
Låt oss få din maskin att fungera
Dyson Pure Hot + Cool™ Link luftrenare/fläkt
-
-
Rengöra maskinen
-
Ny fråga
-
Felsökning
-
Dyson Link-appen och anslutning
-
Anslutningen kunde inte upprättas
-
Android-enhet
-
Aktivera Wi-Fi
-
Ange Wi-Fi-lösenordet för apparaten
-
Ange Wi-Fi-lösenordet
-
Bekräftar anslutning
-
Svarar långsamt
-
Felkod
-
Problemet kunde inte lösas. Vänd dig till vårt kundtjänstteam.
-
Vilket felmeddelande
-
Anslutningen kunde inte upprättas
-
Problemet kunde inte lösas. Vänd dig till vårt kundtjänstteam.
-
Anslutningsprocess
-
Logga in på ditt Dyson-konto
-
Förbereda maskinen för installation
-
Är du nu ansluten till ditt hemmanätverk?
-
Välj din Dyson-maskin
-
Android-enheter
-
Apple
-
Ange Wi-Fi-lösenordet
-
Aktivera Wi-Fi
-
Anslut till din produkts Wi-Fi-nätverk
-
Mitt nätverk syns inte
-
Försök med anslutningsprocessen igen
-
Anslut till din produkts Wi-Fi-nätverk
-
Bekräftar anslutning
-
Svarar långsamt
-
Kan inte ansluta
-
Anslutningen kunde inte upprättas
-
Wi-Fi-lampan blinkar
-
Andra försöket lyckades inte
-
Kontrollera startskärmen
-
Starta om Dyson Link-appen
-
Välja din apparat
-
Lösenordets placering
-
Skickar lösenord
-
Apparaten ej ansluten
-
Ange lösenordet på nytt
-
Apparaten är ej synlig
-
Ansluten och klar att använda
-
Använder bara
-
Problemet löst
-
Ej ansluten
-
Ny ägare
-
Välj rum
-
Välj plats i hemmet
-
Inköpsdatum
-
Aktivera automatiska uppdateringar
-
Apparaten syns på startskärmen
-
Problemet löst
-
Använda luftrenaren och Dyson Link-appen
-
Apparatens luftinformation
-
Mer hjälp behövs
-
Felsökning efter anslutning
-
Anslutningen bryts ofta
-
Problemet löst
-
App-kontroller
-
På/Av
-
Automatiskt läge
-
Fläkthastighet
-
Nattläge
-
Oscillering
-
Timer
-
Schemaläggning
-
Schemaläggning fungerar inte
-
Startplats
-
Programvaruinformation
-
Fast vitt sken från Wi-Fi-lampa
-
Andra försöket lyckades inte
-
Se listan över synliga produkter
-
Innan halva vägen
-
Halvvägs eller full
-
Blinkande grön lampa
-
Kontroller slutförda
-
Blinkande grön lampa
-
Försöker ansluta
-
Återställ maskinen
-
Förbereda maskinen för installation
-
Maskinen ansluten
-
Hitta din maskin
-
Ej första gången som apparaten ansluts
-
Förbereda maskinen för installation
-
Försöker ansluta
-
App-inloggning misslyckades
-
Svarar långsamt-fel
-
Strax efter halva vägen
-
Blinkande grön lampa
-
Anslutningen kunde inte upprättas
-
Omkring tre fjärdedelar
-
Apparaten hittas ej
-
Problem med att sätta upp appen
-
Apple-enhet
-
Siri-genvägar
-
Aktivera Siri
-
Skapa Siri-genvägar
-
Raderar Siri-genvägar
-
Siri-genvägar - beskrivning
-
Kontrollera flera apparater
-
Siri-genvägar - region
-
Använda Siri-genvägar
-
Siri-genvägar - version
-
Ovanligt oljud
-
Klickar
-
Det klickar när apparaten oscillerar
-
Problemet kunde inte lösas. Vänd dig till vårt kundtjänstteam.
-
Problemet kunde inte lösas. Vänd dig till vårt kundtjänstteam.
-
Gnisslande eller visslande ljud
-
Problemet kunde inte lösas. Vänd dig till vårt kundtjänstteam.
-
Surrande ljud
-
Prestanda
-
Luftflödets hastighet inte tillräckligt kraftfullt
-
Avlägsna igensättningar
-
Maskinen är bara varm på ena sidan
-
Maskinen blir inte varm
-
Luftflödets hastighet ändras inte
-
Testa fjärrkontrollen
-
Byta fjärrkontrollens batteri
-
Luftflödesstyrning via appen
-
Det krävs en reservdel
-
Det krävs en reservdel
-
Problemet kunde inte lösas. Vänd dig till vårt kundtjänstteam.
-
Problemet kunde inte lösas. Vänd dig till vårt kundtjänstteam.
-
Problem med strömmen eller elen
-
Slocknar inte
-
Slocknar inte
-
Ingen ström
-
Problemet kunde inte lösas. Vänd dig till vårt kundtjänstteam.
-
Luftflöde men ingen oscillering
-
Testa fjärrkontrollen
-
Byta batteri
-
Dyson Link-appen
-
Ingen ström men lysdioden lyser
-
Ingen ström
-
Problemet kunde inte lösas. Vänd dig till vårt kundtjänstteam.
-
Fungerar ryckigt
-
Mer än nio timmar
-
Ovanlig lukt
-
Problemet kunde inte lösas. Vänd dig till vårt kundtjänstteam.
-
Dammig
-
Synligt problem
-
En del är sönder
-
Det krävs en reservdel
-
Det krävs en reservdel
-
Problemet kunde inte lösas. Vänd dig till vårt kundtjänstteam.
-
Det krävs en reservdel
-
Reparation krävs
-
E-kod på displayen
-
Problemet kunde inte lösas. Vänd dig till vårt kundtjänstteam.
-
Lutningsproblem
-
Lutningen har fastnat
-
Maskinen lutar
-
Det är ett problem med oscilleringen
-
Maskinen oscillerar inte
-
Kontrollera fjärrkontrollen
-
Testa fjärrkontrollen
-
Oscilleringen går inte att stänga av
-
Problemet kunde inte lösas. Vänd dig till vårt kundtjänstteam.
-
Kontrollera fjärrkontrollen
-
Lysdiod
-
Kontrollera elen
-
Maskinen har ström
-
Ingen ström
-
Sensorfel
-
Styra oscilleringen
-
Justera luftflödet
-
Använda vilotimern
-
Använda kontrollerna på maskinen
-
Använda fjärrkontrollen
-
Displayikoner
-
Välj lämpligt alternativ
-
Använda fjärrkontrollen
-
Byta filtret
-
Byta filtret
-
Rengöra sensorerna
-
Luftrenings- och värmelägen
-
Kylläge
-
Uppvärmningsläge
-
Auto purification mode
-
Diffused mode
-
Focused mode
-
Nattläge
-
Serienumrets placering
-
Manual
-
Byta batteriet
-
Vanliga problem
Välj lämpligt alternativ
Rengöra maskinen
Följande områden bör kontrolleras och rengöras för att upprätthålla maskinens prestanda.
Loop amplifier – rengör med en torr eller fuktig trasa.
Huvuddel – rengör med en torr trasa
Hölje – rengör med en torr trasa eller mjuk borste
Tryck på båda knapparna för att lyfta av filtret.

