
Låt oss få din maskin att fungera
Dyson 360 Eye-robotdammsugare
-
-
Tvätta filtren
-
Problemet löst
-
Mer hjälp behövs
-
Använda rengöringslägena
-
Börja från dockningsstationen
-
Problemet kunde inte lösas. Vänd dig till vårt kundtjänstteam.
-
Börja utanför dockan (ingen automatisk laddning)
-
Mer information robotdammsugaren
-
Basdelen
-
Docka och laddare
-
Filter
-
Laddning och drifttid
-
Snabbstartsguide
-
Serienumrets och lösenordets placering
-
Manual
-
Ladda maskinen
-
Ta med maskinen till ett annat land
-
Förpackningens innehåll
-
Använda startknappen
-
Praktiska tips
-
Förbereder rummet
-
Problemet löst
-
Placera dockningsstationen
-
Hur navigerar robotdammsugaren?
-
Felsökning
-
Dyson Link-appen och anslutning
-
Felsökning efter anslutning
-
Anslutningen bryts ofta
-
Problemet inte löst
-
Löst
-
Anslutningen kunde inte upprättas
-
Android-enhet
-
Problem med att sätta upp appen
-
Problemet kunde inte lösas. Vänd dig till vårt kundtjänstteam.
-
Logga in på ditt Dyson-konto
-
Förbereda maskinen för installation
-
Wi-Fi-lampan lyser
-
Är du nu ansluten till ditt hemmanätverk?
-
Välj din Dyson-maskin
-
Android-enheter
-
Aktivera Wi-Fi
-
Apparaten hittas ej
-
Ange Wi-Fi-lösenordet för apparaten
-
Ange Wi-Fi-lösenordet
-
Bekräftar anslutning
-
Svarar långsamt
-
Felkod
-
Vilket felmeddelande
-
Anslutningen kunde inte upprättas
-
Förbereda maskinen för installation
-
Välja din apparat
-
Lösenord
-
Skickar lösenordet
-
Apparaten ej ansluten
-
Apparaten ej ansluten
-
Ange lösenordet på nytt
-
Ladda ner programvara
-
Anslutningsprocess
-
Ansluten och klar att använda
-
Använder bara
-
Ej ansluten
-
Ny ägare
-
Välj rum
-
Välj plats i hemmet
-
Inköpsdatum
-
Automatisk uppdatering
-
Blå Wi-Fi-lampa med fast sken
-
Svarar långsamt-fel
-
Strax före halva vägen
-
Halvvägs eller full
-
Andra försöket lyckades inte
-
Kontrollera startskärmen
-
Apparaten syns på startskärmen
-
Problemet löst
-
För Apple-enheter
-
Ange Wi-Fi-lösenordet
-
Aktivera Wi-Fi
-
Connecting to your machine's WiFi network
-
Mitt nätverk syns inte
-
Försök med anslutningsprocessen igen
-
Anslut till din produkts Wi-Fi-nätverk
-
Bekräftar anslutning
-
Svarar långsamt
-
Kan inte ansluta
-
Efter första kvartalet
-
Andra försöket lyckades inte
-
Inom första kvartalet
-
Röd laddningsstapel
-
Hitta din maskin
-
Wi-Fi-lampan lyser inte
-
Ej första gången som apparaten ansluts
-
Förbereda maskinen för installation
-
Blå Wi-Fi-lampa med fast sken
-
Apple-enhet
-
Anslutningsprocess
-
Ovanligt oljud
-
Kontrollera sugeffekten
-
Högre än vanligt
-
Kontrollera borsten
-
Problemet kunde inte lösas. Vänd dig till vårt kundtjänstteam.
-
Stegvis genomgång av borsten
-
Kontrollera behållaren och cyklonen
-
Kontrollera behållaren och cyklonen
-
Tvätta filtret
-
Tvätta filtren – steg för steg
-
Problem med sugförmågan
-
Problem med strömmen eller elen
-
Ingen ström
-
Lampor
-
Blå lampa meny
-
Anslutningsproblem
-
Ansluter till Wi-Fi
-
Robotdammsugaren rengör
-
Maskinen är pausad
-
Starta om maskinen
-
Problemet kunde inte lösas. Vänd dig till vårt kundtjänstteam.
-
Robotdammsugaren laddad
-
Problemet kunde inte lösas. Vänd dig till vårt kundtjänstteam.
-
Låg batterinivå
-
Kontrollera miljön
-
Kontrollera på en plan yta och prova igen
-
Röd lampa
-
1 rött fast sken
-
Kontrollera luftvägarna
-
Kontrollera behållaren och cyklonen
-
Kontrollera behållaren och cyklonen – steg för steg
-
Tvätta filtren
-
Starta om maskinen
-
Problemet kunde inte lösas. Vänd dig till vårt kundtjänstteam.
-
Testa borsten/spåren
-
Testa maskinen på nytt i ett annat område
-
Fem blinkande röda statuslampor
-
Rosa lampa
-
Uppdaterar lampor
-
Problemet kunde inte lösas. Vänd dig till vårt kundtjänstteam.
-
Problemet kunde inte lösas. Vänd dig till vårt kundtjänstteam.
-
Problemet kunde inte lösas. Vänd dig till vårt kundtjänstteam.
-
Röd lampa för batterifel
-
Rengöra sensorerna
-
Rengöra sensorerna
-
Problemet kunde inte lösas. Vänd dig till vårt kundtjänstteam.
-
Omöjligt att dockningsstationen
-
Sätt tillbaka maskinen på dockningsstation
-
Problemet kunde inte lösas. Vänd dig till vårt kundtjänstteam.
-
Fem röda statuslampor med fast sken
-
Kontrollera laddningsstationen
-
Ingen lampa på dockningsstationen
-
Dockningslampor
-
Problemet kunde inte lösas. Vänd dig till vårt kundtjänstteam.
-
Tryck ned kontakterna
-
Ändra dockningsstationens position
-
Rengöra kontakterna
-
Problemet kunde inte lösas. Vänd dig till vårt kundtjänstteam.
-
Det krävs en reservdel
-
Kontrollera strömmen
-
Vilka lampor?
-
Kontrollera batteriet
-
Kontrollera batteriet
-
Inga lampor
-
Kontrollera batteriet
-
Kontrollera batteriet
-
Laddning
-
Maskinen laddas inte
-
Det krävs en reservdel
-
Dockningslampor
-
Laddar utan att vara i bruk
-
Laddningsråd
-
Rengöring oväntad
-
Synligt problem
-
Lampor
-
Navigeringsproblem
-
Maskinen verkar vilse
-
Hur robotdammsugaren navigerar
-
Ja
-
Dammsuger inte
-
Maskinen stoppade
-
Råd om robotdammsugarens navigering
-
Maskinen missar stora områden och återvänder till dockningsstationen
-
Robotdammsugaren kan inte ta sig in i/komma ut ur området
-
Under möblerna
-
Maskinen trillade ned för trappor
-
Små backande rörelser
-
Borsten snurrar inte
-
Stegvis genomgång av borsten
-
Dockningsproblem
-
Robotdammsugaren dockar inte korrekt
-
Maskinen kan inte hitta dockningsstationen
-
Rengöra sensorerna
-
Förbereder rummet
-
Robotdammsugaren är vilse
-
En del är sönder
-
Det krävs en reservdel
-
Det krävs en reservdel
-
Det krävs en reservdel
-
Det krävs en reservdel
-
Det krävs en reservdel
-
Det krävs en reservdel
-
Det krävs en reservdel
-
Det krävs en reservdel
-
Det krävs en reservdel
-
Förbered rummet
-
Starta om maskinen
-
Kontrollera spåren
-
Avlägsna en igensättning
-
Kontrollera behållaren och cyklonen
-
Kontrollera behållaren och cyklonen – steg för steg
-
Tvätta filtren
-
Tvätta filtret – steg för steg
-
Starta om maskinen
-
Problemet kunde inte lösas. Vänd dig till vårt kundtjänstteam.
-
Rengöra behållaren och cyklonen
-
Rengöra borsten och spåren
-
Underhålla 360° Vision-kameran
-
Rengöra tankspåren
-
Tömma dammbehållaren
-
Programvaruuppdateringar
-
Uppdatera via Dyson Link-appen
-
Aktiverar Wi-Fi
-
Uppdatera programmet
-
Vanliga problem
Välj lämpligt alternativ
Tvätta filtren – video
Följ stegen i videon.
Tvätta filtren
Tryck på knappen högst upp på maskinen för att lossa behållaren och cyklonen.

