet
-
Kontrollera med Dyson Link-appen
-
Problemet kunde inte lösas. Vänd dig till vårt kundtjänstteam.
-
Maskinen oscillerar inte
-
Problemet kunde inte lösas. Vänd dig till vårt kundtjänstteam.
-
Fjärrkontrollen fungerar inte
-
Fjärrkontrollen fungerar inte
-
Byta batteriet
-
Problemet kunde inte lösas. Vänd dig till vårt kundtjänstteam.
-
Använda din Dyson-maskin
-
Montera din Dyson-maskin
-
Byta HEPA-glasfiltret
-
Så här byter du HEPA-filtret av glas – steg för steg
-
Använda informationsmenyn
-
Använda fjärrkontrollen
-
Manual
-
Var sitter serienumret?
-
Rengöra maskinen
-
Byta fjärrkontrollens batteri
-
Så här byter du fjärrkontrollens batteri – steg för steg
-
Välj lämpligt filter
Följ stegen i videon.
Om du istället vill se textversionen av steg-för-steg-guiden hittar du den under "Finns det något annat vi kan hjälpa dig med?"
Finns det något annat vi kan hjälpa till med?
När apparaten upptäcker att de icke tvättbara kolfiltren måste bytas ut visas en full stapel på apparatens display.
Koppla ur apparaten ur eluttaget. För ned knapparna på höljets båda sidor. Höljena ska frigöras tillsammans med HEPA-glasfiltren.
Avlägsna kolfiltren: tryck på flärparna på båda sidorna av filtren.

Släng kolfiltren i hushållssoporna. Släng förbrukade filter i enlighet med lokala föreskrifter.
Tryck fast de nya kolfiltren på basdelen så att de sitter ordentligt på plats.

Tryck på höljena till dess att de snäpper på plats i basdelen igen.

Anslut apparaten till eluttaget och sätt på den.