Lossa filtret från apparaten.

Använd en mjuk borste för att avlägsna eventuella hinder från hålen.

Rengör höljet med en torr trasa.
Välj lämpligt alternativ
Välj lämpligt alternativ
Dyson Link-appen och anslutning
Om det är första gången du ansluter apparaten, välj "Anslutningsprocess".
Om du har problem med anslutningen, välj "Anslutningen misslyckades".
Om du redan har anslutit apparaten men har problem med appen, välj ”Felsökning efter anslutning”.
Vid vilket steg misslyckades anslutningsprocessen?
Aktivera Wi-Fi
Apparaten har en egen Wi-Fi-signal som måste aktiveras för att slutföra anslutningen.
.png?$responsive$&fmt=png-alpha)
Aktivera Wi-Fi-anslutningen på luftrenaren genom att trycka på och hålla in strömbrytaren i fem sekunder. Wi-Fi-indikatorn blinkar med ett grönt ljus när det är aktiverat.

Se till att du har lösenordet på åtta bokstäver som finns på klistermärket på apparatens framsida.
Du hittar det även på följande platser:
Under luftrenarens filter
På framsidan av manualen
På fjärrkontrollens förpackning
Fortsätt genom att trycka på ”OK, got it” längst ned på skärmen.
Dyson Link-appen kommer att be dig att ange apparatens lösenord.
Lösenordet består av endast små bokstäver. Siffran ”1” och bokstaven ”L” kan likna varandra, likaså bokstäverna ”j” och ”i”.
Fortsätt genom att trycka på ”Skicka” längst ned på skärmen.
Följ nästa steg.
Ange Wi-Fi-lösenordet
Ange lösenordet för ditt Wi-Fi-nätverk.

Fortsätt genom att trycka på ”Skicka” längst ned på skärmen.
Följ nästa steg.
Bekräftar anslutning
Medan din anslutning bekräftas kommer din app att visa information om din produkt, inklusive hur du styr din produkt, vilken information du kan få från din produkt och hur du får ut så mycket som möjligt från Dyson-tekniken.

Om apparaten tar längre tid än förväntat att ladda rekommenderar vi ytterligare tid för att enheten ska laddas och att du trycker på knappen ”Pröva igen”.
Fel lösenord
Om du får ett meddelande som säger ”Kontrollera att lösenordet är korrekt”, skriv in lösenordet bestående av åtta bokstäver på nytt och var noggrann med hur det skrivs.
Lösenordet består enbart av små bokstäver. Siffran "1" och bokstaven "L" kan likna varandra, likaså bokstäverna "j" och "i".
Lösenordet kan hittas på följande platser:
Under luftrenarens filter
På framsidan av manualen
På fjärrkontrollens förpackning
På det avtagbara klistermärket på luftrenarens framsida
Din enhet kommer att fortsätta att be dig ange det åttasiffriga lösenordet för din apparat till dess att det har angetts korrekt.
Om ovanstående kriterier och rekommendationer redan har åtgärdats och problemet kvarstår, välj "Problemet ej löst".
Har maskinen anslutits?
Om uppkopplingen inte lyckas visas ett felmeddelande på enhetens display.
Det verkar som om vi inte kan hitta en lösning online.
Tala med vårt kundtjänstteam om du behöver mer hjälp.
Anslutningen kunde inte upprättas
Svarar långsamt
Vilket felmeddelande ser du?
Fabriksåterställning
Tryck på och håll ned startknappen på apparaten i cirka 20 sekunder.
Wi-Fi-lampan blinkar både grönt och vitt i en snabb sekvens innan apparaten stängs av.
När denna sekvens är klar, har apparaten konfigurerats om och du kan släppa startknappen.
Stänga av och sätta på strömmen
Stäng av apparaten via eluttaget och vänta i 6 minuter innan du sätter på den igen.
Om möjligt, försök att placera apparaten närmare din Wi-Fi-router för att få en starkare, stabilare signal. Detta ska vara den som apparaten tidigare var ansluten till.
Anslut apparaten till elnätet igen och gå ur vänteläget.
Stäng appen och starta om den.
Stäng appen helt i iOS genom att dubbelklicka på enhetens startknapp och svep appen uppåt.
På en Android-enhet kan du stänga appen helt på appmenyn.
Om du återställer apparaten, måste du börja om med uppkopplingen. Välj "Anslutningsprocess".
Om du redan har återställt apparaten och problemet kvarstår, välj "Problemet ej löst".
Välj lämpligt alternativ
Det verkar som om vi inte kan hitta en lösning online.
Tala med vårt kundtjänstteam om du behöver mer hjälp.
Dyson Link-appen
Du kan ladda ned den senaste versionen från Google Play-butiken eller Apple iTunes.
Ditt Min Dyson-konto
När du har hämtat och uppdaterat Dyson Link-appen ska du logga in eller registrera ett ”Din Dyson”-konto.
Om du vill registrera ett konto behöver du en giltig e-postadress och ett lösenord.
Kontrollera att den senaste versionen av ett kompatibelt operativsystem körs på mobiltelefonen/surfplattan.
Klicka på ”Lägg till en maskin” för att starta anslutningsprocessen.
<p>Dyson Link-appen använder Wi-Fi för att ansluta till din maskin.</p>
Se till att enhetens flygplansläge är avstängt.
Börja genom att göra så här:
Välj apparat genom att välja ”luftbehandling” och sedan din luftrenares modell.
Slå på eller sätt på laddning
Din maskin kommer att kräva ström under hela installationsprocessen.

Hemmanätverkets lösenord
Ha hemmanätverkets Wi-Fi-lösenord nära till hands. Du kanske behöver det senare.

Kontrollera att det nätverk som visas på din skärm är ditt hemmanätverk, så att det inte hör till din Dyson-produkt eller är ett offentligt nätverk.
Du måste ansluta din Dyson-produkt till samma Wi-Fi-nätverk som din enhet är ansluten till.

Wi-Fi-inställningar
För att ändra vilket Wi-Fi-nätverk du är ansluten till ska du lämna Dyson Link-appen och öppna din telefons inställningar.
När du har öppnat enhetens inställningar, välj Wi-Fi och ditt hemnätverk.
Du måste ansluta din Dyson-produkt till samma Wi-Fi-nätverk som din enhet är ansluten till.
Se till att din enhets Wi-Fi är aktiverad och att flygplansläget är avstängt.

När du har anslutit till ditt hemmanätverk ska du återvända till Dyson Link-appen och tryck ”Kom igång”.