Dra ut föravskiljaren från behållarens baksida.

Tryck in och håll ned filterfrigöringsknappen och för ut efterfilterluckan.

Rengör båda filtren och efterfilterluckan i enbart kallt vatten.
- VARNING! Använd inte rengöringsmedel och tvätta inte i diskmaskinen eller tvättmaskinen.
- Skaka lätt på filtret för att avlägsna smuts och överflödigt vatten.
- Upprepa stegen/skaka tills vattnet är klart.

Låt det lufttorka i minst 24 timmar.

Vi är glada att höra det.
Tack för att du använder Dysons onlinesupport.
Finns det något annat vi kan hjälpa till med?
Rengöringslägen
Robotdammsugaren kan starta en städning antingen från dockan eller utanför dockan.
Välj lämpligt alternativ
Börja från dockningsstationen
Se till att behållaren är tom och ställ maskinen i dockningsstationen.

Tryck på startknappen så börjar maskinen rengöra det intilliggande området.

Om det behövs återvänder robotdammsugaren automatiskt till dockningsstationen för att ladda under städningen.

Du kan pausa städningen genom att trycka på startknappen. Tryck på den en gång till för att återuppta städningen.

Reservdelen är inte tillgänglig
Det verkar som om du behöver byta ut en reservdel till din apparat. Tyvärr tillhandahåller vi inte längre den eller de reservdelarna, eller utför service eller reparationer för den här modellen.
Kontakta oss. Vår hjälplinje i Sverige kommer att försöka reparera din apparat eller erbjuda dig alternativ.
Börja utanför dockan (ingen automatisk laddning)
Se till att behållaren är tom, ställ maskinen på golvet i det rum som ska städas.

Tryck på startknappen så börjar maskinen rengöra det intilliggande området.

När batterinivån är låg återvänder maskinen till sin startpunkt och stängs av.

Du kan pausa städningen genom att trycka på startknappen. Tryck på den en gång till för att återuppta städningen.

Mer information om robotdammsugaren – ovandelen
Startknapp.

USB-port (bakom efterfiltret).

Cyklonens utlösningsknapp.

Unikt 360o visionssystem.

Sensorer.

Fingergrepp.

Infraröd lampa.

Cyklon och genomskinlig behållare.

Välj nästa område
Mer information om robotdammsugaren – basdelen
Borste med kolfiberborst.

Laddningskontakter

Spår.

Välj nästa område
Mer information om robotdammsugaren – dockan och laddaren
Laddare

Stickkontakt

Strömindikator

Laddningskontakter

Välj nästa område
Mer information om robotdammsugaren – filtren
Föravskiljare

Efterfilter
Kontrollera och tvätta filtren regelbundet enligt anvisningarna för att bibehålla robotdammsugarens prestanda.

Välj nästa område
Laddningstid – 2 timmar och 45 minuter
Laddningstiden är ungefärlig och kan bero på flera faktorer, bl.a. resterande batteriladdning, driftstemperaturen och om laddningen sker före eller under städningen.
Om batterinivån blir låg under städningen återvänder robotdammsugaren till dockningsstationen för uppladdning. När den är fulladdad återupptas städningen. Du måste starta maskinen i dockningsstationen för att den automatiska laddningen ska ske. Om du startar maskinen utanför dockningsstationen återvänder den inte automatiskt till dockningsstationen när den behöver laddas.
Drifttid – 45 minuter
Körtiden är ungefärlig. Den kan påverkas av flera faktorer, bland annat hur länge robotdammsugaren har laddats och i vilken miljö den används.
Snabbstartsguide
Den här videon är en snabbguide för att komma igång med Dyson 360 eye robotdammsugare.
Serienumrets och lösenordets placering
Du hittar serienumret och lösenordet på baksidan av manualen eller på apparatens huvuddel, bakom behållaren.
OBS! Robotdammsugarens lösenord består av siffror och små bokstäver, så ”0” är definitivt siffran noll. Siffran ”1” och bokstaven ”l” (L) kan likna varandra, likaså bokstäverna ”j” (J) och ”i” (I).
Serienumret står med i listan över alla enheter som är anslutna till ditt nätverk via routerinställningarna på datorn, telefonen eller surfplattan.
Serienumret kan även hittas i appen om du har registrerat det.

Koppla in laddaren
Fäll upp laddningsdockan i 90° och ställ den mot väggen.

Sätt i laddaren och vira den del av kabeln som inte behövs runt kontakten.

Laddaren kan anslutas på var sida om dockningsstationen.

Se till att inga föremål befinner sig inom 50 cm från laddningsstationen.
Ställ maskinen på stationen.

En blå pulserande lampa anger att maskinen laddar.

En blå lampa med fast ljus anger att batteriet är fulladdat.

Om batterinivån blir låg under städningen återvänder robotdammsugaren till dockningsstationen för uppladdning. När den är fulladdad återupptas städningen. Du måste starta maskinen i dockningsstationen för att den automatiska laddningen ska ske. Om du startar maskinen utanför dockningsstationen återvänder den inte automatiskt till dockningsstationen när den behöver laddas.

Laddningstiden är ungefärlig och kan bero på flera faktorer, bl.a. resterande batteriladdning, driftstemperaturen och om laddningen sker före eller under städningen.
Om batterinivån blir låg under städningen återvänder robotdammsugaren till dockningsstationen för uppladdning. När den är fulladdad återupptas städningen. Du måste starta maskinen i dockningsstationen för att den automatiska laddningen ska ske. Om du startar maskinen utanför dockningsstationen återvänder den inte automatiskt till dockningsstationen när den behöver laddas.
Körtiden är ungefärlig. Den kan påverkas av flera faktorer, bland annat hur länge robotdammsugaren har laddats och i vilken miljö den används.
Ta med maskinen utanför ursprungslandet
Vi gör allt vi kan för att hjälpa dig om du väljer att ta med din maskin utomlands, men vi rekommenderar det inte av följande skäl:
- Maskinen har endast testats för att uppfylla säkerhetsföreskrifterna i ursprungslandet
- Vissa länder kan ha andra typer av elektriska uttag.
- Olika kontakter kan användas i olika länder, och Dyson avråder dig från att använda en transformator eller adapter.
- Vi tycker att det är viktigt att erbjuda utmärkt eftermarknadssupport. Det är inte alla Dyson-områden som kan erbjuda support inom alla produktserier och kanske därför inte kan tillhandahålla reservdelar eller reparera dessa produkter.
Det är av dessa skäl som det uttryckligen framgår av garantin att maskinen endast ska användas i ursprungslandet.
Förpackningens innehåll
Robotdammsugare

Dockningsstation

Laddare

Instruktionspaket

Startknapp
Sätt på genom att trycka på startknappen till de blåa lamporna tänds.

Tryck på startknappen om du vill pausa eller återuppta en rengöring.
När robotdammsugaren är pausad blinkar paussymbolen.
När robotdammsugaren rengör lyser paussymbolen med fast sken.

Stäng av genom att trycka på knappen tills lamporna slocknar.

Förbereder rummet
Smala kablar och tyg som kan komma i kläm i borsten eller tankens skenor.
Heltäckningsmattor och andra mattor som är extra tunna eller med djup lugg, samt golvdekorationer med tofsar.
Lätt, löst material såsom tidskrifter, papper och vassa föremål som kan sugas in i robotdammsugaren.
Spill från vätskor som kan orsaka skador på robotdammsugaren.
Påsar, skor eller andra föremål som döljer höjdskillnader i rummet.
Ömtåliga föremål som kan skadas om robotdammsugaren stöter i dem.
OBS! Robotdammsugaren rengör med hjälp av ett visionssystem. Se därför till att det är tillräcklig belysning i rummet, så att den kan jobba effektivt.
Vi är glada att höra det.
Tack för att du använder Dysons onlinesupport.
Dockans placering
Robotdammsugaren städar i rutor på 5 × 5 meter, med dockningsstationen som utgångspunkt. Maskinen städar varje område på 5 × 5 meter innan den går vidare till nästa område.

