Inte nöjd, pengarna tillbaka
Om du inte gillar produkten har du 60 dagar på dig att returnera produkten om det är en sladdlös dammsugare eller hårvårdsprodukt och 30 dagar om det är en luftvårdsprodukt, belysningsprodukt eller ett tillbehör/reservdel.
Hur kan jag returnera produkten?
För att returnera produkterna behöver du returnera produkterna till oss inom den angivna perioden ovan från mottagandet med hjälp av den bifogade retursedeln och returetiketten. Kontakta vår kundtjänst via WhatsApp eller telefon om du behöver hjälp med din retur.
I vilken utsträckning kan jag testa produkten för att avgöra om jag är nöjd eller om jag vill returnera produkten?
När du köper en vara via Dysons webbshop kan du testa produkten hemma, så att du kan bedöma dess egenskaper och funktion. Till exempel när det gäller en dammsugare: du kan slå på dammsugaren och testa den på en del av ditt hus för att se om sugkraften är tillräcklig.
Men om du bestämmer dig för att börja använda maskinen och helt rengöra hela ditt hus med den under några dagar, anses detta inte längre vara ett test. Om du efter sådan användning ändå beslutar dig för att returnera produkten inom ångerfristen kan Dyson begära kompensation för värdeminskningen av produkten som orsakats av din omfattande användning som inte rimligen var nödvändig för att bedöma produkten.