Lägg till en maskin
Välj ”Kom igång” i Dyson Link-appen.
Dyson Link-appen kommer att söka efter produkter via Wi-Fi.

Följ nästa steg.
Följ nästa steg.
Ange Wi-Fi-lösenordet
Ange lösenordet för ditt Wi-Fi-nätverk.

Fortsätt genom att trycka på ”Skicka” längst ned på skärmen.
Följ nästa steg.
Aktivera Wi-Fi
Apparaten har en egen Wi-Fi-signal som måste aktiveras för att slutföra anslutningen.
.png?$responsive$&fmt=png-alpha)
Aktivera Wi-Fi-anslutningen på luftrenaren genom att trycka på och hålla in strömbrytaren i fem sekunder. Wi-Fi-indikatorn blinkar med ett grönt ljus när det är aktiverat.

Se till att du har lösenordet på åtta bokstäver som finns på klistermärket på apparatens framsida.
Du hittar det även på följande platser:
Under luftrenarens filter
På framsidan av manualen
På fjärrkontrollens förpackning

Fortsätt genom att trycka på ”OK, got it” längst ned på skärmen.
Följ nästa steg.
Apparaten bör synas som ett nätverk i din enhets Wi-Fi-inställningar.
Öppna enhetens Wi-Fi-inställningar och välj din apparat från nätverkslistan. Du kommer att behöva ditt Wi-Fi-lösenord för produkten för att slutföra detta steg.
.png?$responsive$&fmt=png-alpha)
När din enhet är ansluten till din produkts Wi-Fi-nätverk kommer ett meddelande från Dyson Link-appen att be dig att fortsätta med anslutningsprocessen.
Tryck på meddelandet för att fortsätta.
Om meddelanden är avstängda i Dyson Link-appen eller om inget meddelande syns, måste du öppna Dyson Link-appen på nytt manuellt.
Fel lösenord
Om du ser ett meddelande om ett inkorrekt lösenord, skriv in lösenordet bestående av åtta bokstäver på nytt och var noggrann med hur det skrivs.
Lösenordet består enbart av små bokstäver. Siffran ”1” och bokstaven ”L” kan likna varandra, likaså bokstäverna ”j” och ”i”.
Du hittar serienumret och lösenordet på baksidan av manualen eller på apparatens huvuddel, bakom dammbehållaren.
Din enhet kommer att fortsätta att be dig ange det åttasiffriga lösenordet för din apparat till dess att det har angetts korrekt.
När det har lyckats fortsätter parkopplingsprocessen.
Meddelandeproblem
Det enda tillfället då ett meddelande inte genereras är om du har lämnat Dyson Link-appen innan du har ombetts att göra det. I så fall måste du starta om anslutningsprocessen.
Välj "Nej" i nästa steg.
Om du har följt rekommendationerna i föregående steg och ändå inte kunnat fortsätta parkopplingen, starta om anslutningsprocessen genom att välja "Anslutningsprocess".
Om du har startat om anslutningsprocessen och fortfarande har problem, välj "Problemet ej löst".
Välj lämpligt alternativ
Vänta tills apparaten har slutfört den automatiska parkopplingen.
Bekräftar anslutning
Medan din anslutning bekräftas kommer din app att visa information om din produkt, inklusive hur du styr din produkt, vilken information du kan få från din produkt och hur du får ut så mycket som möjligt från Dyson-tekniken.