Tryck på och håll ned oscilleringsknappen på fjärrkontrollen. På apparatens display visas en nedräkning från fem, varefter standardskärmen visas. Kolfilternivån återställs och apparaten är klar att användas.
Välj lämpligt filter
Dyson Link-appen och anslutning
Velg 'Connection journey' hvis dette er den første gangen du kobler til.
Velg 'Connection failure' dersom du opplever problemer med tilkoblingen.
Velg 'Post connection troubleshooting' hvis du allerede er koblet til, men opplever problemer med appen din.
App-version
Kontrollera att du har den senaste versionen av Dyson Link-appen installerad på din enhet.
Välj lämpligt filter
Tätare anslutning
Försök flytta enheten närmare luftrenaren.
Du kan även flytta luftrenaren närmare din Wi-Fi-router för att få en starkare, stabilare signal.
Följ nästa steg.
Det verkar som om vi inte kan hitta en lösning online.
Tala med vårt kundtjänstteam om du behöver mer hjälp.
Dyson Link-appen
Du kan ladda ned den senaste versionen från Google Play-butiken eller Apple iTunes.
Ditt Min Dyson-konto
När du har hämtat och uppdaterat Dyson Link-appen ska du logga in eller registrera ett ”Din Dyson”-konto.
Om du vill registrera ett konto behöver du en giltig e-postadress och ett lösenord.
Följ nästa steg.
Lägg till en maskin
Välj ”Lägg till en maskin” längst ned på skärmen för att starta anslutningsprocessen.
Följ nästa steg.
Välj din Dyson-maskin
Välj apparat genom att välja ”luftbehandling” och sedan din luftrenares modell.
Följ nästa steg.
Problem att hitta din luftrenare
Kontrollera att luftrenaren är ansluten till ett eluttag och påslagen.
Kontrollera inställningarna på din enhet
Kontrollera att Bluetooth och Wi-Fi fortfarande är aktiverat på enheten.
Anslutning inaktiverad på luftrenaren
Tryck på och håll ned luftrenarens på/av-knapp i 5 sekunder. När anslutningen har upprättats visas en vit Wi-Fi-symbol på luftrenarens display.
Vi har hittat de här Dyson-maskinerna
Välj din maskin från listan över upptäckta maskiner.
Följ nästa steg.
Upptäcker din enhet
Håll din enhet nära maskinens skärm
Det gör det möjligt för maskinen att upptäcka enheten.
Se till att du håller din enhet till vänster om displayen för att vara säker på att den hittar din enhet.
Följ nästa steg.
Aktivera parkopplingsprocessen
Tryck på startknappen på maskinen.
Det aktiverar parkopplingsprocessen.
Se till att du trycker och släpper knappen direkt.
VARNING: Håll inte knappen nedtryckt.
Följ nästa steg.
Parkopplar maskinen
Vänta medan appen kontrollerar anslutningen till maskinen.
Följ nästa steg.
Har maskinen kopplats ihop?
Nu ska vi slutföra anslutningen av maskinen.
Tryck på ”Fortsätt med konfigurationen” för att fortsätta.
Följ nästa steg.
Skriv in nätverkets lösenord
Ange lösenordet för ditt valda nätverk.
Följ nästa steg.
Bekräftar anslutning
Detta tar bara ett ögonblick medan vi ansluter.
Följ nästa steg.
Tätare anslutning
Försök att flytta telefonen närmare luftrenaren.
Fel lösenord
Se till att du anger rätt lösenord och hela lösenordet för Wi-Fi-nätverket.
Kryptering
Se till att din router är inställd på WPA / WPA2-säkerhetskryptering.
Vi avråder från att ansluta produkten till Wi-Fi med barnrestriktioner eftersom det kan begränsa anslutningen.
Hvis du har klart å pare maskinen din, fortsetter du tilkoblingsprosessen ved å velge «Maskin tilkoblet».
Hvis du fortsatt har problemer, velger du «Problemet ble ikke løst».
Välj lämpligt filter
Fabriksåterställning
Tryck på och håll ned startknappen på apparaten och fjärrkontrollen samtidigt i 10 sekunder.
LED-skärmen räknar ner från 10.
När nedräkningen är klar, har apparaten konfigurerats om.
Om du återställer apparaten, måste du börja om med uppkopplingen. Välj "Anslutningsprocess" i nästa steg.
Om du redan har återställt apparaten och problemet kvarstår, välj "Problemet ej löst".
Välj lämpligt filter
Det verkar som om vi inte kan hitta en lösning online.
Tala med vårt kundtjänstteam om du behöver mer hjälp.
Dyson Link-appen
Du kan ladda ned den senaste versionen från Google Play-butiken eller Apple iTunes.
Ditt Min Dyson-konto
När du har hämtat och uppdaterat Dyson Link-appen ska du logga in eller registrera ett ”Din Dyson”-konto.
Följ nästa steg.
Lägg till en maskin
Välj ”Lägg till en maskin” längst ned på skärmen för att starta anslutningsprocessen.
Följ nästa steg.
Välj din Dyson-maskin
Välj apparat genom att välja ”luftbehandling” och sedan din luftrenares modell.
Följ nästa steg.
Problem att hitta din luftrenare
Kontrollera att luftrenaren är ansluten till ett eluttag och påslagen.
Kontrollera inställningarna på din enhet
Kontrollera att Bluetooth och Wi-Fi fortfarande är aktiverat på enheten.
Anslutning inaktiverad på luftrenaren
Tryck på och håll ned luftrenarens på/av-knapp i 5 sekunder. När anslutningen har upprättats visas en vit Wi-Fi-symbol på luftrenarens display.
Manuell anslutning
Om du inte kan lägga till apparaten via Bluetooth-funktionen, fortsätt till nästa steg och lägg till apparaten manuellt.
Välj lämpligt filter
Lokalisera din luftrenares kod
Du hittar en åttasiffrig kod för din luftrenare om du tar bort höljet framtill på apparaten.
Den finns nedtill där höljet sitter mot apparatens huvuddel.
Ange denna kod på nästa sida, så bör den hitta din apparat.
Kontrollera Wi-Fi-anslutningen
Sjekk enhetens tilkobling til Wi-Fi-nettverket ditt.
Dette kan gjøres ved å åpne enhetens søkemotor.
Fabriksåterställning
Tryck på och håll ned startknappen på apparaten och fjärrkontrollen samtidigt i 10 sekunder.
LED-skärmen räknar ner från 10.
När nedräkningen är klar, har apparaten konfigurerats om.
Om du återställer apparaten, måste du börja om med uppkopplingen. Välj "Anslutningsprocess" i nästa steg.
Om du redan har återställt apparaten och problemet kvarstår, välj "Problemet ej löst".
Välj lämpligt filter
Vi har hittat de här Dyson-maskinerna
Välj din maskin från listan över upptäckta maskiner.
Följ nästa steg.
Maskinen ansluten
Din apparat är nu ansluten till din Dyson Link-app.
Följ resten av stegen för att slutföra konfigureringsprocessen.
Är du den här apparatens nya ägare?
Åsidosätta ägande?
Apparatens ägare har fortsatt åtkomst till den, kan styra den och se alla data.
Om du godtar detta, tryck på "OK" nedan.
Följ nästa steg.
Var är apparaten?
Var är luftrenaren?
Anpassa din maskin och använd den med hjälp av röststyrning.
Följ nästa steg.
Välj plats
Välj en plats från listan som visas på din enhet innan du skickar och bekräftar ditt val.
Alternativt, om du vill välja en egen plats, skrolla ned och klicka på ”redigera”.
Följ nästa steg.
Välj datum
Välj ”välj datum” (välj datum) och klicka på datumet då du köpte apparaten. Detta behövs för din garanti.
Vi rekommenderar att du spar kvittot.
Följ nästa steg.
Automatisk uppdatering
Kontrollera att ”Automatisk uppdatering” är påslagen.
Detta ser till att du automatiskt får de senaste funktionerna och att appen fungerar korrekt.