Placera dockan mot en vägg, minst 50 cm från möbler eller andra föremål.

Maskinen måste ha en klar bild av rummet från dockningsstationen. Ställ den inte under ett bord, en krukväxt eller något annat överhängande föremål.

Hur robotdammsugaren navigerar
Robotdammsugaren rengör med hjälp av ett visionssystem. Se därför till att det är tillräcklig belysning i rummet, så att den kan jobba effektivt.
Robotdammsugaren kör 1 meter ut i rummet med borsten avstängd.
Robotdammsugaren städar sedan i rutor på 5 × 5 meter, med dockningsstationen i centrum. Maskinen städar varje område på 5 × 5 meter innan den går vidare till nästa område.
Den kommer att ta sig runt alla hinder i varje område till dess att alla golvytor har rengjorts, innan den återvänder till dockningsstationen.

OBS! Om du startar maskinen utanför dockningsstationen skapas den första städrutan med startplatsen som mittpunkt. Den kommer också att utgöra slutpunkten för städpasset.
Välj lämpligt alternativ
Dyson Link-appen och anslutning
Om det är första gången du ansluter apparaten, välj "Anslutningsprocess".
Om du har problem med anslutningen, välj "Anslutningen misslyckades".
Om du redan har anslutit apparaten men har problem med appen, välj ”Felsökning efter anslutning”.
Välj lämpligt alternativ
App-version
Kontrollera att du har den senaste versionen av Dyson Link-appen installerad på din enhet.
För att kontrollera att du har den senaste versionen installerad på din enhet, hämta senaste uppdateringen från App-butiken. Om det inte finns någon väntande uppdatering, så har din app redan den senaste versionen.
Välj lämpligt alternativ
Om meddelandet ”robotdammsugaren är offline” eller ”robotdammsugaren är avstängd” visas i appen men du tror att apparaten är uppkopplad, prova att göra så här:
- Klicka på uppdateringsknappen i appen.
- Stäng appen och starta om.
Stäng appen helt i iOS genom att dubbelklicka på enhetens startknapp och svep appen uppåt.
På en Android-enhet kan du stänga appen helt i menyn för nyligen använda applikationer.
När du försöker ansluta din robotdammsugare på nytt, se till att den är påslagen och att Wi-Fi har aktiverats och fungerar.
Testa din Wi-Fi-anslutning genom att öppna ett webbläsarfönster på din enhet och kontrollera att du har en fungerande internetuppkoppling. Om inte, kontrollera routern och ditt hemnätverk och fixa Wi-Fi-anslutningen innan du kontrollerar robotdammsugarens anslutning till din app igen.
Om robotdammsugaren tycks vara offline, kan det bero på en svag Wi-Fi-uppkoppling. Se till att din router och dockningsstationen med robotdammsugaren är nära varandra. Om du försöker städa rum som är för långt ifrån din router, måste du eventuellt flytta robotdammsugaren manuellt för att städa utan uppkoppling.
För att göra detta, anslut dockningsstationen till elnätet i det rum du vill städa, placera roboten i dockningsstationen och tryck på startknappen. Roboten städar då rummet och när den är klar återvänder den till dockningsstationen för laddning.
Om robotdammsugaren börjar städa från en dockningsstation i ett område med Wi-Fi och under städningen hamnar utanför Wi-Fi-området, bör detta inte ställa till problem med städningen. Robotdammsugaren återvänder till dockningsstationen när städningen är färdig. Var dock medveten om att om robotdammsugaren hamnar utanför Wi-Fi-området under städningen, kan du inte styra den på avstånd via Dyson Link-appen.
Stänga av och sätta på strömmen
Du kan starta om robotdammsugaren för att återställa Wi-Fi. För att göra detta, placera robotdammsugaren i dockningsstationen och se till att batterilampan tänds.
Lyft bort robotdammsugaren från dockningsstationen i 10 sekunder och sätt tillbaka den och starta om Dyson Link-appen.
Om du har gått igenom ovanstående kontroller och rekommendationer och robotdammsugaren nu syns online, välj "Problemet löst".
Om inte, och du är säker på att ovanstående kriterier och rekommendationer redan har följts och problemet ändå kvarstår, välj "Problemet inte löst".
Följ nästa steg.
Det verkar som om vi inte kan hitta en lösning online.
Tala med vårt kundtjänstteam om du behöver mer hjälp.
Vi är glada att höra det.
Tack för att du använder Dysons onlinesupport.
Vid vilket steg misslyckades anslutningen?
Problem med att sätta upp appen
Se till att enheten (t.ex. iPhone eller Android) har en stabil internetanslutning och att du har laddat ned den senaste versionen för Dyson Link-appen från Google Play-butiken eller Apple iTunes.
Dyson Link-appen är endast kompatibel med Apple iPhone, Apple iPod touch, Apple iPad och Android-telefoner.
Du kan inte hämta appen om du inte har en kompatibel version av din telefons operativsystem installerad. Gå till Google Play-butiken eller Apple iTunes-butiken för att se en lista över kompatibla enheter.
Kontrollera att du har tillräckligt med utrymme för appen på din enhet.
Det verkar som om vi inte kan hitta en lösning online.
Tala med vårt kundtjänstteam om du behöver mer hjälp.
Klicka på ”Lägg till en maskin” för att starta anslutningsprocessen.
<p>Dyson Link-appen använder Wi-Fi för att ansluta till din maskin.</p>
Dockans placering
Öppna dockningsstationen 90 grader och placera den mot en vägg, minst 50 cm från möbler eller andra föremål.
Apparaten måste ha tydlig sikt över rummet från dockningsstationen. Ställ den inte under ett bord, en krukväxt eller något annat överhängande föremål.
Anslut laddaren och vira överflödig sladd runt stickkontakten. Laddaren kan anslutas på båda sidor av dockningsstationen.
Se till att stickkontakten är ordentligt isatt i dockningsstationen.
Indikatorn för ”ström på” ska lysa med en blå lampa på dockningsstationens basdel.
Slå på eller sätt på laddning
Slå på robotdammsugaren och sätt den på laddning för att börja. Apparaten behöver strömtillförsel under hela anslutningsprocessen.
Se till att enhetens flygplansläge är avstängt.
Välj apparat genom att välja ”Robotdammsugare” och sedan din robotdammsugares modell.
Ta bort och sätt tillbaka robotdammsugaren
Avlägsna och sätt tillbaka robotdammsugaren i dockningsstationen.
Robotdammsugarens Wi-Fi-lampa lyser blått och det visar att den sänder. Efter 30 sekunder kan den anslutas.
Fortsätt till nästa skärm genom att välja ”Okej, jag förstår”
Hemmanätverkets lösenord
Ha hemmanätverkets Wi-Fi-lösenord nära till hands. Du kanske behöver det senare.
Kontrollera att det nätverk som visas på din skärm är ditt hemmanätverk, så att det inte hör till din Dyson-produkt eller är ett offentligt nätverk.
Du måste ansluta din Dyson-produkt till samma Wi-Fi-nätverk som din enhet är ansluten till.
Wi-Fi-inställningar
För att ändra vilket Wi-Fi-nätverk du är ansluten till ska du lämna Dyson Link-appen och öppna din telefons inställningar.
När du har öppnat enhetens inställningar, välj Wi-Fi och ditt hemnätverk.
Du måste ansluta din Dyson-produkt till samma Wi-Fi-nätverk som din enhet är ansluten till.
Se till att din enhets Wi-Fi är aktiverad och att flygplansläget är avstängt.
När du har anslutit till ditt hemmanätverk ska du återvända till Dyson Link-appen och tryck ”Kom igång”.
Lägg till en maskin
Välj ”Kom igång” i Dyson Link-appen.
Dyson Link-appen kommer att söka efter produkter via Wi-Fi.