Svarar långsamt
Om apparaten tar längre tid än förväntat att ladda rekommenderar vi ytterligare tid för att enheten ska laddas och att du trycker på knappen ”Pröva igen”.
Laddningsstapel
Dyson Link-appen visar en laddningsstapel, som indikerar hur långt anslutningen har kommit.
Om anslutningen misslyckas, kontrollera laddningsstapeln och välj lämpligt alternativ för att gå vidare.
Vid vilket steg misslyckades anslutningen?
Kontrollerar Wi-Fi-lampa
Fast vitt sken
Apparatens Wi-Fi-lampa lyser med ett fast vitt sken när uppkopplingen har lyckats.
Blinkande vitt sken
Wi-Fi-lampan blinkar vitt kontinuerligt så länge apparaten försöker koppla upp sig.
Vad visar apparatens Wi-Fi-lampa?
Fortsätt ansluta
Anslutningen kan ändå ta längre tid än väntat. Tryck på "Fortsätt" igen.
Anslutningsproblem
Stäng Dyson Link-appen och radera den från dina nyligen använda appar.
Flytta luftrenaren närmare din Wi-Fi-router för att få en starkare, stabilare signal. Detta ska vara den som apparaten tidigare var ansluten till.
Anslut apparaten till elnätet igen och gå ur vänteläget. Wi-Fi-lampan på apparaten lyser nu vitt, vilket indikerar en stabil anslutning.
Öppna Dyson Link-appen på nytt och avvakta att en anslutning syns på startskärmen.
Kontrollerar Wi-Fi-lampa
Fast vitt sken
Apparatens Wi-Fi-lampa lyser med ett fast vitt sken när uppkopplingen har lyckats.
Blinkande vitt sken
Wi-Fi-lampan blinkar vitt kontinuerligt så länge apparaten försöker koppla upp sig.
Omstart av Dyson Link-appen
Stäng Dyson Link-appen och radera den från dina nyligen använda appar.
Öppna Dyson Link-appen igen och se till att du är inloggad.
Klicka på ”Lägg till en maskin” för att starta anslutningsprocessen.
Klicka på apparaten för att välja den.
Serienumret står nedanför apparatens namn.
Följ nästa steg.
Lösenordets plats
Du hittar det åttasiffriga lösenordet på luftrenaren på följande platser:
Under luftrenarens filter
På framsidan av manualen
På fjärrkontrollens förpackning
På det avtagbara klistermärket på luftrenarens framsida
När du har lokaliserat din produkts Wi-Fi-lösenord, skriv ner det så att du har det lätt till hands.
Ange lösenord
När du har hittat apparatens lösenord, gå vidare till nästa sida genom att välja ”Okej, jag förstår”.
Dyson Link-appen kommer att be dig att ange apparatens lösenord.
Lösenordet består av endast små bokstäver. Siffran ”1” och bokstaven ”L” kan likna varandra, likaså bokstäverna ”j” och ”i”.
Följ nästa steg.
Bekräftar anslutning
Medan din anslutning bekräftas kommer din app att visa information om din produkt, inklusive hur du styr din produkt, vilken information du kan få från din produkt och hur du får ut så mycket som möjligt från Dyson-tekniken.
Prova att ansluta på nytt
Om det är första gången det här problemet har uppstått med enheten, välj ”Pröva igen”.
Se till att korrekt lösenord har angetts och se till att det har angetts på rätt sätt.
Lösenordet innehåller enbart små bokstäver. Siffran ”1” och bokstaven ”L” kan likna varandra, likaså bokstäverna ”j” och ”i”.
Om du har startat om anslutningsprocessen och fortfarande har problem, välj "Problemet ej löst".
Välj lämpligt alternativ
Se till att din enhet har en stark och stabil anslutning till ditt hemnätverk.
Se till att enhetens flygplansläge är avstängt.
Börja genom att göra så här:
Välj apparat genom att välja ”luftbehandling” och sedan din luftrenares modell.
Slå på eller sätt på laddning
Din maskin kommer att kräva ström under hela installationsprocessen.
Hemmanätverkets lösenord
Ha hemmanätverkets Wi-Fi-lösenord nära till hands. Du kanske behöver det senare.
Kontrollera att det nätverk som visas på din skärm är ditt hemmanätverk, så att det inte hör till din Dyson-produkt eller är ett offentligt nätverk.
Du måste ansluta din Dyson-produkt till samma Wi-Fi-nätverk som din enhet är ansluten till.
Maskinen ansluten
Din apparat är nu ansluten till din Dyson Link-app.
Följ resten av stegen för att slutföra konfigureringsprocessen.
Är du den här apparatens nya ägare?
Åsidosätta ägande?
Apparatens ägare har fortsatt åtkomst till den, kan styra den och se alla data.
Om du godtar detta, tryck på "OK" nedan.
Vi är glada att höra det.
Tack för att du använder Dysons onlinesupport.
Anslutningsproblem
Om du har haft problem efter genomförd konfiguration, gör följande:
Stäng Dyson Link-appen och radera den från dina nyligen använda appar.
Flytta luftrenaren närmare din Wi-Fi-router för att få en starkare, stabilare signal. Detta ska vara den som apparaten tidigare var ansluten till.
Anslut apparaten till elnätet igen och gå ur vänteläget. Wi-Fi-lampan på apparaten lyser nu vitt, vilket indikerar en stabil anslutning.
Öppna Dyson Link-appen på nytt och avvakta att en anslutning syns på startskärmen.
Övertag av ägarskap
Om produkten inte är ny, kommer den tidigare ägaren att informeras och kan inte längre använda apparaten med sin Dyson Link-app.
Följ nästa steg.
Var är apparaten?
Var är luftrenaren?
Anpassa din maskin och använd den med hjälp av röststyrning.
Följ nästa steg.
Välj plats
Välj en plats från listan som visas på din enhet innan du skickar och bekräftar ditt val.
Alternativt, om du vill välja en egen plats, skrolla ned och klicka på ”redigera”.
Följ nästa steg.
Välj datum
Välj ”välj datum” (välj datum) och klicka på datumet då du köpte apparaten. Detta behövs för din garanti.
Vi rekommenderar att du spar kvittot.
Följ nästa steg.
Automatisk uppdatering
Kontrollera att ”Automatisk uppdatering” är påslagen.
Detta ser till att du automatiskt får de senaste funktionerna och att appen fungerar korrekt.
Anslutningen lyckades
Apparaten är nu ansluten till Dyson Link-appen.
Konfigurera
Om du vill bekanta dig med produkten och konfigurera inställningarna, välj "Använd luftrenaren och Dyson Link-appen".
Alternativt, välj "Problemet löst".
Följ nästa steg.
Vi är glada att höra det.
Tack för att du använder Dysons onlinesupport.
Kontrollerar apparatens luftinformation
För att ändra apparatens plats medan du är i ”Vald produkt”, tryck på inställningar högst upp till höger och välj sedan din apparats inställningar.
Härifrån kan du navigera till luftalternativet. Här kan du kontrollera filtrets livslängd, ställa in luftkvalitet och aktivera/inaktivera kontinuerlig övervakning.
App-version
Kontrollera att du har den senaste versionen av Dyson Link-appen installerad på din enhet.
För att kontrollera att du har den senaste versionen installerad på din enhet, hämta senaste uppdateringen från App-butiken. Om det inte finns någon väntande uppdatering, så har din app redan den senaste versionen.
Välj lämpligt alternativ
Tätare anslutning
Flytta luftrenaren så nära routern som möjligt för att säkerställa maximal signalstyrka.
Stänga av och sätta på strömmen
Stäng av apparaten via eluttaget och vänta i 6 minuter innan du sätter på den igen.
Om detta inte löser problemet, fortsätt med nästa steg.
Följ nästa steg.
Vi är glada att höra det.
Tack för att du använder Dysons onlinesupport.
App-kontroller
För att styra apparaten medan den är ansluten, tryck på ikonen för fjärrkontrollen längst ned på startskärmen.
Välj lämpligt alternativ
På/Av
Den markerade knappen används för att sätta på och stänga av apparaten.
Automatiskt läge
Du kan ställa in luftrenaren på att automatiskt rena rummet när en viss nivå upptäcks genom att trycka på den markerade knappen för att slå på/av det automatiska läget.
Fläkthastighet
Ändra luftflödets hastighet med hjälp av hastighetskontrollen.
OBS! Inställningen för fläkthastigheten är mellan 1 och 10.
Nattläge
Du kan dämpa LED-displayen på apparaten och slå på nattläge genom att trycka på den markerade knappen.
Oscillering
Den markerade knappen används för att sätta på och stänga av oscilleringen.
Timer
Du kan slå på en timer för apparaten genom att trycka på den markerade knappen och välja hur länge du vill att apparaten ska vara igång.
Schemaläggning
För att skapa en schemaläggning för apparaten, efter att den har anslutits, tryck på ikonen längst ned till höger.
Välj en tid baserat på hur länge du vill att apparaten ska gå innan den stängs av.
Välj lämpligt alternativ
Problem med schemaläggning
The scheduling function of the app will only work if there are 3 or less schedules set per day. If you have more than 3 per day, please remove as necessary.
If you have less than 3 schedules per day and you are still experiencing an issue, please remove all of the schedules and re-add each of them.
Har det här löst problemet?
Konfigurera apparatens plats
För att ändra apparatens plats medan du är i ”Vald produkt”, tryck på inställningar högst upp till höger och välj sedan din apparats inställningar.
Navigera därifrån till platsalternativ och ändra detta till det nya läget.
Genom att ställa in din plats kan du se luftkvaliteten, temperaturen, luftfuktigheten och pollennivåerna där.
Kontrollerar apparatens programvaruinformation
För att ändra apparatens programvaruinformation medan du är i ”Vald produkt”, tryck på ikonen för inställningar högst upp till höger och välj sedan din apparats inställningar.
Härifrån kan du navigera till programvarualternativet. Här kan du kontrollera programvaruversionen och aktivera/inaktivera automatisk uppdatering.
Fortsätt ansluta
Anslutningen kan ändå ta längre tid än väntat. Tryck på "Fortsätt" igen.
Omstart av Dyson Link-appen
Stäng Dyson Link-appen och radera den från dina nyligen använda appar.
Öppna Dyson Link-appen igen och vänta på en anslutning på startskärmen.
Klicka på ”Lägg till en maskin” för att starta anslutningsprocessen.
Se till att din enhet har en stark och stabil anslutning till ditt hemnätverk.
Närhet till enheten
Enheten du använder kräver en stark och stabil Wi-Fi-anslutning till apparaten.
Se till att enheten är nära apparaten under hela parkopplingsprocessen och att apparaten är ansluten till elnätet och påslagen.
Pröva att ansluta på nytt
För att söka efter apparaten på nytt, tryck på knappen ”försök igen”.
Wi-Fi-lampor
Blinkande grönt sken
Wi-Fi-lampan blinkar grönt om den väntar på uppkoppling.
Fast vitt sken
Apparatens Wi-Fi-lampa lyser med ett fast vitt sken när uppkopplingen har lyckats.
Fast vitt sken
Wi-Fi-lampan blinkar kontinuerligt så länge apparaten är uppkopplad.
Vad visar apparatens Wi-Fi-lampa?
Routerinställningar
The appliance will only connect to the 2.4 GHz network.
Your device will need to be connected to the same network as the appliance for initial set up.
To switch your router from 5GHz to 2.4GHz, please refer to your routers user guide, or visit the manufacturer’s website.You will need to check that any other devices you have connected to your router will not be affected before changing this.
The router will need to be set to WPA or WPA2. Dyson connective products are not compatible for WEP encryption.
Fel lösenord
Se till att Wi-Fi-lösenordet för hemnätverket har angetts korrekt.
Om det finns några specialtecken i Wi-Fi-lösenordet, t.ex. utropstecken, punkt eller frågetecken, så måste du ändra lösenordet och ta bort dessa. Detta kan göras via routerns inställningar.
Du hittar Wi-Fi-lösenordet antingen under routern eller på baksidan av routern på en löstagbar platta. Det står kanske också på den kartong som routern levererades i. Var noggrann när du skriver in bokstäver och siffror, eftersom en del kan likna varandra, som t.ex. "I" och "1", eller "O" och "0".
Wi-Fi-signal
Apparaten kräver en stark och stabil Wi-Fi-signal i hemmet.
Om möjligt, försök placera apparaten närmare din Wi-Fi-router. Om det finns mer än en router i hemmet, se till att du flyttar apparaten närmare routern som du ska använda för anslutning av både apparaten och din enhet.
Se till att enheten är nära din Wi-Fi-router under hela parkopplingsprocessen och att apparaten är ansluten till elnätet och påslagen.
Om du har gått igenom ovanstående kontroller och rekommendationer, välj "Kontroller avslutade".
Om inte, och du är säker på att ovanstående kriterier och rekommendationer redan har följts och problemet ändå kvarstår, välj "Problemet inte löst".
Välj lämpligt alternativ
Omstart av Dyson Link-appen
Stäng Dyson Link-appen och radera den från dina nyligen använda appar.
Öppna Dyson Link-appen igen och se till att du är inloggad.
Kontrollerar Wi-Fi-lampa
Fast vitt sken
Apparatens Wi-Fi-lampa lyser med ett fast vitt sken när uppkopplingen har lyckats.
Blinkande vitt sken
Wi-Fi-lampan blinkar vitt kontinuerligt så länge apparaten försöker koppla upp sig.
Blinkande grönt sken
Wi-Fi-lampan blinkar grönt om den väntar på en uppkoppling.
Wi-Fi-lampan lyser inte
Om Wi-Fi-lampan inte lyser alls betyder det att den inte är ansluten ännu.
Vad visar apparatens Wi-Fi-lampa nu?
Fabriksåterställning
Tryck på och håll ned startknappen på apparaten i cirka 20 sekunder.
Wi-Fi-lampan blinkar både grönt och vitt i en snabb sekvens innan apparaten stängs av.
När denna sekvens är klar, har apparaten konfigurerats om och du kan släppa startknappen.
Omstart av Dyson Link-appen
Stäng Dyson Link-appen och radera den från dina nyligen använda appar.
Öppna Dyson Link-appen igen och se till att du är inloggad.
Klicka på ”Lägg till en maskin” för att starta anslutningsprocessen.
Försöker ansluta
En lampa blinkar vitt när apparaten kopplas upp mot Dyson Cloud.
Vänta i 20 sekunder på att apparaten kopplas upp och att lampan lyser med ett fast vitt sken.
Fabriksåterställning
Tryck på och håll ned startknappen på apparaten i cirka 20 sekunder.
Wi-Fi-lampan blinkar både grönt och vitt i en snabb sekvens innan apparaten stängs av.
När denna sekvens är klar, har apparaten konfigurerats om och du kan släppa startknappen.
Om du återställer apparaten, måste du börja om med uppkopplingen. Välj "Anslutningsprocess".
Om du redan har återställt apparaten och problemet kvarstår, välj "Problemet ej löst".
Följ nästa steg.
<p>Dyson Link-appen använder Wi-Fi för att ansluta till din maskin.</p>
Se till att enhetens flygplansläge är avstängt.
Börja genom att göra så här:
Välj apparat genom att välja ”luftbehandling” och sedan din luftrenares modell.
Slå på eller sätt på laddning
Din maskin kommer att kräva ström under hela installationsprocessen.
Hemmanätverkets lösenord
Ha hemmanätverkets Wi-Fi-lösenord nära till hands. Du kanske behöver det senare.