Följ nästa steg.
Ställ in plats i världen
Tryck på texten högst upp på skärmen för att ställa in din plats och visa information om luftkvaliteten utomhus.
Följ nästa steg.
Konfigurering slutförd
Din apparat är nu ansluten och konfigurerad.
Om du behöver ytterligare assistans, välj det alternativet.
Välj lämpligt filter
Vi är glada att höra det.
Tack för att du använder Dysons onlinesupport.
Övertag av ägarskap
Om produkten inte är ny, kommer den tidigare ägaren att informeras och kan inte längre använda apparaten med sin Dyson Link-app.
Följ nästa steg.
Tätare anslutning
Försök att flytta telefonen närmare luftrenaren.
Aktivera Bluetooth
Se till att din enhet har Bluetooth påslagen.
Följ nästa steg.
Manuell anslutning
Om du inte kan lägga till apparaten via Bluetooth-funktionen, fortsätt till nästa steg och lägg till apparaten manuellt.
Välj lämpligt filter
Lokalisera din luftrenares kod
Du hittar en åttasiffrig kod för din luftrenare om du tar bort höljet framtill på apparaten.
Den finns nedtill där höljet sitter mot apparatens huvuddel.
Ange denna kod på nästa sida, så bör den hitta din apparat.
Kontrollera Wi-Fi-anslutningen
Sjekk enhetens tilkobling til Wi-Fi-nettverket ditt.
Dette kan gjøres ved å åpne enhetens søkemotor.
Fabriksåterställning
Tryck på och håll ned startknappen på apparaten och fjärrkontrollen samtidigt i 10 sekunder.
LED-skärmen räknar ner från 10.
När nedräkningen är klar, har apparaten konfigurerats om.
Om du återställer apparaten, måste du börja om med uppkopplingen. Välj "Anslutningsprocess" i nästa steg.
Om du redan har återställt apparaten och problemet kvarstår, välj "Problemet ej löst".
Välj lämpligt filter
Vi har hittat de här Dyson-maskinerna
Välj din maskin från listan över upptäckta maskiner.
Följ nästa steg.
Upptäcker din enhet
Håll din enhet nära maskinens skärm
Det gör det möjligt för maskinen att upptäcka enheten.
Följ nästa steg.
Parkopplar maskinen
Vänta medan appen kontrollerar anslutningen till maskinen.
Följ nästa steg.
Har maskinen kopplats ihop?
Nu ska vi slutföra anslutningen av maskinen.
Tryck på ”Fortsätt med konfigurationen” för att fortsätta.
Följ nästa steg.
Skriv in nätverkets lösenord
Ange lösenordet för ditt valda nätverk.
Följ nästa steg.
Bekräftar anslutning
Detta tar bara ett ögonblick medan vi ansluter.
Följ nästa steg.
Tätare anslutning
Försök att flytta telefonen närmare luftrenaren.
Fel lösenord
Se till att du anger rätt lösenord och hela lösenordet för Wi-Fi-nätverket.
Kryptering
Se till att din router är inställd på WPA / WPA2-säkerhetskryptering.
Vi avråder från att ansluta produkten till Wi-Fi med barnrestriktioner eftersom det kan begränsa anslutningen.
Hvis du har klart å pare maskinen din, fortsetter du tilkoblingsprosessen ved å velge «Maskin tilkoblet».
Hvis du fortsatt har problemer, velger du «Problemet ble ikke løst».
Välj lämpligt filter
Kontrollera Wi-Fi-anslutningen
Sjekk enhetens tilkobling til Wi-Fi-nettverket ditt.
Dette kan gjøres ved å åpne enhetens søkemotor.
Fabriksåterställning
Tryck på och håll ned startknappen på apparaten och fjärrkontrollen samtidigt i 10 sekunder.
LED-skärmen räknar ner från 10.
När nedräkningen är klar, har apparaten konfigurerats om.
Om du återställer apparaten, måste du börja om med uppkopplingen. Välj "Anslutningsprocess" i nästa steg.
Om du redan har återställt apparaten och problemet kvarstår, välj "Problemet ej löst".
Välj lämpligt filter
Maskinen ansluten
Din apparat är nu ansluten till din Dyson Link-app.
Följ resten av stegen för att slutföra konfigureringsprocessen.
Är du den här apparatens nya ägare?
Åsidosätta ägande?
Apparatens ägare har fortsatt åtkomst till den, kan styra den och se alla data.
Om du godtar detta, tryck på "OK" nedan.
Följ nästa steg.
Var är apparaten?
För att anpassa din apparat och använda den med hjälp av röststyrning, måste du ange vilket rum den befinner sig i.
Följ nästa steg.
Välj plats
Välj en plats från listan som visas på din enhet innan du skickar och bekräftar ditt val.
Alternativt, om du vill välja en egen plats, skrolla ned och klicka på ”redigera”.
Följ nästa steg.
Välj datum
Välj ”välj datum” (välj datum) och klicka på datumet då du köpte apparaten. Detta behövs för din garanti.
Vi rekommenderar att du spar kvittot.
Följ nästa steg.
Automatisk uppdatering
Kontrollera att ”Automatisk uppdatering” är påslagen.
Detta ser till att du automatiskt får de senaste funktionerna och att appen fungerar korrekt.
Följ nästa steg.
Ställ in plats i världen
Tryck på texten högst upp på skärmen för att ställa in din plats och visa information om luftkvaliteten utomhus.
Följ nästa steg.
Konfigurering slutförd
Din apparat är nu ansluten och konfigurerad.
Om du behöver ytterligare assistans, välj det alternativet.
Välj lämpligt filter
Det verkar som om vi inte kan hitta en lösning online.
Tala med vårt kundtjänstteam om du behöver mer hjälp.
Vi är glada att höra det.
Tack för att du använder Dysons onlinesupport.
Övertag av ägarskap
Om produkten inte är ny, kommer den tidigare ägaren att informeras och kan inte längre använda apparaten med sin Dyson Link-app.
Följ nästa steg.
Tätare anslutning
Försök att flytta telefonen närmare luftrenaren.
Bluetooth på
Se till att din enhet har Bluetooth påslagen.
Följ nästa steg.
Vi har hittat de här Dyson-maskinerna
Välj din maskin från listan över upptäckta maskiner.
Följ nästa steg.
Flera misslyckade försök att logga in på kontot (fyra eller fler) resulterar i att kontot låses. Kontot kommer att vara låst i 30 minuter.
Återställa lösenord
Om kunden nyligen har ändrat sitt lösenord, måste de vänta i 30 minuter innan de loggar in på Dyson Link-appen igen.
Det verkar som om vi inte kan hitta en lösning online.
Tala med vårt kundtjänstteam om du behöver mer hjälp.
Välj den punkt då anslutningen avbröts.
Om Dyson Link-appen visar ett fel på displayen som säger "Vi har upptäckt ett problem med din produkt", så välj det alternativet.
Om du är osäker på var anslutningsprocessen misslyckades, starta om uppkopplingen genom att välja "Anslutningsprocess" bland alternativen.
Det verkar som om vi inte kan hitta en lösning online.
Tala med vårt kundtjänstteam om du behöver mer hjälp.
Kontrollerar apparatens luftinformation
För att ändra apparatens plats medan du är i ”Vald produkt”, tryck på inställningar högst upp till höger och välj sedan din apparats inställningar.
Härifrån kan du navigera till luftalternativet. Här kan du kontrollera filtrets livslängd, ställa in luftkvalitet och aktivera/inaktivera kontinuerlig övervakning.
Vi är glada att höra det.
Tack för att du använder Dysons onlinesupport.
App-kontroller
För att styra apparaten medan den är ansluten, tryck på ikonen för fjärrkontrollen längst ned på startskärmen.
Välj lämpligt filter
Luftflödets riktning
Den här knappen låter dig alternera luftflödets riktning mellan ett främre och bakre flöde.