Välj den typ av enhet som du använder
Följ nästa steg.
Aktivera Wi-Fi
Apparaten har en egen Wi-Fi-signal som måste aktiveras för att slutföra anslutningen.
Robotdammsugarens Wi-Fi-lampa lyser blått och det visar att den sänder.
Om detta inte längre är fallet, avlägsna och sätt tillbaka robotdammsugaren i dockningsstationen.
Robotens Wi-Fi-lampa lyser blått och det visar att den sänder. Efter 30 sekunder kan den anslutas.
Lösenordets placering
Du hittar serienumret och lösenordet på baksidan av manualen eller på apparatens huvuddel, bakom behållaren.
Ange lösenord
När du har hittat apparatens lösenord, gå vidare till nästa sida genom att välja ”Okej, jag förstår”.
Dyson Link-appen kommer att be dig att ange apparatens lösenord.
Lösenordet består av endast små bokstäver. Siffran ”1” och bokstaven ”L” kan likna varandra, likaså bokstäverna ”j” och ”i”.
Välj ”Lägg till en maskin” längst ned på skärmen för att starta anslutningsprocessen.
Apparaten kräver en stark och stabil Wi-Fi-signal i hemmet.
Om möjligt, försök placera apparaten närmare din Wi-Fi-router. Om det finns mer än en router i hemmet, se till att du flyttar apparaten närmare routern som du ska använda för anslutning av både apparaten och din enhet.
Se till att enheten är nära din Wi-Fi-router under hela parkopplingsprocessen och att apparaten är ansluten till elnätet och påslagen.
Pröva att ansluta på nytt
Press the retry button to make your device scan again for your machine.
Om ett felmeddelande syns på din enhet, måste anslutningsprocessen startas om. Välj ”Aktivera Wi-Fi”.
Om du fortfarande har problem, välj "Problemet inte löst".
Välj lämpligt alternativ
Dyson Link-appen kommer att be dig att ange apparatens lösenord.
Lösenordet består av endast små bokstäver. Siffran ”1” och bokstaven ”L” kan likna varandra, likaså bokstäverna ”j” och ”i”.
Fortsätt genom att trycka på ”Skicka” längst ned på skärmen.
Följ nästa steg.
Ange Wi-Fi-lösenordet
Ange lösenordet för ditt Wi-Fi-nätverk.
Välj ”Lägg till en maskin” längst ned på skärmen för att starta anslutningsprocessen.
Följ nästa steg.
Bekräftar anslutning
Medan din anslutning bekräftas kommer din app att visa information om din produkt, inklusive hur du styr din produkt, vilken information du kan få från din produkt och hur du får ut så mycket som möjligt från Dyson-tekniken.
Du kan behöva sätta av extra tid för att enheten ska ladda.
Om det tar längre tid att väntat, tryck på "Fortsätt".
Fel lösenord
Om du får ett meddelande som säger ”Kontrollera att lösenordet är korrekt”, skriv in lösenordet bestående av åtta bokstäver och var noggrann med hur det skrivs.
Om det finns några specialtecken i Wi-Fi-lösenordet, t.ex. utropstecken, punkt eller frågetecken, så måste du ändra lösenordet och ta bort dessa. Detta kan göras via routerns inställningar.
Du hittar Wi-Fi-lösenordet antingen under routern eller på baksidan av routern på en löstagbar platta. Det står kanske också på den kartong som routern levererades i. Var noggrann när du skriver in bokstäver och siffror, eftersom en del kan likna varandra, som t.ex. "I" och "1", eller "O" och "0".
Din enhet kommer att fortsätta att be dig ange det åttasiffriga lösenordet för din apparat till dess att det har angetts korrekt.
Om ovanstående kriterier och rekommendationer redan har åtgärdats och problemet kvarstår, välj "Problemet ej löst".
Har maskinen anslutits?
Om uppkopplingen inte lyckas visas ett felmeddelande på enhetens display.
Anslutningen kunde inte upprättas
Svarar långsamt
Vilket felmeddelande ser du?
Wi-Fi-signal
Apparaten kräver en stark och stabil Wi-Fi-signal i hemmet.
Om möjligt, försök placera apparaten närmare din Wi-Fi-router. Om det finns mer än en router i hemmet, se till att du flyttar apparaten närmare routern som du ska använda för anslutning av både apparaten och din enhet.
Se till att enheten är nära din Wi-Fi-router under hela parkopplingsprocessen och att apparaten är ansluten till elnätet och påslagen.
Närhet till enheten
Enheten du använder kräver en stark och stabil Wi-Fi-anslutning till apparaten.
Se till att enheten är nära apparaten under hela anslutningsprocessen och att apparaten är ansluten till elnätet och påslagen.
Avlägsna och sätt tillbaka robotdammsugaren i dockningsstationen.
Robotdammsugarens Wi-Fi-lampa lyser blått och det visar att den sänder. Efter 30 sekunder kan den anslutas.
Stäng appen och starta om den.
Stäng appen helt i iOS genom att dubbelklicka på enhetens startknapp och svep appen uppåt.
På en Android-enhet kan du stänga appen helt på appmenyn.
Vad visar apparatens Wi-Fi-lampa?
Klicka på ”Lägg till en maskin” för att starta anslutningsprocessen.
Klicka på apparaten för att välja den.
Serienumret står nedanför apparatens namn.
Följ nästa steg.
Lösenordets plats
Du hittar serienumret och lösenordet på baksidan av manualen eller på apparatens huvuddel, bakom behållaren.
Ange lösenord
När du har hittat apparatens lösenord, gå vidare till nästa sida genom att välja ”Okej, jag förstår”.
Dyson Link-appen kommer att be dig att ange apparatens lösenord.
Lösenordet består av endast små bokstäver. Siffran ”1” och bokstaven ”L” kan likna varandra, likaså bokstäverna ”j” och ”i”.
Följ nästa steg.
Bekräftar anslutning
Medan din anslutning bekräftas kommer din app att visa information om din produkt, inklusive hur du styr din produkt, vilken information du kan få från din produkt och hur du får ut så mycket som möjligt från Dyson-tekniken.
Svarar långsamt
Du kan behöva sätta av extra tid för att enheten ska ladda.
Om det tar längre tid att väntat, tryck på "Fortsätt".
Prova att ansluta på nytt
Om det är första gången det här problemet har uppstått med enheten, välj ”Pröva igen”.
Se till att korrekt lösenord har angetts och se till att det har angetts på rätt sätt.
Lösenordet innehåller enbart små bokstäver. Siffran ”1” och bokstaven ”L” kan likna varandra, likaså bokstäverna ”j” och ”i”.
Om du har startat om anslutningsprocessen och fortfarande har problem, välj "Problemet ej löst".
Välj lämpligt alternativ
Se till att din enhet har en stark och stabil anslutning till ditt hemnätverk.
Återställ robotdammsugarens Wi-Fi
Robotdammsugaren är automatiskt inställd på att regelbundet skicka ut en Wi-Fi-signal som kan upptäckas som ett lokalt nätverk (kallas ”Wi-Fi-läge”). Om så önskas, kan detta läge återställas genom att följa instruktionerna nedan:
Hämta programmet ”Återställ Wi-Fi” från Dysons webbplats och spara det på ett USB-minne utan att ändra namnet. USB-minnet måste ha minst 256MB ledigt utrymme och det får inte finnas andra filer eller mappar på det.
USB-minnet måste vara krypterat och formaterat för FAT32 eller MS-DOS (FAT).
Obs! I vissa webbläsare syns filen i webbläsaren i stället för att du blir ombedd att ladda ned den. Om detta inträffar, välj ”Akriv” och sedan ”Spara som” (eller motsvarande steg i din webbläsare) för att spara filen på ditt USB-minne.
Avlägsna efterfiltret från dammsugaren och sätt i USB-minnet i USB-porten baktill på apparaten.
Placera robotdammsugaren i en ansluten dockningsstation och se till att den laddas. Tryck och håll ned startknappen till dess att en rosa ljusring börjar blinka, vilket indikerar att robotdammsugaren har påbörjat uppgraderingen.
Programvaran återställer automatiskt Wi-Fi-läget.
Robotdammsugaren stängs av när det är klart.
Avlägsna USB-minnet och sätt tillbaka filtret och filterlocket. Robotdammsugaren är nu klar att användas som vanligt.
Om du återställer apparaten, måste du börja om med uppkopplingen. Starta om anslutningsprocessen.
Om du redan har återställt apparaten och problemet kvarstår, välj "Problemet ej löst".
Välj lämpligt alternativ
Dyson Link-appen
Du kan ladda ned den senaste versionen från Google Play-butiken eller Apple iTunes.
Ditt Min Dyson-konto
När du har hämtat och uppdaterat Dyson Link-appen ska du logga in eller registrera ett ”Din Dyson”-konto.
Om du vill registrera ett konto behöver du en giltig e-postadress och ett lösenord.
Maskinen ansluten
Din apparat är nu ansluten till din Dyson Link-app.
Följ resten av stegen för att slutföra konfigureringsprocessen.
Är du den här apparatens nya ägare?
Åsidosätta ägande?
Apparatens ägare har fortsatt åtkomst till den, kan styra den och se alla data.
Om du godtar detta, tryck på "OK" nedan.
Anslutningsproblem
Om du har haft problem efter genomförd konfiguration, gör följande:
Stäng Dyson Link-appen och radera den från dina nyligen använda appar.