Kontrollera att det nätverk som visas på din skärm är ditt hemmanätverk, så att det inte hör till din Dyson-produkt eller är ett offentligt nätverk.
Du måste ansluta din Dyson-produkt till samma Wi-Fi-nätverk som din enhet är ansluten till.

Se till att din enhet har en stark och stabil anslutning till ditt hemnätverk.
Håll dig nära apparaten
Se till att enheten är nära din apparat under hela parkopplingsprocessen och att apparaten är ansluten till elnätet och påslagen.
Meddelande om att anslutningen inte kunde upprättas
Om meddelandet ”Anslutningen kunde inte upprättas” syns på din enhet, måste anslutningsprocessen startas om.
Innan du startar om anslutningsprocessen, stäng av apparaten genom att dra ur kontakten ur eluttaget och vänta i 6 sekunder innan du sätter i den igen.
Välj "Anslutningsprocess".
Om du har startat om anslutningsprocessen och fortfarande har problem, välj "Problemet ej löst".
Välj lämpligt alternativ
Kontrollerar Wi-Fi-lampa
Fast vitt sken
Apparatens Wi-Fi-lampa lyser med ett fast vitt sken när uppkopplingen har lyckats.
Blinkande vitt sken
Wi-Fi-lampan blinkar vitt kontinuerligt så länge apparaten försöker koppla upp sig.
Blinkande grönt sken
Wi-Fi-lampan blinkar grönt om den väntar på en uppkoppling.
Wi-Fi-lampan lyser inte
Om Wi-Fi-lampan inte lyser alls betyder det att den inte är ansluten ännu.
Vad visar apparatens Wi-Fi-lampa?
<p>Dyson Link-appen använder Wi-Fi för att ansluta till din maskin.</p>
Se till att enhetens flygplansläge är avstängt.
Börja genom att göra så här:
Välj apparat genom att välja ”luftbehandling” och sedan din luftrenares modell.
Slå på eller sätt på laddning
Din maskin kommer att kräva ström under hela installationsprocessen.
Hemmanätverkets lösenord
Ha hemmanätverkets Wi-Fi-lösenord nära till hands. Du kanske behöver det senare.