På/Av
Den markerade knappen används för att sätta på och stänga av apparaten.

Automatiskt läge
Du kan ställa in luftrenaren på att automatiskt rena rummet när en viss nivå upptäcks genom att trycka på den markerade knappen för att slå på/av det automatiska läget.

Fläkthastighet
Ändra luftflödets hastighet med hjälp av hastighetskontrollen.
OBS! Inställningen för fläkthastigheten är mellan 1 och 10.

Nattläge
Du kan dämpa LED-displayen på apparaten och slå på nattläge genom att trycka på den markerade knappen.

Oscillering
Den markerade knappen används för att sätta på och stänga av oscilleringen.

Timer
Du kan slå på en timer för apparaten genom att trycka på den markerade knappen och välja hur länge du vill att apparaten ska vara igång.
Välja korrekt filter
Din apparat levereras med båda filtren.
Välj det filter du behöver hjälp med.
Välj lämpligt filter
Byta kolfiltren
När apparaten upptäcker att de icke tvättbara kolfiltren måste bytas ut visas en grön stapel på apparatens display.
Koppla ur apparaten ur eluttaget. För ned knapparna på höljets båda sidor. Höljena ska frigöras tillsammans med HEPA-glasfiltren.
Avlägsna kolfiltren: tryck på flärparna på båda sidorna av filtren.
Släng kolfiltren i hushållssoporna. Släng förbrukade filter i enlighet med lokala föreskrifter.
Tryck fast de nya kolfiltren på basdelen så att de sitter ordentligt på plats.
Tryck på höljena till dess att de snäpper på plats i basdelen igen.
Anslut apparaten till eluttaget och sätt på den.

