Hoppa över navigering
Dina inställningar har nu sparats.
Du kan uppdatera dina kontaktinställningar när som helst under rubriken Keep in touch på My Dyson. Om du har ett My Dyson-konto kan du logga in nedan för att hantera alla kontaktalternativ (däribland telefonnummer, sms och postadress).
  • Alt-tekst RCC-afbeelding

    Vanliga frågor

    Beställningar

    1. Vad är fraktkostnaderna?

    Beställningar över 250kr levereras utan kostnad. Om beloppet för ordern är mindre än 250kr tillkommer en fraktkostnad på 49kr.

    2. Hur beställer jag via webbutiken?

    – Lägg varan i din kundvagn. Du kommer automatiskt att omdirigeras till beställningssidan.

    - På beställningssidan får du en översikt över produkterna i din kundvagn.

    - Du kan lägga till eller ta bort produkter i din kundvagn.

    - Gör din beställning genom att klicka på "Gå till kassan".

    - Fyll i dina uppgifter och slutför beställningen genom att välja en betalningsmetod. Du kan betala via Klarna, kreditkort eller banköverföring online.

    - När du har gjort en beställning får du ett e-postmeddelande från Dyson som bekräftar att din beställning har mottagits.

    - När din produkt har skickats får du en bekräftelse på detta (och senare ett meddelande om när du kan hämta ut den hos ditt postombud – om du har valt detta).

    3. Jag har inte fått någon orderbekräftelse? Genomfördes min beställning?

    Om du inte har fått en orderbekräftelse i din inkorg kan du kontakta vår support.

     

    4. Jag vill beställa en produkt som är slut i lager

    Registrera dig på produktsidan för att få ett e-postmeddelande från oss när varan är tillbaka i lager.

    5. Jag hittar inte den produkt jag vill beställa på webbplatsen. Vad ska jag göra?

    Vi uppdaterar kontinuerligt vårt sortiment, men om det är något som du inte kan hitta är du välkommen att kontakta vår kundtjänst

    6. Varför avbröts min beställning?

    Om Dyson inte kan leverera en produkt, till exempel om produkten inte längre finns i lager, inte längre är tillgänglig eller om den har haft fel pris, kommer du att informeras via e-post. I det här fallet kommer beställningen inte att behandlas av Dyson. Om du redan har betalat för produkterna kommer Dyson att återbetala dig hela beloppet så snart som möjligt, alltid inom 14 dagar.

    7. När får jag pengarna tillbaka efter att jag har lämnat tillbaka min maskin?

    Dyson kommer att återbetala dig hela beloppet så snart som möjligt, alltid inom 14 dagar.

    Reparationer

    1. Hur lång tid tar en reparation hos Dyson?​

    Om din produkt behöver skickas in till vårt reparationscenter tar det normalt cirka 10 arbetsdagar efter att den överlämnats till vår leverantörstjänst tills du får tillbaka den.

    I de flesta fall kan vi lösa problemet genom att skicka en ny del, vilket normalt görs inom 3–5 arbetsdagar. 

    2. Kan jag få låna en maskin från Dyson medan min maskin är inlämnad på reparationscentret?​

    Tyvärr inte, men vi strävar efter att reparera din maskin så snabbt som möjligt för att du snart ska kunna använda den igen. 

    3. Får jag fraktmaterial från er?

    Nej, vi har inte möjlighet att förse dig med förpackningsmaterial när du ska skicka din maskin till vår verkstad.

    4. Vad exakt ingår i reparationen?​

    Om din produkt fortfarande täcks av garantin är reparationen vanligtvis helt gratis, men om garantin har gått ut ingår alla kostnader i form av arbetskraft, frakt, rengöring och reservdelar i reparationskostnaden. Du kan komma i kontakt med dem här

    Returer

    1. Kan jag returnera min maskin? Hur returnerar jag min maskin?

    Du kan returnera din maskin när du vill i upp till 30 dagar* efter att du har mottagit försändelsen genom att kontakta oss på WhatsApp, nummer +46 707800574.

    *Utan att påverka dina lagliga rättigheter att lämna tillbaka en beställning enligt våra villkor, erbjuder Dyson möjligheten att lämna tillbaka vissa produkter upp till 60 dagar efter att du har fått produkten levererad. Gäller alla dammsugare, luftvård och håvard när du beställer på dyson.se.

    För att lämna tillbaka en beställning, skriv till oss inom 30* (eller 60) dagar efter att ha mottagit eller köpt en av de behöriga produkterna med ett köpbevis. Om du har köpt produkten på dyson.se så returnerar du produkten genom att lämna in den på ett inlämningsställe. Återbetalningen kommer sedan att behandlas inom 14 dagar efter upphämtningen med samma betalningsmetod som användes vid köpet av produkten. Du kan ansöka om en retur via detta formulär.

    2. Hur lång tid tar det innan jag får min maskin?

    Beställningar som görs på vardagar före kl. 12.00 levereras nästa arbetsdag till Stockholm och i vissa fall även till andra större städer, annars levereras maskinen vanligtvis arbetsdagen efter. Beställningar som görs på vardagar efter 12.00 levereras inom 1-3 arbetsdagar

    Notera att reservdelar, verktyg och vissa tillbehör skickas separat med UPS och kommer att levereras inom 3–5 dagar.

    Hållbarhet

    1. Hur återvinner Dyson sina produkter?

    Hållbarhet är en viktig fråga för oss på Dyson och som ingenjörer söker vi ständigt efter nya sätt att öka vår effektivitet. Läs gärna mer om Dysons hållbarhetsinitiativ här:

    https://www.dyson.se/om-dyson/hallbarhet/dyson-weee-recycling

    Betalning

    1. Vilka betalningsalternativ finns tillgängliga?

    I vår webbutik kan du betala på olika sätt:

    Betalningsmetod

    iDeal

    Betala online via din egen bank.

    Kreditkort

    Betalningar via Mastercard, Visa, Maestro och American Express reserveras och debiteras först efter att beställningen har levererats.

    PayPal

    Onlinebetalningsfunktion där du bara behöver logga in på ditt PayPal-konto för att slutföra en betalning med ditt bankkonto eller kreditkort.

    Klarna

    Betala senare via banköverföring. Du får en faktura efteråt som du kan betala inom 14 dagar.

    2. Jag betalade min beställning med ett kreditkort, men betalningen misslyckades. Vad ska jag göra?

    Kreditkortsbetalningar kan ibland misslyckas på grund av bedrägerikänslighet. Dyson har ingen inblick i orsakerna till att din betalning misslyckades. Du kan prova att genomföra beställningen på nytt med en annan betalningsmetod, till exempel iDeal.

    3. Jag har betalat för min beställning, men har inte fått någon orderbekräftelse. Hur vet jag om min beställning genomfördes?

    Kontrollera att betalningen har dragits från ditt bankkonto. Om inte, har betalningen misslyckats och inga pengar har dragits. Då kan du prova att göra beställningen igen. Om det har dragits pengar från ditt bankkonto, men du ännu inte har fått någon bekräftelse från oss, rekommenderar vi att du väntar ett tag. Det kan ta upp till 3 timmar för oss att ta emot betalningen från din betalningsleverantör. Om du inte har fått en bekräftelse efter 3 timmar är du välkommen att kontakta vår support. Se då till att ha dina beställnings- och betalningsuppgifter nära till hands.