Kontrollera att det nätverk som visas på din skärm är ditt hemmanätverk, så att det inte hör till din Dyson-produkt eller är ett offentligt nätverk.
Du måste ansluta din Dyson-produkt till samma Wi-Fi-nätverk som din enhet är ansluten till.

Försöker ansluta
En lampa blinkar vitt när apparaten kopplas upp till Wi-Fi-nätverket.
Vänta i 20 sekunder på att apparaten kopplas upp och att lampan lyser med ett fast vitt sken.
Flera misslyckade försök att logga in på kontot (fyra eller fler) resulterar i att kontot låses. Kontot kommer att vara låst i 30 minuter.
Återställa lösenord
Om kunden nyligen har ändrat sitt lösenord, måste de vänta i 30 minuter innan de loggar in på Dyson Link-appen igen.
Laddningsstapel
Dyson Link-appen visar en laddningsstapel, som indikerar hur långt anslutningen har kommit.
Om anslutningen misslyckas, kontrollera laddningsstapeln och välj lämpligt alternativ för att gå vidare.
Vid vilket steg misslyckades anslutningen?
Blinkande grönt sken
Wi-Fi-lampan blinkar grönt om den väntar på uppkoppling.
Fast vitt sken
Apparatens Wi-Fi-lampa lyser med ett fast vitt sken när uppkopplingen har lyckats.
Fast vitt sken
Wi-Fi-lampan blinkar kontinuerligt så länge apparaten är uppkopplad.
Vad visar apparatens Wi-Fi-lampa?
Närhet till enheten
Din enhet kan få problem med att återansluta till Wi-Fi-hemmanätverket.
Se till att din enhet har en stark och stabil Wi-Fi-anslutning genom att flytta den närmare din hemmarouter. Detta ska vara den som apparaten tidigare var ansluten till.
Inaktivering av mobil data
Om du använder en enhet som har mobildata aktiverad, avaktivera detta via enhetens inställningar.
Fabriksåterställning
Tryck på och håll ned startknappen på apparaten i cirka 20 sekunder.
Wi-Fi-lampan blinkar både grönt och vitt i en snabb sekvens innan apparaten stängs av.
När denna sekvens är klar, har apparaten konfigurerats om och du kan släppa startknappen.
Stänga av och sätta på strömmen
Stäng av apparaten via eluttaget och vänta i 6 minuter innan du sätter på den igen.
Om du återställer apparaten, måste du börja om med uppkopplingen. Välj "Anslutningsprocess".
Om du redan har återställt apparaten och problemet kvarstår, välj "Problemet ej löst".
Välj lämpligt alternativ
Kontrollerar Wi-Fi-lampa
Fast vitt sken
Apparatens Wi-Fi-lampa lyser med ett fast vitt sken när uppkopplingen har lyckats.
Blinkande vitt sken
Wi-Fi-lampan blinkar vitt kontinuerligt så länge apparaten försöker koppla upp sig.
Vad visar apparatens Wi-Fi-lampa?
Wi-Fi-lampor
Blinkande grönt sken
Wi-Fi-lampan blinkar grönt om den väntar på uppkoppling.
Fast vitt sken
Apparatens Wi-Fi-lampa lyser med ett fast vitt sken när uppkopplingen har lyckats.
Fast vitt sken
Wi-Fi-lampan blinkar kontinuerligt så länge apparaten är uppkopplad.
Välj lämpligt alternativ
Närhet till enheten
Enheten du använder kräver en stark och stabil Wi-Fi-anslutning till apparaten.
Se till att enheten är nära apparaten under hela anslutningsprocessen och att apparaten är ansluten till elnätet och påslagen.
Pröva att ansluta på nytt
För att söka efter apparaten på nytt, tryck på knappen ”försök igen”.
Om ett felmeddelande syns på din enhet, måste anslutningsprocessen startas om. Välj ”Aktivera Wi-Fi”.
Om du fortfarande har problem, välj "Problemet inte löst".
Välj lämpligt alternativ
Problem med att sätta upp appen
Se till att enheten (t.ex. iPhone eller Android) har en stabil internetanslutning och att du har laddat ned den senaste versionen för Dyson Link-appen från Google Play-butiken eller Apple iTunes.
Dyson Link-appen är endast kompatibel med Apple iPhone, Apple iPod touch, Apple iPad och Android-telefoner.
Du kan inte hämta appen om du inte har en kompatibel version av din telefons operativsystem installerad. Gå till Google Play-butiken eller Apple iTunes-butiken för att se en lista över kompatibla enheter.
Kontrollera att du har tillräckligt med utrymme för appen på din enhet.
Vid vilket steg misslyckades anslutningen?
Siri måste vara aktiverad i enhetens Inställningar för att kunna använda Siri-genvägar i Dyson Link-appen.
Öppna inställningar på din telefon eller surfplatta och välj ‘Siri & Search’. För att sedan aktivera Siri, sätt på ‘Press home for Siri’.
Innan du kan använda Siri-genvägarna, måste du först lägga till den uppkopplade apparaten till Dyson Link-appen.
För att skapa en Siri-genväg, tryck på kugghjulet i övre högra hörnet på startskärmen och välj "Röststyrning" och sedan "Siri". Välj sedan "Lägg till ny genväg". Välj sedan önskade inställningar och tryck på knappen ”Lägg till i Siri.”
En personlig fras måste spelas in så att Siri kan säga åt Dyson Link-appen att starta genvägen. Varje fras bör vara unik och lätt att känna igen.
Om du till exempel har valt "Kylläge" och "Nattläge", kan du kalla detta "Läggdags", och ett specifikt värmeläge kan kallas "Jag fryser".
Obs! Generella fraser som har redan har programmerats in i Siri kan inte användas. Ett exempel på detta är "God morgon".
En lista över personliga fraser kommer att lagras i ”Dina Siri-genvägar” för varje apparat.
För att se denna, tryck på kugghjulet i övre högra hörnet på den relevanta apparatens startskärm och välj "Röststyrning" och sedan "Siri".
Välj sedan önskad Siri-genväg. Härifrån kan du spela in frasen på nytt eller radera genvägen.
Med Siri-genvägar kan du kontrollera din(a) luftvårdsmaskin(er) med din röst. Du kan skapa, redigera och radera dina egna personliga kommandon, som kan aktiveras genom din mobil eller surfplatta.
Varje Siri-genväg är unik för den apparat den skapades på och kan inte användas för flera olika apparater.
Du måste skapa olika Siri-genvägar för varje apparat och en ny personlig fras måste spelas in.
Om en personlig fras spelas in för flera olika apparater, kommer Siri att visa dessa på displayen på din enhet som valbara alternativ tillsammans med identifiering av apparaten.
Om du har många apparater som använder Siri-genvägar rekommenderar vi användning av unika fraser. Exempelvis, om en apparat är belägen i köket och en annan i sovrummet, inkludera dessa platser i frasen.
Siri-genvägar kan användas i alla regioner där Apple stöder Siri. För att se om det stöds i din region, gå till Apples webbplats.
Du kan aktivera Siri-genvägar i Dyson Link-appen på två sätt:
- Säg: “Hej, Siri”, följt av den förinspelade personliga frasen.*
- Genom att trycka på din mobils eller surfplattas startknapp för att aktivera Siri, och sedan säga den förinspelade personliga frasen när du ombeds göra det.
Oavsett vilket alternativ du väljer, måste du vara inloggad i Dyson Link-appen.
*För detta alternativ måste Siri vara aktiverat i din telefons eller surfplattas Siri-inställningar.
Siri-genvägar är tillgängligt i iOS 12 eller senare.
Välj lämpligt alternativ
Kontrollera basdelen
Kontrollera om det finns skräp eller hinder runt maskinens basdel.