Tryck på och håll ned oscilleringsknappen på fjärrkontrollen. På apparatens display visas en nedräkning från fem, varefter standardskärmen visas. Kolfilternivån återställs och apparaten är klar att användas.
Byta HEPA-glasfiltret
När apparaten upptäcker att de icke tvättbara HEPA-glasfiltren måste bytas ut visas en lila stapel på apparatens display.
Koppla ur apparaten ur eluttaget. För ned knapparna på höljets båda sidor.
Höljena ska frigöras tillsammans med HEPA-glasfiltren.
Töm HEPA-glasfiltren direkt i sophinken genom att trycka in de båda lila flärparna på höljet. Släng förbrukade filter i enlighet med lokala föreskrifter.
Tryck fast de nya HEPA-glasfiltren i höljena så att de sitter ordentligt på plats. Tryck på höljena till dess att de snäpper på plats i basdelen igen.
Anslut apparaten till eluttaget och sätt på den.
Tryck på och håll ned knappen för nattläge på fjärrkontrollen. På apparatens display visas en nedräkning från fem, varefter standardskärmen visas. HEPA-glasfilternivån återställs och apparaten är klar att användas.
Schemaläggning
För att skapa en schemaläggning för apparaten, efter att den har anslutits, tryck på ikonen längst ned till höger.
Välj en tid baserat på hur länge du vill att apparaten ska gå innan den stängs av.
Välj lämpligt filter
Vi är glada att höra det.
Tack för att du använder Dysons onlinesupport.
Problem med schemaläggning
Schemaläggningsfunktionen i appen fungerar inte om fler än 35 städningar per vecka är schemalagda. Om du har fler än 35 städningar per vecka schemalagda, ta bort så många som behövs.
Om du har färre än 35 städningar per vecka och du fortfarande har problem, ta bort alla schemalagda städningar och lägg in dem på nytt.
Har det här löst problemet?
Det verkar som om vi inte kan hitta en lösning online.
Tala med vårt kundtjänstteam om du behöver mer hjälp.
Konfigurera apparatens plats
For å endre maskinens hjemsted, kan du trykke på ikonet for innstillinger øverst til høyre når du er på det valgte produktet og deretter velge maskinens innstillinger.
Herfra kan du navigere til valg av hjemsted og endre dette til et nytt sted.
Kontrollerar apparatens programvaruinformation
För att ändra apparatens programvaruinformation medan du är i ”Vald produkt”, tryck på ikonen för inställningar högst upp till höger och välj sedan din apparats inställningar.
Härifrån kan du navigera till programvarualternativet. Här kan du kontrollera programvaruversionen och aktivera/inaktivera automatisk uppdatering.
Välj lämpligt filter
Aktivitet
Här kan du se en översikt över den genomsnittliga luftkvaliteten i ditt hem, under en dag eller en vecka.
Luftkvalitet
På appskärmen kan kunden se förklaringar om: Kvaliteten på utomhusluften, luftburna partiklar (PM2.5), utomhustemperatur, relativ luftfuktighet (RH)
Produktguide
Her finner du nyttige guider om hvordan du kan få mest mulig ut av maskinen din:
- Kjenn luftrenseren din
- Kom raskt i gang
- Lys
- Moduser
Produktguiden inkluderer også informasjon om hvordan du vedlikeholder maskinen din, og hvordan du løser problemer, inkludert de som indikeres av lysene på maskinen.
Bläddra upp och ned för att visa alternativen och svep till höger och vänster för att förflytta dig mellan de olika stegen. I det här avsnittet finns det också ytterligare information:
Kontakta Dyson
Integritetspolicy
Licenser
Appfjärrstyrning
Här kan du styra luftrenaren utan att behöva använda fjärrkontrollen.
På/Av/Auto
Luftflöde
Oscillering
Vilotimer
Nattläge
For å kunne bruke Siri-snarveier i Dyson Link-appen må Siri aktiveres under innstillingene i enheten din.
Åpne innstillingene på telefonen eller nettbrettet og velg ‘Siri & Search’. Slå deretter på ‘Press home for Siri’ for å aktivere Siri.
Vi är glada att höra det.
Tack för att du använder Dysons onlinesupport.
Det verkar som om vi inte kan hitta en lösning online.
Tala med vårt kundtjänstteam om du behöver mer hjälp.
Før du kan bruke Siri-snarveier, må du legge til den tilkoblede maskinen din i Dyson Link-appen.
For å lage en Siri-snarvei, trykker du på merket øverst i det høyre hjørnet av skjermen og velger ‘Voice control’ og deretter ‘Siri’. Velg deretter ‘Add new shortcut’. Deretter velger du innstillinger og trykker på ‘Add to Siri’-knappen.
For at Siri skal kunne be Dyson Link-appen om å bruke snarveien, må du spille inn en personlig frase. Vi anbefaler at hver frase er unik og gjenkjennelig.
For eksempel: Hvis du har valgt avkjølingsmodus og nattmodus kan disse kalles “Leggetid”. En innstilling som har med oppvarming å gjøre kan hete "Jeg fryser".
Vær oppmerksom på at generelle fraser som allerede er programmert inn i Siri ikke kan brukes. Et eksempel på dette er "God morgen".
En liste med alle de personlige frasene blir lagret i ‘Your Siri Shortcuts’ -skjermbildet på hver maskin.
For å se disse kan du bare trykke på merket øverst til høyre i skjermbildet til den relevante maskinen og velge ‘Voice control’ og deretter ‘Siri’.
Velg deretter den relevante Siri-snarveien. Herfra kan du spille inn frasen på nytt eller slette snarveien.
Med Siri-genvägar kan du styra din/dina luftrenare med rösten. Du kan skapa, ändra och radera dina egna personliga kommandon, och dessa kan aktiveras via din telefon eller surfplatta.
Hver Siri-snarvei er unik for den maskinen den ble opprettet på og gjelder ikke på flere maskiner.
Du må lage forskjellige Siri-snarveier for hver maskin, og en ny personlig frase må spilles inn.
Hvis en personlig frase spilles inn på flere maskiner, vil Siri vise disse på enheten din som et valg sammen med maskinidentifiseringen.
Hvis du har flere maskiner som bruker Siri-snarveier, anbefaler vi å gjøre hver frase unik. Hvis for eksempel en maskin er plassert på kjøkkenet og en annen på soverommet, kan du inkludere rommene i frasen.
Siri-genvägar kan användas i alla regioner där Apple stöder Siri. För att se om det stöds i din region, gå till Apples webbplats.
Du kan aktivere Siri-snarveier i Dyson Link-appen på én av to måter:
- Ved å si "Hei, Siri", etterfulgt av den forhåndsinnspilte personlige frasen.*
- Ved å trykke på mobilens eller nettbrettets ‘Home’-knapp for å aktivere Siri, og si deretter den forhåndsinnspilte frasen når du får beskjed om det.
Uansett metode må du logge inn i Dyson Link-appen.
*Dette valget krever at Siri er aktivert i innstillingene til telefonen eller nettbrettet.
Välj lämpligt filter
Aktivera Dyson Skill