Flytta apparaten och dockningsstationen närmare din Wi-Fi-router för att få en starkare, stabilare signal. Detta ska vara den som apparaten tidigare var ansluten till.
Anslut dockningsstationen till elnätet igen, placera apparaten i dockningsstationen och gå ur vänteläget. Wi-Fi-lampan på apparaten lyser nu med ett fast blått sken, vilket indikerar en stabil anslutning.
Öppna Dyson Link-appen på nytt och avvakta att en anslutning syns på startskärmen.
Övertag av ägarskap
Om produkten inte är ny, kommer den tidigare ägaren att informeras och kan inte längre använda apparaten med sin Dyson Link-app.
Följ nästa steg.
Namngivning av robotdammsugaren
Ge luftrenaren ett namn eller ställ in en position som ska användas med röststyrning.
Följ nästa steg.
Välj plats
Välj en plats från listan som visas på din enhet innan du skickar och bekräftar ditt val.
Alternativt, om du vill välja en egen plats, skrolla ned och klicka på ”redigera”.
Följ nästa steg.
Välj datum
Välj ”välj datum” (välj datum) och klicka på datumet då du köpte apparaten. Detta behövs för din garanti.
Vi rekommenderar att du spar kvittot.
Följ nästa steg.
Automatisk uppdatering
Kontrollera att ”Automatisk uppdatering” är påslagen.
Detta ser till att du automatiskt får de senaste funktionerna och att appen fungerar korrekt.
En fast lysande blå Wi-Fi-lampa anger att apparaten sänder och väntar på en uppkoppling.
Klicka på ”Lägg till en maskin” för att starta anslutningsprocessen.
Laddningsstapel
The Dyson Link app will display a loading bar, indicating the overall progress of connection.
Should the connection fail, please refer to the bar's overall progress and select the appriopriate option to proceed.
Vid vilket steg misslyckades anslutningsprocessen?
Routerinställningar
The appliance will only connect to the 2.4 GHz network.
Your device will need to be connected to the same network as the appliance for initial set up.
To switch your router from 5GHz to 2.4GHz, please refer to your routers user guide, or visit the manufacturer’s website.You will need to check that any other devices you have connected to your router will not be affected before changing this.
The router will need to be set to WPA or WPA2. Dyson connective products are not compatible for WEP encryption.
Fel lösenord
Please ensure that the home WiFi password has been entered correctly.
If there are any special characters in the home WiFi password, such as excalmation, punctuation or question marks, you may need to change the password and remove these from it. This can be done via the router settings.
Your WiFi password should be printed either underneath the router, on the back, of the router on a removable tab, which can be removed from the router. Additionally, it may also be printed on the box your router came in. Take care to enter the correct characters, as some letters and numbers look similar, such as 'I' and '1', and 'O' and '0'.
Wi-Fi-signal
Apparaten kräver en stark och stabil Wi-Fi-signal i hemmet.
Om möjligt, försök placera apparaten närmare din Wi-Fi-router. Om det finns mer än en router i hemmet, se till att du flyttar apparaten närmare routern som du ska använda för anslutning av både apparaten och din enhet.
Se till att enheten är nära din Wi-Fi-router under hela parkopplingsprocessen och att apparaten är ansluten till elnätet och påslagen.
Avlägsna och sätt tillbaka robotdammsugaren i dockningsstationen.
Robotdammsugarens Wi-Fi-lampa lyser blått och det visar att den sänder. Efter 30 sekunder kan den anslutas.
Stäng appen och starta om den.
Stäng appen helt i iOS genom att dubbelklicka på enhetens startknapp och svep appen uppåt.
På en Android-enhet kan du stänga appen helt på appmenyn.
Om du startar om appen, måste du börja om med uppkopplingen. Välj "Anslutningsprocess".
I annat fall, om ovanstående kriterier och rekommendationer har åtgärdats och problemet kvarstår, välj "Problemet ej löst".
Välj lämpligt alternativ
Connection issues
Se till att enheten är nära din Wi-Fi-router under hela parkopplingsprocessen och att apparaten är ansluten till elnätet och påslagen.
Fortsätt ansluta
Anslutningen kan ändå ta längre tid än väntat. Tryck på "Fortsätt" igen.
Avlägsna och sätt tillbaka robotdammsugaren i dockningsstationen.
Robotdammsugarens Wi-Fi-lampa lyser blått och det visar att den sänder. Efter 30 sekunder kan den anslutas.
Stäng appen och starta om den.
Stäng appen helt i iOS genom att dubbelklicka på enhetens startknapp och svep appen uppåt.
På en Android-enhet kan du stänga appen helt på appmenyn.
Kontrollerar Wi-Fi-lampa
Kontrollera att Wi-Fi-lampan tänds.
Vad visar apparatens Wi-Fi-lampa?
Anslutningen lyckades
Apparaten är nu ansluten till Dyson Link-appen.
Konfigurera
Om du vill bekanta dig med produkten och konfigurera inställningarna, välj "Använd Dyson Link-appen".
Alternativt, välj "Problemet löst".
Följ nästa steg.
Vi är glada att höra det.
Tack för att du använder Dysons onlinesupport.
Följ nästa steg.
Ange Wi-Fi-lösenordet
Please enter the WiFi password for the home network you are connected to.
Fortsätt genom att trycka på ”Skicka” längst ned på skärmen.
Följ nästa steg.
Aktivera Wi-Fi
Apparaten har en egen Wi-Fi-signal som måste aktiveras för att slutföra anslutningen.
Robotdammsugarens Wi-Fi-lampa lyser blått och det visar att den sänder.
Om detta inte längre är fallet, avlägsna och sätt tillbaka robotdammsugaren i dockningsstationen.
Robotens Wi-Fi-lampa lyser blått och det visar att den sänder. Efter 30 sekunder kan den anslutas.
Lösenordets plats
Du hittar serienumret och lösenordet på baksidan av manualen eller på apparatens huvuddel, bakom behållaren.
Ange lösenord
När du har hittat apparatens lösenord, gå vidare till nästa sida genom att välja ”Okej, jag förstår”.
Dyson Link-appen kommer att be dig att ange apparatens lösenord.
Lösenordet består av endast små bokstäver. Siffran ”1” och bokstaven ”L” kan likna varandra, likaså bokstäverna ”j” och ”i”.
Fortsätt genom att trycka på ”OK, got it” längst ned på skärmen.
Följ nästa steg.
Apparaten bör synas som ett nätverk i din enhets Wi-Fi-inställningar.
Öppna enhetens Wi-Fi-inställningar och välj din apparat från nätverkslistan. Du kommer att behöva ditt Wi-Fi-lösenord för produkten för att slutföra detta steg.
När din enhet är ansluten till din produkts Wi-Fi-nätverk kommer ett meddelande från Dyson Link-appen att be dig att fortsätta med anslutningsprocessen.
Tryck på meddelandet för att fortsätta.
Om meddelanden är avstängda i Dyson Link-appen eller om inget meddelande syns, måste du öppna Dyson Link-appen på nytt manuellt.
Fel lösenord
Om du ser ett meddelande om ett inkorrekt lösenord, skriv in lösenordet bestående av åtta bokstäver på nytt och var noggrann med hur det skrivs.
Lösenordet består enbart av små bokstäver. Siffran ”1” och bokstaven ”L” kan likna varandra, likaså bokstäverna ”j” och ”i”.
Du hittar serienumret och lösenordet på baksidan av manualen eller på apparatens huvuddel, bakom dammbehållaren.
Din enhet kommer att fortsätta att be dig ange det åttasiffriga lösenordet för din apparat till dess att det har angetts korrekt.
När det har lyckats fortsätter parkopplingsprocessen.
Det enda tillfället då ett meddelande inte genereras är om du har lämnat Dyson Link-appen innan du har ombetts att göra det. I så fall måste du starta om anslutningsprocessen.
Välj "Nej" i nästa steg.
Om du har följt rekommendationerna i föregående steg och ändå inte kunnat fortsätta parkopplingen, starta om anslutningsprocessen genom att välja "Anslutningsprocess".
Om du har startat om anslutningsprocessen och fortfarande har problem, välj "Problemet ej löst".
Välj lämpligt alternativ
Vänta tills apparaten har slutfört den automatiska parkopplingen.
Bekräftar anslutning
Medan din anslutning bekräftas kommer din app att visa information om din produkt, inklusive hur du styr din produkt, vilken information du kan få från din produkt och hur du får ut så mycket som möjligt från Dyson-tekniken.
Svarar långsamt
Du kan behöva sätta av extra tid för att enheten ska ladda.
Om det tar längre tid att väntat, tryck på "Fortsätt".
Se till att Wi-Fi-lösenordet för hemnätverket har angetts korrekt.
Om det finns några specialtecken i Wi-Fi-lösenordet, t.ex. utropstecken, punkt eller frågetecken, så måste du ändra lösenordet och ta bort dessa. Detta kan göras via routerns inställningar.