Det verkar som om vi inte kan hitta en lösning online.
Tala med vårt kundtjänstteam om du behöver mer hjälp.
Det verkar som om vi inte kan hitta en lösning online.
Tala med vårt kundtjänstteam om du behöver mer hjälp.
Rengöra maskinen
Tryck på båda knapparna för att lyfta av filtret.

Lossa filtret från apparaten.

Använd en mjuk borste för att avlägsna eventuella hinder från hålen.

Rengör höljet med en torr trasa.
Montera ihop maskinen och prova den.
Reservdelen är inte tillgänglig
Det verkar som om du behöver byta ut en reservdel till din apparat. Tyvärr tillhandahåller vi inte längre den eller de reservdelarna, eller utför service eller reparationer för den här modellen.
Kontakta oss. Vår hjälplinje i Sverige kommer att försöka reparera din apparat eller erbjuda dig alternativ.
Maskinen fungerar normalt
Detta är helt normalt.
Maskinen kör väldigt långsamt när den är i viloläge för att bibehålla ett luftflöde över termostaten, så att luftens temperatur kan justeras kontinuerligt.
Du behöver inte oroa dig över säkerheten.
Om ljudet är störande kan du stänga av maskinen vid vägguttaget för att avbryta oljudet eller flytta produkten till ett annat rum för att ljudet ska bli mindre hörbart.
Om du blir tillfrågad ska du säga att bruset beror på att vissa av de elektriska komponenterna avger en frekvens som ibland kan höras som ett elektriskt, surrande ljud. Detta är inte specifikt för Dyson-produkter.
Dyson Pure Hot + Cool Link är avsedda att användas som värmeanordning, fläkt och luftrenare för hemmabruk. I normen IEC 60879 Prestanda för och konstruktion av elektriska fläktar och regulatorer framgår att det avstånd som en fläkts luftflöde täcker ska vara tre gånger så långt som fläktens bredd. Dyson Pure Hot + Cool överskrider detta krav med råge.
Papperstest
Vrid luftflödesjusteringen till maxläget.

Håll en tidning cirka 4 meter från produkten.
pappret ska lyfta mer än 45 grader.
VARNING! Använd inte putsmedel eller rengöringsmedel på någon del av maskinen.
Rengöra maskinen
Följande områden bör kontrolleras och rengöras för att upprätthålla apparatens prestanda:
Loop amplifier - rengör med en torr rengöringsduk
Huvuddel – rengör med en torr rengöringsduk
Höljet – rengör med en torr rengöringsduk eller en mjuk borste

Huvuddel
Tryck på båda knapparna för att lyfta av filtret.

Använd en mjuk borste för att avlägsna eventuella hinder från hålen.

Montera ihop maskinen.
Värmeelement
Värmeelementen aktiveras ett efter ett, så detta är normalt när maskinen först sätts på.
Kör värmefläkten i 1 minut på högsta temperatur.
Måltemperatur
Värmefläkten fungerar inte såvida inte måltemperaturen ligger över rumstemperaturen. Den temperatur som är inställd på maskinen är rummets måltemperatur, inte fläktens temperatur. När fläkten är i värmeläge ändras inte fläktens temperatur.
Tryck på den röda termostatknappen till det visas 37° C på den digitala displayen på huvuddelen.

Luftflödets hastighet ändras inte
Se till att du trycker på rätt knapp på fjärrkontrollen.
Rikta fjärrkontrollen direkt mot maskinens framsida samtidigt som du trycker på knappen.

Luftflödesreglering

Fjärrkontroll
Rikta fjärrkontrollen direkt mot maskinens framsida samtidigt som du trycker på knappen.

Testa andra knappar på fjärrkontrollen.
Byta batteriet
Skruva loss fjärrkontrollens batterifack.

Lossa basdelen och dra ut den från fjärrkontrollen. Ersätt batteriet med typen CR 2032.

Dyson Link-appen
Öppna appen för att styra luftflödet.
Ändra inställningarna i appen.
Kunde problemet lösas genom att använda appen?
Fjärrkontroll
Reservdelsnr 967826-03

Fjärrkontroll
Reservdelsnr 967826-03
Er maskin garanti kan vara inom tiden för gratis reservdelar.
Är er maskin inom garanti tiden?

Tack, vi har mottagit er information.
Ett komfirmerings mail har skickats till er e-post adress och ni kommer snart att bli kontaktad för att hjälpa er med ert ärende.

Sorry - there's been a technical issue
Please resubmit the form. Or contact our experts through another channel
Tyvärr är er maskin inte inom garantin tiden. Reservdelar går att beställa nedanför.

Fjärrkontroll
Reservdelsnr 967826-03
Reservfjärrkontroll till din luftrenare från Dyson.
386 kr
Fjärrkontroll
Reservdelsnr 967826-03

Fjärrkontroll
Reservdelsnr 967826-03
Er maskin garanti kan vara inom tiden för gratis reservdelar.
Är er maskin inom garanti tiden?

Tack, vi har mottagit er information.
Ett komfirmerings mail har skickats till er e-post adress och ni kommer snart att bli kontaktad för att hjälpa er med ert ärende.

Sorry - there's been a technical issue
Please resubmit the form. Or contact our experts through another channel
Tyvärr är er maskin inte inom garantin tiden. Reservdelar går att beställa nedanför.