Sök efter "Dyson Skill" med hjälp av Alexa-appen på din mobila enhet eller Amazons webbplats. När den visas, välj Dyson Skill och aktivera den.
Du kommer att uppmanas att logga in på ditt Dyson-konto. Du bör använda det konto som du har anslutit din maskin med via Dyson Link-appen.
När du är inloggad följer du anvisningarna på skärmen för att ansluta Alexa till dina Dyson-maskiner.
Hur identifierar Alexa min maskin?
Alexa identifies Dyson machines using their room name. The room name is set when you first connect your machine with the Dyson Link app and can be changed using the Link app as well. A list of preset room names are available in the Dyson Link app, such as 'Bedroom' or 'Kitchen'.
For convenience, you can also rename your machine using the Alexa app. However, this does not affect the room name in the Dyson Link app or how you control your machine with voice commands.
För att styra en specifik Dyson-maskin med röstkommandon kan du antingen namnge maskinen direkt i ditt första kommando eller vänta på att Alexa frågar vilken maskin du hänvisar till.
Om du frågar "Alexa, enable auto mode on Bedroom.", kommer Alexa att identifiera maskinen i sovrummet och aktivera autoläget för denna.
Om du frågar "Alexa, enable auto mode.", kommer Alexa att fråga vilken maskin du vill aktivera autoläget för.
Har det här löst fråga?
Inaktivera Dyson Skill
Du kan koppla bort Alexa från ditt Dyson-konto och dina maskiner genom att inaktivera Dyson Skill. Du kan inaktivera Dyson Skill med hjälp av Alexa-appen eller på Amazons webbplatsen.
Observera att du måste logga in på ditt Dyson-konto igen om du väljer att återaktivera denna skill.
Kontrollera om Alexa hörde dig
Om Alexa inte svarade på din senaste förfrågan kanske hon inte uppfattade det du sa som en fråga eller ett kommando. För att säkerställa att Alexa känner igen din begäran, tala tydligt och se till att du är tillräckligt nära din Echo-enhet för att hon ska kunna höra dig.
För att kontrollera om Alexa kan höra dig, fråga "Alexa, did you hear me?".
Kontrollera din Echo-enhet
Om Alexa fortfarande inte svarar bör du kontrollera följande:
- Se till att du använder nätadaptern som tillhör din Echo-enhet.
- Se till att du har en aktiv internetanslutning.
- Se till att ljudet på din Echo-enhet inte är avstängt. Indikatorlampan lyser rött när ljudet är avstängt.
- Flytta din Echo-enhet till en annan plats där den inte störs av väggar, högtalare och andra källor som kan bidra med bakgrundsljud.
- Prova att koppla ur och in din Echo-enhet.
Om Alexa kan höra dig ska din Echo-enhet tändas med en blå ring efter att du har sagt "Alexa" för att indikera att hon lyssnar. Om din enhet har en skärm kommer detta att visas som en blå stapel på skärmen.
Vi är glada att höra det.
Tack för att du använder Dysons onlinesupport.
Det verkar som om vi inte kan hitta en lösning online.
Tala med vårt kundtjänstteam om du behöver mer hjälp.
Återställ ditt lösenord
Om du inte kan logga in och ansluta ditt Dyson-konto kan du behöva återställa ditt lösenord. Klicka på länken för glömt lösenord på inloggningsskärmen för att ledas genom återställningsprocessen.
Om kunden nyligen har ändrat sitt lösenord, måste de vänta i 30 minuter innan de loggar in på Dyson Link-appen igen.
Flera misslyckade försök att logga in på kontot (fyra eller fler) resulterar i att kontot låses. Kontot kommer att vara låst i 30 minuter.
Kontrollera om det finns några enhets- eller installationsproblem
För att Alexa ska kunna upptäcka din Dyson-maskin måste den vara ansluten via Dyson Link-appen och Dyson Skill måste vara aktiverat.
Om din maskin inte har anslutits till Dyson Link-appen, välj alternativet för anslutning för att vägledas genom dessa steg.
Din Dyson-maskin och din Echo-enhet bör båda vara anslutna till samma Wi-Fi-nätverk för att kunna upptäckas.
Kontrollera din maskin
Stäng av din Dyson-maskin vid väggen i 10 sekunder. Slå sedan på den igen.
Gör samma sak med din Echo-enhet.
Kontrollera att din maskin är online genom att visa den i Dyson Link-appen.
Kontrollera Dyson Skill
Inaktivera och återaktivera Dyson Skill i Alexa-appen på din mobila enhet.
Du måste logga in på ditt Dyson-konto igen efter att Dyson Skill har återaktiverats.
Fråga Alexa vad hon hörde
Alexa kan ha hört fel eller tolkat något du sa som ett kommando. För att förstå varför Alexa gjorde något som du inte frågat om ska du säga "Alexa, why did you do that?" eller "Alexa, what did you do?".
Du kan också be Alexa att läsa upp ditt senaste kommando genom att säga "Alexa, what's the last thing you heard?" eller "Alexa, what did you hear?".
Du kan också se Alexas aktivitet i Alexa-appen på din mobila enhet. Aktivitetsloggen visar yttranden som Alexa har hört, svar hon har gett och åtgärder hon har vidtagit.
Alexa learns the more it is used and is always improving its natural voice recognition. Ease of use will improve over time, however some utterances and commands may need to be in a specific format for Alexa to recognise them.
For example, instead of asking "Alexa, turn on oscillation mode.", try asking "Alexa, turn on oscillation.".
This approach can work with other commands as well. Instead of "Alexa, turn on heating mode.", you can ask "Alexa, turn heat on.".
Exempel på saker jag kan göra med Alexa
Det finns olika typer av direktiv som användare kan använda för att interagera med Alexa. Här är några exempel:
Control number settings
- "Alexa, set the bedroom fan speed to 7."
- "Alexa, turn up the bedroom fan speed."
- "Alexa, decrease the bedroom fan speed by 3."
Changing mode settings
- "Alexa, set oscillation to wide."
Temperature controls (for Dyson heaters)
- "Alexa, make it warmer in here."
- "Alexa, make it cooler in here."
- "Alexa, turn off the heat."
Google and Google Home are trademarks of Google LLC.
Välj lämpligt filter
Connect your Dyson machine to your Google Assistant-enabled device
Open the Google Home app and tap the plus icon in the top left. Set up a new device and select "Have something already set up?" Search for "Dyson" and tap to select the Dyson Action.
You'll be prompted to link your Dyson account, this is the one you used to connect your machine to the Dyson Link app.
Follow the instructions in the Google Home app to add your Dyson machines.
How does Google Assistant discover my machine?
When you first connect your Dyson machine to the Dyson Link app you'll give it a room name. You'll find a list of pre-set room names in the app, such as 'Bedroom' or 'Kitchen'. Google Assistant uses this room name to identify your machine.