Du hittar Wi-Fi-lösenordet antingen under routern eller på baksidan av routern på en löstagbar platta. Det står kanske också på den kartong som routern levererades i. Var noggrann när du skriver in bokstäver och siffror, eftersom en del kan likna varandra, som t.ex. "I" och "1", eller "O" och "0".
Din enhet kommer att fortsätta att be dig ange lösenordet för ditt Wi-Fi-hemmanätverk till dess att det har angetts korrekt.
Laddningsstapel
The Dyson Link app will display a loading bar, indicating the overall progress of connection.
Should the connection fail, please refer to the bar's overall progress and select the appriopriate option to proceed.
Vid vilket steg misslyckades anslutningen?
Fortsätt ansluta
Anslutningen kan ändå ta längre tid än väntat. Tryck på "Fortsätt" igen.
Connection issues
Apparaten kräver en stark och stabil Wi-Fi-signal i hemmet.
Om möjligt, försök placera apparaten närmare din Wi-Fi-router. Om det finns mer än en router i hemmet, se till att du flyttar apparaten närmare routern som du ska använda för anslutning av både apparaten och din enhet.
Se till att enheten är nära din Wi-Fi-router under hela parkopplingsprocessen och att apparaten är ansluten till elnätet och påslagen.
Avlägsna och sätt tillbaka robotdammsugaren i dockningsstationen.
Robotdammsugarens Wi-Fi-lampa lyser blått och det visar att den sänder. Efter 30 sekunder kan den anslutas.
Stäng appen och starta om den.
Stäng appen helt i iOS genom att dubbelklicka på enhetens startknapp och svep appen uppåt.
På en Android-enhet kan du stänga appen helt på appmenyn.
Routerinställningar
The appliance will only connect to the 2.4 GHz network.
Your device will need to be connected to the same network as the appliance for initial set up.
To switch your router from 5GHz to 2.4GHz, please refer to your routers user guide, or visit the manufacturer’s website.You will need to check that any other devices you have connected to your router will not be affected before changing this.
The router will need to be set to WPA or WPA2. Dyson connective products are not compatible for WEP encryption.
Fel lösenord
Please ensure that the home WiFi password has been entered correctly.
If there are any special characters in the home WiFi password, such as excalmation, punctuation or question marks, you may need to change the password and remove these from it. This can be done via the router settings.
Your WiFi password should be printed either underneath the router, on the back, of the router on a removable tab, which can be removed from the router. Additionally, it may also be printed on the box your router came in. Take care to enter the correct characters, as some letters and numbers look similar, such as 'I' and '1', and 'O' and '0'.
Wi-Fi-signal
Apparaten kräver en stark och stabil Wi-Fi-signal i hemmet.
Om möjligt, försök placera apparaten närmare din Wi-Fi-router. Om det finns mer än en router i hemmet, se till att du flyttar apparaten närmare routern som du ska använda för anslutning av både apparaten och din enhet.
Se till att enheten är nära din Wi-Fi-router under hela parkopplingsprocessen och att apparaten är ansluten till elnätet och påslagen.
Avlägsna och sätt tillbaka robotdammsugaren i dockningsstationen.
Robotdammsugarens Wi-Fi-lampa lyser blått och det visar att den sänder. Efter 30 sekunder kan den anslutas.
Stäng appen och starta om den.
Stäng appen helt i iOS genom att dubbelklicka på enhetens startknapp och svep appen uppåt.
På en Android-enhet kan du stänga appen helt på appmenyn.
Om du startar om appen, måste du börja om med uppkopplingen. Välj "Anslutningsprocess".
I annat fall, om ovanstående kriterier och rekommendationer har åtgärdats och problemet kvarstår, välj "Problemet ej löst".
Välj lämpligt alternativ
Wi-Fi-signal
Apparaten kräver en stark och stabil Wi-Fi-signal i hemmet.
Om möjligt, försök placera apparaten närmare din Wi-Fi-router. Om det finns mer än en router i hemmet, se till att du flyttar apparaten närmare routern som du ska använda för anslutning av både apparaten och din enhet.
Se till att enheten är nära din Wi-Fi-router under hela parkopplingsprocessen och att apparaten är ansluten till elnätet och påslagen.
Närhet till enheten
Enheten du använder kräver en stark och stabil Wi-Fi-anslutning till apparaten.
Se till att enheten är nära apparaten under hela anslutningsprocessen och att apparaten är ansluten till elnätet och påslagen.
Avlägsna och sätt tillbaka robotdammsugaren i dockningsstationen.
Robotdammsugarens Wi-Fi-lampa lyser blått och det visar att den sänder. Efter 30 sekunder kan den anslutas.
Stäng appen och starta om den.
Stäng appen helt i iOS genom att dubbelklicka på enhetens startknapp och svep appen uppåt.
På en Android-enhet kan du stänga appen helt på appmenyn.
Vad visar apparatens Wi-Fi-lampa?
Håll dig nära apparaten
Se till att enheten är nära apparaten under hela parkopplingsprocessen och att apparaten är placerad i en laddad dockningsstation och att batteriet lyser blått.
Om meddelandet ”Anslutningen kunde inte upprättas” syns på din enhet, måste anslutningsprocessen startas om.
Innan du startar om anslutningsprocessen, stäng av apparaten genom att dra ur kontakten ur eluttaget.
Anslut dockningsstationen till elnätet igen, placera apparaten i dockningsstationen och gå ur vänteläget. Wi-Fi-lampan på apparaten lyser nu med ett fast blått sken, vilket indikerar att den sänder och väntar på en uppkoppling.
Om du har startat om anslutningsprocessen och fortfarande har problem, välj "Problemet ej löst".
Välj lämpligt alternativ
Ta bort och sätt tillbaka på nytt
Avlägsna och sätt tillbaka robotdammsugaren i dockningsstationen.
Robotdammsugarens Wi-Fi-lampa lyser blått och det visar att den sänder. Efter 30 sekunder kan den anslutas.
Fortsätt till nästa skärm genom att välja ”Okej, jag förstår”
Dockans placering
Öppna dockningsstationen 90 grader och placera den mot en vägg, minst 50 cm från möbler eller andra föremål.
Apparaten måste ha tydlig sikt över rummet från dockningsstationen. Ställ den inte under ett bord, en krukväxt eller något annat överhängande föremål.
Anslut laddaren och vira överflödig sladd runt stickkontakten. Laddaren kan anslutas på båda sidor av dockningsstationen.
Se till att stickkontakten är ordentligt isatt i dockningsstationen.
Indikatorn för ”ström på” ska lysa med en blå lampa på dockningsstationens basdel.
Slå på eller sätt på laddning
Slå på robotdammsugaren och sätt den på laddning för att börja. Apparaten behöver strömtillförsel under hela anslutningsprocessen.
Se till att enhetens flygplansläge är avstängt.
Välj apparat genom att välja ”Robotdammsugare” och sedan din robotdammsugares modell.
Ta bort och sätt tillbaka robotdammsugaren
Avlägsna och sätt tillbaka robotdammsugaren i dockningsstationen.
Robotdammsugarens Wi-Fi-lampa lyser blått och det visar att den sänder. Efter 30 sekunder kan den anslutas.
Fortsätt till nästa skärm genom att välja ”Okej, jag förstår”
Vad visar apparatens Wi-Fi-lampa?
Det kommer att vara det nätverk som din mobila enhet redan är ansluten till.
Stäng appen och starta om den.
Stäng appen helt i iOS genom att dubbelklicka på enhetens startknapp och svep appen uppåt.
På en Android-enhet kan du stänga appen helt på appmenyn.
En fast lysande blå Wi-Fi-lampa anger att apparaten sänder och väntar på en uppkoppling.
Hemmanätverkets lösenord
Ha hemmanätverkets Wi-Fi-lösenord nära till hands. Du kanske behöver det senare.
Kontrollera att det nätverk som visas på din skärm är ditt hemmanätverk, så att det inte hör till din Dyson-produkt eller är ett offentligt nätverk.
Du måste ansluta din Dyson-produkt till samma Wi-Fi-nätverk som din enhet är ansluten till.
Vid vilket steg misslyckades anslutningen?
Dyson Link-appen
Du kan ladda ned den senaste versionen från Google Play-butiken eller Apple iTunes.
Ditt Min Dyson-konto
När du har hämtat och uppdaterat Dyson Link-appen ska du logga in eller registrera ett ”Din Dyson”-konto.
Om du vill registrera ett konto behöver du en giltig e-postadress och ett lösenord.
Välj lämpligt alternativ
Ljudet från motorn kan variera beroende på vilket effektläge som är aktiverat.
Tyst
For tystare rengöring och längre drifttid.
Max
För maximal sugeffekt.
Använd Dyson Link-appen för att kontrollera effektläget och ändra om nödvändigt.
Efterfilterkontroller
Detta kan lösas genom att kontrollera om efterfiltret är korrekt monterat.
Tryck på efterfilterluckans runda knapp för att avlägsna det från maskinen.