Fjärrkontroll
Reservdelsnr 967826-03
Reservfjärrkontroll till din luftrenare från Dyson.
386 kr
Det verkar som om vi inte kan hitta en lösning online.
Tala med vårt kundtjänstteam om du behöver mer hjälp.
Det verkar som om vi inte kan hitta en lösning online.
Tala med vårt kundtjänstteam om du behöver mer hjälp.
Välj lämpligt alternativ
PÅ/AV-knapp
Starta genom att rikta fjärrkontrollen mot framsidan av basdelen och tryck på Standby ON/OFF-knappen. Du kan också trycka på Standby ON/OFF-knappen på huvuddelen.
Testa maskinen
Koppla ifrån maskinen och vänta i 10 sekunder.
Koppla in maskinen igen och testa den på nytt.
Det verkar som om vi inte kan hitta en lösning online.
Tala med vårt kundtjänstteam om du behöver mer hjälp.
Luftflöde men ingen oscillering
Den blåa tejpen som används under transporten ska avlägsnas före användning.
Se till att fötterna är fästa på maskinens undersida.
Ställ luftrenaren på en plan, halkfri yta.
Se till att du trycker på rätt knapp på fjärrkontrollen
Oscillering

Fjärrkontroll
Rikta fjärrkontrollen direkt mot maskinens framsida samtidigt som du trycker på knappen.
Testa andra knappar på fjärrkontrollen.
Byta batteriet
Skruva loss fjärrkontrollens batterifack.

Lossa basdelen och dra ut den från fjärrkontrollen. Ersätt batteriet med typen CR 2032.

Dyson Link-appen
Försök att använda Dyson Link-appen för att styra oscilleringen.
Kunde problemet lösas genom att använda appen?
Strömavbrott
Detta kan ha uppstått på grund av ett strömavbrott.
Koppla ifrån maskinen och vänta i 10 sekunder.
Koppla in och testa maskinen.
Koppla inte in eller försök använda maskinen om nätsladden är skadad.
Kontrollera elen
Kontrollera att hushållselen är påslagen.
Kontrollera om kontakten eller strömkabeln verkar skadade.
Prova maskinen i ett annat eluttag.
Har det här löst problemet?
Det verkar som om vi inte kan hitta en lösning online.
Tala med vårt kundtjänstteam om du behöver mer hjälp.
Mer än nio timmar
Dysons värmefläktar och hot and cool-luftrenare har en positiv säkerhetsfunktion där maskinen stängs av automatiskt efter nio timmars kontinuerlig uppvärmning.
Om du vill fortsätta att använda maskinen efter nio timmar måste du sätta på maskinen igen, antingen via startknappen på fjärrkontrollen eller på huvuddelen.
Detta sker också om maskinen är inställd på auto och har tillhandahållit kontinuerlig värme i nio timmar.
OBS! Den här funktionen kan inte stängas av
Vilken typ av doft?
Det verkar som om vi inte kan hitta en lösning online.
Tala med vårt kundtjänstteam om du behöver mer hjälp.
Rengöra maskinen
Följande områden bör kontrolleras och rengöras för att upprätthålla apparatens prestanda:
Loop amplifier - rengör med en torr rengöringsduk
Huvuddel – rengör med en torr rengöringsduk
Höljet – rengör med en torr rengöringsduk eller en mjuk borste

Huvuddel
Tryck på båda knapparna för att lyfta av filtret.

Använd en mjuk borste för att avlägsna eventuella hinder från hålen.

Montera ihop maskinen och prova den.
Välj lämpligt alternativ
Vilken del är sönder?
Reservdelen är inte tillgänglig
Det verkar som om du behöver byta ut en reservdel till din apparat. Tyvärr tillhandahåller vi inte längre den eller de reservdelarna, eller utför service eller reparationer för den här modellen.
Kontakta oss. Vår hjälplinje i Sverige kommer att försöka reparera din apparat eller erbjuda dig alternativ.
Reservdelen är inte tillgänglig
Det verkar som om du behöver byta ut en reservdel till din apparat. Tyvärr tillhandahåller vi inte längre den eller de reservdelarna, eller utför service eller reparationer för den här modellen.
Kontakta oss. Vår hjälplinje i Sverige kommer att försöka reparera din apparat eller erbjuda dig alternativ.
Reservdelen är inte tillgänglig
Det verkar som om du behöver byta ut en reservdel till din apparat. Tyvärr tillhandahåller vi inte längre den eller de reservdelarna, eller utför service eller reparationer för den här modellen.
Kontakta oss. Vår hjälplinje i Sverige kommer att försöka reparera din apparat eller erbjuda dig alternativ.
Fjärrkontroll
Reservdelsnr 967826-03

Fjärrkontroll
Reservdelsnr 967826-03
Er maskin garanti kan vara inom tiden för gratis reservdelar.
Är er maskin inom garanti tiden?

Tack, vi har mottagit er information.
Ett komfirmerings mail har skickats till er e-post adress och ni kommer snart att bli kontaktad för att hjälpa er med ert ärende.

Sorry - there's been a technical issue
Please resubmit the form. Or contact our experts through another channel
Tyvärr är er maskin inte inom garantin tiden. Reservdelar går att beställa nedanför.

Fjärrkontroll
Reservdelsnr 967826-03
Reservfjärrkontroll till din luftrenare från Dyson.
386 kr
Reservdelen är inte tillgänglig
Det verkar som om du behöver byta ut en reservdel till din apparat. Tyvärr tillhandahåller vi inte längre den eller de reservdelarna, eller utför service eller reparationer för den här modellen.
Kontakta oss. Vår hjälplinje i Sverige kommer att försöka reparera din apparat eller erbjuda dig alternativ.
Blinkande eller fast E
Om du ser ett blinkande ”E” när du försöker använda luftrenaren kan den inte utföra det du har begärt. Om det visas ett ”E” med fast ljus när du försöker använda luftrenaren betyder det att maskinen inte längre fungerar ordentligt.
Om du ser antingen ett ”E” som antingen blinkar eller lyser med fast sken på luftrenarens display ska du gå igenom följande steg.

Koppla ifrån luftrenaren och vänta i 10 sekunder.
Se till att kontakten är ordentligt ansluten till vägguttaget och påslagen vid uttaget.

Se till att rumstemperaturen är över 5°C
Kontrollera om luftgallret eller utloppet från loop amplifier är igensatta.

Filtret kanske behöver bytas ut. Kontrollera om det har samlats mycket damm i inloppet.
Det verkar som om vi inte kan hitta en lösning online.
Tala med vårt kundtjänstteam om du behöver mer hjälp.
Välj lämpligt alternativ
Lutningsfunktion
Kontrollera om tätningen är igensatt.
Se till att maskinen står på en plan, stabil yta.

Lutning
Ställ maskinen står på en plan, stabil yta.

Luta loop amplifier lätt framåt.
Loopen ska stanna i det läge den lämnades i.
Välj lämpligt alternativ
Maskinen oscillerar inte
Den blåa tejpen som används under transporten ska avlägsnas före användning.
Se till att fötterna är fästa på maskinens undersida.
Ställ luftrenaren på en plan, halkfri yta.

Se till att du trycker på rätt knapp på fjärrkontrollen
Oscillering

Rikta fjärrkontrollen direkt mot maskinens framsida samtidigt som du trycker på knappen.

Fjärrkontroll
Rikta fjärrkontrollen direkt mot maskinens framsida samtidigt som du trycker på knappen.

Testa andra knappar på fjärrkontrollen.