Google Assistant uses this to name your machine in the Google Home app as well.
How do I control an individual Dyson machine?
To control an individual Dyson machine using voice commands, you can either directly name the machine in your command or say the room name the machine is assigned to in the Google Home app.
If you say "Hey Google, enable auto mode in the Bedroom", Google Assistant will identify the machine named 'Bedroom' or a machine in the bedroom and enable auto mode.
Saying "Hey Google, enable auto mode", will enable auto mode for any purifiers in your current room, if the room is set up in the Google Home app.
Disconnecting your machine from the Google Home app
Open the Google Home app and tap the machine you wish to remove.
Tap the settings icon in the top right and select "Unlink Dyson".
When you remove your Dyson machine from a home:
- It will disconnect the device from members in the home
- It will be unlinked from your Google Account
- Data associated with this device will be deleted. Note: Some basic device data may remain associated with the home.
Check Google Assistant can hear you
Google Assistant may not have heard you or recognised your question or command. Make sure you are close enough to your smart home device and speak clearly.
Check Google Assistant can hear you by asking "Hey Google, what did I just say?". Your smart home device should light up when you say "Hey Google ...". If your device has a screen, you'll see it respond.
Check your smart home device
First, make sure:
- Your Google Nest or Google Home speaker or display is powered on and plugged into a wall outlet
- The microphone isn't muted
- For Google Home: on the back of the device, touch the microphone mute button. Your Assistant will say whether the microphone is muted.
- For Google Nest Mini (2nd gen) and Google Home Mini (1st gen): on the side of the device, toggle the mic switch. Your Assistant will say whether the microphone is muted.
- For Google Nest Audio: on the back of the device, next to the power cord, toggle the mic switch. Your Assistant will say whether the microphone is muted.
- For Google Nest displays: on the back of your display, use the switch to turn on the microphone. Your Assistant will say whether the microphone is muted.
- The LED dots on top of your speaker or display spins or blinks when you say “Ok Google” or "Hey Google."
- If your Assistant answers other questions, try to ask the unanswered question in a different way.
General troubleshooting
If you've checked off all of the steps above and your Assistant still doesn't provide an answer, try one of the steps below and ask your question again. If you still don't get an answer, move to the next step.
Reboot your speaker or display
- Disconnect the power cable from your device.
- Reconnect the power cable.
Make sure your device recognizes the hotword
Say “Hey Google” to your speaker or display. Check if the LED dots on the top of your device spin or blink, indicating that it recognized the hotword.
Make sure your device recognised the question correctly
- Ask your Assistant the question again.
- Say "Hey Google, repeat the question" to make sure your Assistant understood you correctly.
- If it's still not recognizing the question, try to speak slower or try another question.
Resetting your password
If you aren't able to log in to link your Dyson account to the Google Home app, you may need to reset your Dyson account password.
Select the forgotten password link on the log in screen and follow the instructions.
After changing the password on your Dyson account, you'll need to wait 30 minutes before logging back in.
Om du anger felaktigt lösenord fler än fyra gånger blir ditt konto låst. Kontot låser upp sig automatiskt efter 30 minuter.
Kontrollera om det finns några enhets- eller installationsproblem
Your machine must be connected to the Dyson Link app and the Dyson Action must be enabled for Google Assistant to discover your machine.
If your machine hasn't been connected to the Dyson Link app, open the app and select Add machine. Follow the in-app connection instructions.
Kontrollera din maskin
- Unplug your machine and wait for 10 seconds. Plug your machine back in and turn it on.
- Unplug your smart home device and wait for 10 seconds. Plug it back in.
- Open your Dyson Link app and check that your machine is online.
Check the Dyson Action
- Open the Google Home app and check that the Dyson Action is enabled
- Unlink the Dyson Action and then re-link it
What did Google Assistant hear?
Your command may have been misheard or misinterpreted by Google Assistant. To check this say "Hey Google, show me my activity" to bring up your recent activity, including recent voice commands.
You can also ask Google Assistant to read back the last command by asking "Hey Google, what did you hear?"
What actions did Google Assistant take?
Saying "Hey Google, show me my activity" will show you recent voice commands. You can view the details of each command to see what Google Assistant heard, the responses and actions taken.
Google Assistant learns the more you use it but some commands may not be recognised. Try using different words in your command.
For example, if you say "Hey Google, turn on fan motion", and it doesn't work, try saying "Hey Google, turn on oscillation mode".
What are some of the things I can ask Google Assistant?
There are different commands that can be used to interact with Google Assistant, here are some examples:
Turning your Dyson machine on and off
- "Hey Google, turn on my purifier"
- "Hey Google, turn on night mode"
- "Hey Google, turn off humidification on the purifier"
Changing fan speed
- "Hey Google, set the bedroom fan speed to 7"
- "Hey Google, turn up the bedroom fan speed"
- "Hey Google, decrease the bedroom fan speed by 3"
Changing oscillation settings
- "Hey Google, turn on oscillation mode"
- "Hey Google, set oscillation to wide"
Changing temperature settings
- "Hey Google, make it warmer in here"
- "Hey Google, make it cooler in here"
- "Hey Google, turn off the heat"
Controlling your Dyson robot
- "Hey Google, start vacuuming"
- "Hey Google, stop the vacuum"
- "Hey Google, return the vacuum to the dock"
Välj lämpligt filter
På/Av
Se till att maskinen är påslagen.
Se till att du trycker på rätt knapp på fjärrkontrollen.
Rikta fjärrkontrollen direkt mot maskinens framsida samtidigt som du trycker på knappen.