Dra ut efterfiltret och sätt i det igen.

Sätt tillbaka efterfilterlocket och prova igen.

Kontrollera borsten
Följ stegen i videon.
Kunde problemet lösas genom att kontrollera borsten?
Vi är glada att höra det.
Tack för att du använder Dysons onlinesupport.
Kontrollera borsten och spåren
Tryck på cyklonblockets spärrknapp och avlägsna cyklonblocket.

Använd ett mynt för att lossa borstens ändskydd genom att vrida det ett kvarts varv motsols.

Avlägsna borsten och avlägsna eventuellt hår, trådar och skräp från borsten.

Lägg maskinen upp och ned och se till kameran ligger på en mjuk, slät yta.
Kontrollera om kanalen inuti borstens kåpa är igensatt och avlägsna eventuella hinder.

Kontrollera om borsten eller ändskyddet är skadade.


Kunde problemet lösas genom att kontrollera borsten?
Kontrollera behållaren och cyklonen
Följ stegen i videon.
Kunde problemet lösas genom att kontrollera behållaren och cyklonen?
VARNING! Det är viktigt att inga delar av cyklonen eller behållaren blir fuktiga eller våta.
Kontrollera behållaren och cyklonen
Tryck på cyklonblockets spärrknapp och avlägsna cyklonblocket.

Lyft upp cyklonen ur behållaren och töm ut innehållet i en sophink.

Rengör höljet med en torr trasa eller mjuk borste.

Kontrollera att inget täpper till inuti cyklonen, avlägsna eventuella hinder och kontrollera att inga tätningar är skadade.

Kontrollera om cyklonen och kanalen bakom behållaren är igensatta och avlägsna eventuella hinder.

Montera ihop maskinen och prova den.
Tvätta filtren video
Följ stegen i videon.
Kunde problemet lösas genom att tvätta filtren?
VARNING! Det är viktigt att inga delar av cyklonen eller behållaren blir fuktiga eller våta.
Tvätta filtren
Tryck på knappen högst upp på maskinen för att lossa behållaren och cyklonen.

Dra ut föravskiljaren från behållarens baksida.

Tryck in och håll ned filterfrigöringsknappen och för ut efterfilterluckan.

Rengör båda filtren och efterfilterluckan i enbart kallt vatten.
- VARNING! Använd inte rengöringsmedel och tvätta inte i diskmaskinen eller tvättmaskinen.
- Skaka lätt på filtret för att avlägsna smuts och överflödigt vatten.
- Upprepa stegen/skaka tills vattnet är klart.

Låt det lufttorka i minst 24 timmar.

Kontrollera borsten
Följ stegen i videon.
Har det här löst problemet?
Välj lämpligt alternativ
Vilka lampor visas?
Blå lampa
Kontrollera maskinens lampor.

Vilken lampa lyser?
Anslutningsproblem
Robotdammsugaren har upptäckt att den inte kan logga in på nätverket.
Se till att routern är ansluten till vägguttaget och att signalstyrkan och internetanslutningen är bra på en plats där robotdammsugarens dockningsstation befinner sig.
Kontrollera att den senaste versionen av ett kompatibelt operativsystem körs på mobiltelefonen/surfplattan.
Hämta den senaste versionen av Dyson Link-appen från din enhets appbutik eller marknadsplats.

Följ nästa steg.
Ansluter till Wi-Fi
Wi-Fi-lampan på robotdammsugaren blinkar medan anslutningen upprättas.
När robotdammsugaren har anslutits slocknar lampan. Om anslutningen inte kan upprättas börjar den lysa med fast sken igen.

Robotdammsugaren rengör
Detta tyder på att robotdammsugaren städar.

Robotdammsugaren är pausad
Tryck på startknappen för att sätta på robotdammsugaren igen.

Starta om maskinen
Ställ maskinen på dockningsstationen för att återställa maskinen.

En blå lampa ska tändas för att ange att maskinen laddas.
Då startar maskinens städningsprogram om ifall det inträffade ett fel vid rengöringen.

Om maskinen bara var klar med en del av städningen, tryck på på/av-knappen för att starta en städning för att säkerställa att problemet har lösts.
Reservdelen är inte tillgänglig
Det verkar som om du behöver byta ut en reservdel till din apparat. Tyvärr tillhandahåller vi inte längre den eller de reservdelarna, eller utför service eller reparationer för den här modellen.
Kontakta oss. Vår hjälplinje i Sverige kommer att försöka reparera din apparat eller erbjuda dig alternativ.
Robotdammsugaren laddad
Detta tyder på att maskinen är fulladdad.
Robotdammsugaren är redo att starta städningen.

Sätt på genom att trycka på startknappen till de blåa lamporna tänds.
OBS! Robotdammsugaren rengör med hjälp av ett visionssystem. För att maskinen ska fungera måste det finnas tillräcklig belysning på alla områden.

Reservdelen är inte tillgänglig
Det verkar som om du behöver byta ut en reservdel till din apparat. Tyvärr tillhandahåller vi inte längre den eller de reservdelarna, eller utför service eller reparationer för den här modellen.
Kontakta oss. Vår hjälplinje i Sverige kommer att försöka reparera din apparat eller erbjuda dig alternativ.
Låg batterinivå
Detta tyder på att batterinivån är låg och att maskinen är på väg tillbaka för laddningen eller att maskinen håller på att laddas på dockan.