Fjärrkontroll
Rikta fjärrkontrollen direkt mot maskinens framsida samtidigt som du trycker på knappen.
Testa kylläget.

Testa värmejusteringen.

Testa oscilleringen.

Testa vilotimern.

Byta batteriet
Skruva loss fjärrkontrollens batterifack.
Byta fjärrkontrollens batteri
Lossa basdelen och dra ut den från fjärrkontrollen. Ersätt batteriet med typen CR 2032.
Luftflödesstyrning via appen
Öppna appen för att styra luftflödet.
Ändra inställningarna i appen.
Kunde problemet lösas genom att använda appen?
Reservdelen är inte tillgänglig
Det verkar som om du behöver byta ut en reservdel till din apparat. Tyvärr tillhandahåller vi inte längre den eller de reservdelarna, eller utför service eller reparationer för den här modellen.
Kontakta oss. Vår hjälplinje i Sverige kommer att försöka reparera din apparat eller erbjuda dig alternativ.
Fjärrkontroll
Reservdelsnr 969897-01

Fjärrkontroll
Reservdelsnr 969897-01
Er maskin garanti kan vara inom tiden för gratis reservdelar.
Är er maskin inom garanti tiden?

Tack, vi har mottagit er information.
Ett komfirmerings mail har skickats till er e-post adress och ni kommer snart att bli kontaktad för att hjälpa er med ert ärende.

Sorry - there's been a technical issue
Please resubmit the form. Or contact our experts through another channel
Tyvärr är er maskin inte inom garantin tiden. Reservdelar går att beställa nedanför.

Fjärrkontroll
Reservdelsnr 969897-01
Reservfjärrkontroll till din luftrenare från Dyson.
410 kr
Fjärrkontroll
Reservdelsnr 969897-01

Fjärrkontroll
Reservdelsnr 969897-01
Er maskin garanti kan vara inom tiden för gratis reservdelar.
Är er maskin inom garanti tiden?

Tack, vi har mottagit er information.
Ett komfirmerings mail har skickats till er e-post adress och ni kommer snart att bli kontaktad för att hjälpa er med ert ärende.

Sorry - there's been a technical issue
Please resubmit the form. Or contact our experts through another channel
Tyvärr är er maskin inte inom garantin tiden. Reservdelar går att beställa nedanför.

Fjärrkontroll
Reservdelsnr 969897-01
Reservfjärrkontroll till din luftrenare från Dyson.
410 kr
Testa luftflödets hastighet med hjälp av Dyson Link-appen.
Värmeelement
Värmeelementen aktiveras ett efter ett, så detta är normalt när maskinen först sätts på.
Kör luftrenaren i 1 minut på högsta temperatur.
Obs! Värmeelementen fungerar bara när luftflödet är riktat framåt.
Måltemperatur
Värmefläkten fungerar inte såvida inte måltemperaturen ligger över rumstemperaturen. Den temperatur som är inställd på maskinen är rummets måltemperatur, inte fläktens temperatur. När fläkten är i värmeläge ändras inte fläktens temperatur.
Tryck på den röda termostatknappen till det visas 37° C på den digitala displayen på huvuddelen.
Välj lämpligt filter
Fungerar ryckigt
Dysons värmefläktar och hot and cool-luftrenare har en positiv säkerhetsfunktion där maskinen stängs av automatiskt efter nio timmars kontinuerlig uppvärmning. Detta sker också om maskinen är inställd på auto och har tillhandahållit kontinuerlig värme i nio timmar. OBS! Den här funktionen kan inte stängas av.
Kontrollera med hjälp av fjärrkontrollen
Tryck på oscilleringsknappen på fjärrkontrollen.

Om det inte går att använda knapparna på fjärrkontrollen ska du prova att byta batterierna.
Avlägsna batteriet
Skruva loss fjärrkontrollens batterifack.
Lossa basdelen och dra ut den från fjärrkontrollen.
Ersätt batteriet med typen CR 2032.
Kontrollera med Dyson Link-appen
Försök att använda Dyson Link-appen för att styra oscilleringen.
Kontrollera elen
Kontrollera att hushållselen är påslagen.
Kontrollera om kontakten eller strömkabeln verkar skadade.
Prova maskinen i ett annat eluttag.

Se till att kabeln är ordentligt isatt på maskinens baksida.
OBS! Det uppstår en fördröjning på tre sekunder när du sätter på maskinen första gången efter att du har anslutit den eller när du byter kontaktdosor.
Har det här löst problemet?
Det verkar som om vi inte kan hitta en lösning online.
Tala med vårt kundtjänstteam om du behöver mer hjälp.
Det verkar som om vi inte kan hitta en lösning online.
Tala med vårt kundtjänstteam om du behöver mer hjälp.
Rikta fjärrkontrollen direkt mot maskinens framsida samtidigt som du trycker på knappen.
Öppna Dyson Link-appen.
Under luftrenaren, öppna fjärrkontrollen på appen och tryck på ON/OFF-knappen.