När batteriet är fulladdat lyser lampan med fast sken och robotdammsugaren kan börja städa igen.
OBS! Robotdammsugaren rengör med hjälp av ett visionssystem. Se därför till att det är tillräcklig belysning på alla områden, så att den kan jobba effektivt.
Kontrollera miljön
Det krävs tillräcklig belysning för att robotdammsugaren ska kunna förflytta sig runt i rummet.
Kontrollera att rummet har god belysning och försök igen.

I direkt solljus bör du försöka med en annan plats, t.ex. mitt i rummet.
Kontrollera alla sensorskydd och 360-graderskameran efter smuts, fingeravtryck eller fläckar.
Torka av med en mjuk, torr mikrofiberduk för att rengöra.

Kontrollera maskinen på en plan yta
Ställ maskinen på en plan golvyta och tryck på startknappen för att börja städa.

Vad står de röda lamporna för?

En röd fellampa visas
Robotdammsugaren använder en digital Dyson-motor med inbyggt blockeringsskydd. När motorn upptäcker en blockering pulserar den några gånger för att testa blockeringen.
Vissa golvtyper såsom mattor med gummibeläggning, lösa linoleummattor och badrumsmattor kan få maskinen att pulsera.

Prova på en annan golvtyp
Ställ robotdammsugaren på en annan yta utan hinder och testa maskinen igen.

Följ stegen i videon.
Kontrollera luftvägarna
Tryck på cyklonblockets spärrknapp och avlägsna cyklonblocket.

Använd ett mynt för att lossa borstens ändskydd genom att vrida det ett kvarts varv motsols.

Avlägsna borsten och avlägsna eventuellt hår, trådar och skräp från borsten.

Lägg maskinen upp och ned och se till kameran ligger på en mjuk, slät yta.

Kontrollera om kanalen inuti borstens kåpa är igensatt och avlägsna eventuella hinder.

Kontrollera om borsten eller ändskyddet är skadade.

Riv sönder lite papper i småbitar (inte större än 1 cm × 1 cm) och strö dem runt maskinen.
Starta maskinen och om pappret syns i den genomskinliga behållaren så är maskinen inte igensatt.
Följ nästa steg.
Kontrollera behållaren och cyklonen – video
Följ stegen i videon.
Följ nästa steg.
Kontrollera behållaren och cyklonen
Tryck på cyklonblockets spärrknapp och avlägsna cyklonblocket.

Lyft upp cyklonen ur den genomskinliga behållaren och töm ut innehållet i en sophink.
Rengör höljet med en torr trasa eller mjuk borste.
Kontrollera att inget täpper till inuti cyklonen och avlägsna eventuella hinder.
Kontrollera att inget täpper till inuti cyklonen och avlägsna eventuella hinder.

Följ nästa steg.
Tvätta filtren – video
Följ stegen i videon (CA).
Kunde problemet lösas genom att tvätta filtren?
Starta om maskinen
Ställ maskinen på dockningsstationen för att återställa maskinen.

En blå lampa ska tändas för att ange att maskinen laddas.
En blå lampa ska tändas för att ange att maskinen laddas.

Om maskinen bara var klar med en del av städningen, tryck på på/av-knappen för att starta en städning för att säkerställa att problemet har lösts.
Det verkar som om vi inte kan hitta en lösning online.
Tala med vårt kundtjänstteam om du behöver mer hjälp.
Två röda fellampor visas
Kontrollera borsten och spåren
Tryck på cyklonblockets spärrknapp och avlägsna cyklonblocket.

Använd ett mynt för att lossa borstens ändskydd genom att vrida det ett kvarts varv motsols.

Avlägsna borsten och avlägsna eventuellt hår, trådar och skräp från borsten.

Lägg maskinen upp och ned och se till kameran ligger på en mjuk, slät yta.

Kontrollera om kanalen inuti borstens kåpa är igensatt och avlägsna eventuella hinder.

Avlägsna eventuell smuts från spåren för hand.
Kontrollera om borsten eller ändskyddet är skadade.

Montera ihop maskinen och prova den.
När du testar maskinen ska du ställa en på en plan golvyta där den redan har varit i bruk.
Om ingen del är igensatt och felet återkommer ska du välja alternativet ”Maskinen har kört fast”.

Kunde problemet lösas genom att kontrollera borsten/spåren?
Testa maskinen på nytt
Robotdammsugaren klarar inte skillnader i golvhöjd (t.ex. upphöjd härd runt kamin) eller upphöjda kanter som är högre än 20–30 mm.
Obs! Robotdammsugaren kan klättra upp på golv med en höjdskillnad på 20–25 mm.
Se till att laddningsdockan inte är placerad på en upphöjd yta, till exempel en matta.

Ställ maskinen på en plan golvyta där den redan har varit i bruk och aktivera den på nytt.
Robotdammsugaren rengör med hjälp av ett visionssystem. Se därför till att det är tillräcklig belysning i rummet, så att den kan jobba effektivt.
Robotdammsugaren kan köra fast om något är 1,5 cm eller högre om spåren inte är i kontakt med golvet.
Spärra av sådana områden i rummet med hjälp av ett 4–5 cm högt hinder.
En sekvens med rosa ljus anger när en programuppdatering (manuell eller automatisk) pågår. Detta händer när på/av-knappen har tryckts ned och hållits inne i 10 sekunder.
Programvaruuppdatering pågår
En sekvens med rosa ljus anger när en programuppdatering (manuell eller automatisk) pågår. Detta händer när på/av-knappen har tryckts ned och hållits inne i 10 sekunder.

VARNING! Avlägsna inte batteriet eller USB-minnet (om ett sådant är anslutet) från maskinen medan de rosa lamporna är tända – det kan leda till skador som är omöjliga att reparera.
När uppdateringen är klar slocknar lamporna och robotdammsugaren är klar att använda igen.
Vi rekommenderar att du använder Dyson Link-appen för att registrera dig för automatiska programuppdateringar.
Finns det något annat vi kan hjälpa till med?
Det verkar som om vi inte kan hitta en lösning online.
Tala med vårt kundtjänstteam om du behöver mer hjälp.
Reservdelen är inte tillgänglig
Det verkar som om du behöver byta ut en reservdel till din apparat. Tyvärr tillhandahåller vi inte längre den eller de reservdelarna, eller utför service eller reparationer för den här modellen.
Kontakta oss. Vår hjälplinje i Sverige kommer att försöka reparera din apparat eller erbjuda dig alternativ.
Reservdelen är inte tillgänglig
Det verkar som om du behöver byta ut en reservdel till din apparat. Tyvärr tillhandahåller vi inte längre den eller de reservdelarna, eller utför service eller reparationer för den här modellen.
Kontakta oss. Vår hjälplinje i Sverige kommer att försöka reparera din apparat eller erbjuda dig alternativ.
Kontroller
Detta kan orsakas av följande faktorer:
Mycket låg batterinivå
Vilse
Programvaran har kraschat
Maskinen har försökt att docka men utan att lyckas

Sätt tillbaka maskinen på laddningsstationen.

Starta om maskinen så startar ett nytt städpass.

Har det här löst problemet?
Rengöra sensorerna
Kontrollera alla sensorskydd och navigeringskameran efter smuts, fingeravtryck eller fläckar.
Torka av med en mjuk, torr mikrofiberduk för att rengöra. Använd inte någon form av rengöringsmedel, vätskor eller sprejer.
Rengöra sensorerna
Kontrollera alla sensorskydd och navigeringskameran efter smuts, fingeravtryck eller fläckar.
Torka av med en mjuk, torr mikrofiberduk för att rengöra. Använd inte någon form av rengöringsmedel, vätskor eller sprejer.

Det verkar som om vi inte kan hitta en lösning online.
Tala med vårt kundtjänstteam om du behöver mer hjälp.

Omöjligt att dockningsstationen
Tryck på cyklonblockets spärrknapp och avlägsna cyklonblocket.

Lägg maskinen upp och ned och se till kameran ligger på en mjuk, slät yta.
